جزئیات زیادی از بازی Fallout 76 منتشر شد


جزئیات زیادی از بازی Fallout 76 منتشر شد

با برگزاری رویداد QuakeCon 2018 اطلاعات بسیار زیادی از بازی Fallout 76 منتشر شده که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. رویداد بزرگ QuakeCon 2018 به همراه خود اطلاعات زیادی از عناوین پیش روی شرکت بتزدا (Bethesda) داشت که این اطلاعات...

با برگزاری رویداد QuakeCon 2018 اطلاعات بسیار زیادی از بازی Fallout 76 منتشر شده که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

رویداد بزرگ QuakeCon 2018 به همراه خود اطلاعات زیادی از عناوین پیش روی شرکت بتزدا (Bethesda) داشت که این اطلاعات بازی‌‌هایی نظیر RAGE 2 و DOOM Eternal را نیز شامل می‌شد. اما موضوع مورد بررسی ما در اینجا اطلاعاتی است که از عنوان مورد انتظار Fallout 76 منتشر شده است. همه اطلاعاتی که در این متن به آن‌ها اشاره می‌شود از پنل Fallout 76 و همینطور جلسات پرسش و پاسخی که با حضور سازندگان این بازی برگزار شده است، به دست آمده. جایی که تاد هاوارد (Todd Howard) در کنار کارگردان بخش توسعه Fallout 76 یعنی کریس مِیِر (Chris Meyer) و همینطور مدیر این پروژه یعنی جف گاردینر (Jeff Gardiner) در خصوص این بازی توضیحات خود را ارایه کردند.

در شروع برای آن عده از افرادی که از تمام آنلاین بودن این بازی هراس دارند و نگرانند که این بازی چقدر از ریشه‌های خود و هسته اصلی این سری به دور است باید اعلام کنم که هیچ جای نگرانی از این بابت نیست. طبق چیزی که توسعه دهندگان این بازی مطرح کرده‌اند، این بازی ۸۰ درصد شبیه چیزی است که شما از سری Fallout و دنباله‌ای برای آن انتظار دارید و ۲۰ درصد باقی مانده هم تماما ویژگی‌های جدید این بازی هستند که برای اولین بار در Fallout 76 دیده می‌شوند.

از میان ویژگی‌های جدیدی که Fallout 76 به همراه دارد، می‌توان به تغییراتی اشاره کرد که در سیستم VATS این بازی به وجود آمده است. به دلایل واضح و روشن، این سیستم دیگر اجرای بازی را به تعویق نخواهد انداخت و به جای آن به صورت یکپارچه و روان به اجرا در خواهد آمد. علاوه بر این شما از این به بعد قادر هستید تا انتخاب کنید که چه قسمت‌هایی از بدن شخصیتتان مقاوم‌تر باشد. بنابراین شما از همان ابتدای بازی، قادر به انجام این کار نیستید و با کمی پیشروی می‌توانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

از جمله دیگر چیزهایی که ممکن است باعث نگرانی طرفداران این سری شده باشد، می‌توان به قابلیت اضافه کردن مادها و همچنین سرورهای آن اشاره کرد. همانطور که خود بتزدا هم تایید کرده، این بازی به طور کامل از سرورهای پرقدرت پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این بازی قابلیت انجام ویس چت را هم دارد که به هر حال یکی از چیزهای بدهی است که از این بازی انتظار می‌رفت و عدم وجود آن در Fallout 76 جای تعجب داشت چرا که این بازی قرار است یک عنوان تمام آنلاین باشد و پشتیبانی از چنین ویژگی‌هایی یکی از اصلی‌ترین رکن‌های آن به حساب می‌آید. همینطور به این نکته هم باید اشاره کنم که شما می‌توانید هر زمان که دوست دارید، ظاهر شخصیت خود را تغییر دهید.

در این بین قابلیت PvP یکی از چیزهایی است که بتزدا از زمان معرفی فالوت ۷۶ اشاره زیادی به آن نکرده و اطلاعات کمی از آن در دست است. خوشبختانه توسعه دهندگان این بازی با برگزاری پنل فالوت ۷۶ در رویداد QuakeCon 2018، اطلاعات زیادی از این بخش در اختیار بازی‌بازان قرار داده‌اند که در ادامه بیش‌تر آن را بررسی خواهیم کرد. پیش از هر چیز گفته شده که PvP تا زمانی که به سطح ۵ نرسید، فعال نخواهد شد اما حتی بعد از آن هم استفاده از آن کاملا اختیاری است. برای مثال شما می‌توانید در یک سرور خود را به عنوان یک فرد صلح‌جو (pacifist) علامت گذاری کنید و یا این که برخی از بازیکنان را مسدود کنید تا نه شما بتوانید آن‌ها ببینید و نه آن‌ها بتوانند شما را ببینند.

اما اگر به هیچ کدام از این کارها علاقه‌ای ندارید، بتزدا قابلیت دیگری نیز برای شما فراهم کرده که از آن به عنوان griefing یاد می‌کند که شما می‌توانید به روش‌های جالبی آن را در مکانیزم‌های گیم‌پلی به کار بگیرید. اگر شما یکی از بازیکنان را در بازی ببینید و به او ضربه وارد کنید، صدمه زیادی به او وارد نخواهید کرد. نکته جالب این جا است که بعد از انجام این کار وی دو گزینه دارد که هم می‌تواند شما را نادیده بگیرد (یا همان دست به فرار بزند) و یا این که متعاقبا ضربه‌ای به شما وارد کند و تلافی کار شما را در بیاورد.

اگر وی این کار را انجام دهد و اقدام شما را متعاقبا پاسخ دهد، بازی این واکنش را به عنوان پذیرش دعوتنامه PvP به حساب می‌آورد و به هر دو شما این اجازه را می‌دهد که با هم وارد نبرد تن به تن شوید. اگر موفق شوید بازیکنی را که سطح بالاتری از شما دارد از بین ببرید، جوایز با ارزش‌تری به دست خواهید آورد. به همین جهت هر چه اختلاف سطحی شما با فرد مورد نظر بیشتر باشد، جوایزی که کسب می‌کنید هم ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. اما اگر بازیکن مقابل موفق به کشتن شما شود، می‌توانید برای گرفتن انتقام اقدام کنید و در این صورت جوایزی که کسب می‌کنید، دو برابر خواهد شد.

همچنین اگر بازیکن مقابل دست به فرار بزند و شما همچنان برای کشتن او پا فشاری کنید و هر طور که هست به دنبال آن بروید هم Fallout 76 پیچیدگی‌های خاص خودش را به کار خواهد گرفت به این صورت که اگر در همان ابتدا او را از بین ببرید، هیچ جایزه‌ای دریافت نخواهید کرد و علاوه بر آن با دریافت یک ستاره قرمز برای سایر بازیکنان روی نقشه علامت گذاری خواهید شد. بدین ترتیب شما به یک قاتل تحت تعقیب تبدیل می‌شوید و بازی برای سر شما مژدگانی در نظر خواهد گرفت.

از طرفی هم اگر از همه این مسائل دور باشید، مُردن به صورت عادی، مجازات سختی برای شما به همراه نخواهد داشت اما وسایل به درد نخور خود را (که در زمنیه crafting و ارتقاء دهی به کار می‌روند) از دست خواهید داد اما وسایل ارزشمند خود را که در فهرست موجودی شما قرار دارند، از دست نخواهید داد و همچنان می‌توانید پس از زنده شدن از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید دوباره بازگردید و وسایل بی ارزش را جمع آوری کنید اما با این شرط که بازیکنی قبل از شما آن‌ها را جمع آوری نکرده باشد. با این حال شما گزینه دیگری هم پیش رو دارید و می‌توانید وسایل خود را در انبار نگه داری کنید که تعداد زیادی از آن‌ها در نقشه بازی وجود دارد که توسط سایر بازیکنان قابل برداشت و استفاده نیستند و فقط خودتان می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بتزدا اطلاعاتی در مورد سیستم زنده شدن هم در اختیار ما قرار داده است. اساسا پس از هر بار تجربه مرگ، در نزدیک‌ترین محل زنده شدن، دوباره به بازی بازخواهید گشت و یا به صورت رایگان در Vault 76 به کار خود ادامه خواهید داد اما اگر می‌خواهید در جای دورتری زنده شوید، باید کمی هزینه کنید که همان ارز رایجی است که در سری فالوت استفاده می‌شود. هر چه فاصله‌ای که مد نظر دارید با محل زنده شدن شما بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای جابجایی برایتان خواهد داشت.

همچنین اطلاعاتی از کمپ‌ها و ابزارهای مورد استفاده نیز ارایه شد. همانطور که می‌دانید در این بازی ابزارها اساسا قابل حمل هستند که طرح‌هایی برای جابجایی این ابزار از محلی به محل دیگر نیز در بازی تعبیه شده است. این کار به سادگی انجام خواهد شد چرا که در نقشه بازی تعداد زیادی از بازیکنان حضور دارند و ممکن است با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای دست به از بین بردن ابزار شما بزنند. بتزدا اعلام کرده که حتی اگر چنین کاری انجام شود، تعمیر این ابزار به سادگی انجام خواهد شد و بازی‌بازان به دردسر نخواهند افتاد.

سیستم S.P.E.C.I.A.L. جدید هم رونمایی شد. این سیستم شامل پیشرفت، perkها و همینطور ارتقاء دهی می‌شود. با ارتقاء سطح شما مهارت‌های S.P.E.C.I.A.L. کسب خواهید کرد که با کارت‌ها همراه است. این کارت‌ها در حقیقت همان perkها هستند که برای ارتقاء مهارت به کار می‌روند. در این جا ممکن است که فکر کنید این perkها همان لوت باکس‌ها هستند که در قالبی جدید در این بازی به کار رفته‌اند، اما هیچ جای نگرانی از این بابت نیست زیرا perkها تصادفی نیستند و شما خودتان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

اما این حقیقت برای همه آن‌ها صدق نمی‌کند و همه آن‌ها قابل انتخاب نیستند. هر چند سطح یک بار (در ابتدا دو سطح و بعد از آن با پیشرفت در بازی، پنج سطح) بازی به شما یک بسته perk یا کارت می‌دهد که هر کدام شامل موارد مختلفی می‌شوند تا برخی از کارت‌هایی که خودتان احتمالا در بازی جمع آوری نکرده‌اید را در اختیارتان قرار دهد. اما به جای همه این دردسر یک گزینه دیگر هم در اختیار دارید که می‌توانید با فراهم کردن موارد و آیتم‌های مورد نیاز هر کارت، آن کارت را به دست بیاورید.

برای استفاده از این کارت‌ها باید S.P.E.C.I.A.L پرداخت کنید و هر کارت هم هزینه خاص خود را دارد که این هم بستگی به محتویات آن دارد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید چند بار یک کارت را انتخاب کنید و بعد از آن با ترکیب آن‌ها به perk قدرتمندتری دست پیدا کنید. بنابراین با انجام این کار و ترکیب چند کارت می‌توانید آیتم پرقدرت‌تری به دست بیاورید.

زمانی که به سطح ۵۰ برسید، دیگر S.P.E.C.I.A.L دریافت نخواهید کرد اما با این حال می‌توانید همچنان کارت به دست بیاورید و perkهای بیشتری برای خود آزاد کنید با این تفاوت که دیگر نمی‌توانید به تعداد قابلیت‌های خود اضافه کنید اما همانطور که گفته شد، هنوز هم می‌توانید به جمع آوری کارت بپردازید و perkهای بیشتری برای خود آزاد کنید.

در آخر هم سران ارشد استودیوی بازی سازی بتزدا در خصوص موسیقی متن و قطعات این بازی نیز صحبت کردند و جزئیات بیشتری از این بخش در اختیار ما قرار دادند. آن‌ها این بخش را این گونه توصیف کرده‌اند که “تعداد باورنکردنی‌ای از قطعات موسیقی دهه ۴۰ برای این بازی انتخاب شده”. که البته بدین معنا است که همه این قطعات به صورت لایسنس شده در این بازی به کار رفته‌اند که در واقع تعداد آن‌ها از هر آنچه که در نسخه‌های قبل این سری دیده‌ایم، بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این چند ایستگاه رادیویی نیز در فالوت ۷۶ به کار رفته که می‌توانید طی بازی به آن‌ها گوش دهید. اما سوال این جا است که این قابلیت دقیقا چطور کار می‌کند؟ چون ما در یک منطقه هسته‌ای پسا آخرالزمانی قرار داریم که به کلی نابود شده است! چه کسی این ایستگاه‌ها را کنترل می‌کند؟ این راز همچنان کشف نشده باقی مانده است تا زمانی که توسعه دهندگان اطلاعاتی از آن در اختیار ما قرار دهند. این نکته را هم باید اضافه کنم که موسیقی اصلی این بازی توسط Inon Zur ساخته شده است.

Fallout 76 در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۲۳ آبان سال جاری شمسی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع

جزئیات زیادی از بازی Fallout 76 منتشر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا