نمایشگاه صنایع دستی اردبیل 2 هزار شغل ایجاد می کند


نمایشگاه صنایع دستی اردبیل 2 هزار شغل ایجاد می کند

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ایجاد 200 مورد فرصت شغلی با راه اندازی اولین نمایشگاه دایمی صنایع دستی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز سه شنبه در نشستی با مسئولان معاونت صنایع دستی استان گفت: نمایشگاه دایمی صنایع دستی اردبیل در خیابان مقدس اردبیلی کلنگ زنی شده و برای جذب اعتبار احداث آن تلاش می شود.
او اظهار داشت: استانداری اردبیل اختصاص 50 میلیارد ریال در مدت 2 سال را به این طرح متقبل شده و جذب اعتبار از سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در دست اقدام است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر فروش صنایع دستی، ورک شاپ تولید نیز دایر می شود.
به گفته فلاحی ، در این نمایشگاه همچنین مجموعه ای از سوغات استان عرضه شده و محلی برای ارائه غذاهای محلی دایر خواهد شد.
او با اشاره به تاثیر محسوس صنایع دستی در اشتغال زایی اضافه کرد: صنایع دستی در توسعه پایدار روستایی نیز موثر است.
وی گفت: نمایشگاه های صنایع دستی در نگارخانه خطایی اردبیل برپا شده و در مجاورت بقعه شیخ صفی مدرسه پورسینا نیز در دست مرمت است تا برای برپایی ورک شاپ مورد استفاده قرار بگیرد.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
6018/6016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا