افرادی که دچار کمر درد هستند چگونه بخوابند؟ ( حالت های خواب مناسب کمر درد)


افرادی که دچار کمر درد هستند چگونه بخوابند؟ ( حالت های خواب مناسب کمر درد)

بهترین حالت خوابیدن برای افرادی که از مشکل کمر رنج می برند کدام یکی است؟ اگر شما هم از مشکل کمر رنج می برید حتما می دانید یکی از ترسناک ترین شرایط زمان خواب است که با تغییر حالات درد از سرشان دست بر نمی دارد و شرایط کابوس باری را ان هم هنگام خواب برایشان به بار می آورد . در این مقاله از هاو کن یو برای شما کاربران بهترین حالات خوابیدن برای...

افرادی که دچار کمر درد هستند چگونه بخوابند؟ ( حالت های خواب مناسب کمر درد)

بهترین حالت خوابیدن برای افرادی که از مشکل کمر رنج می برند کدام یکی است؟ اگر شما هم از مشکل کمر رنج می برید حتما می دانید یکی از ترسناک ترین شرایط زمان خواب است که با تغییر حالات درد از سرشان دست بر نمی دارد و شرایط کابوس باری را ان هم هنگام خواب برایشان به بار می آورد . در این مقاله از هاو کن یو برای شما کاربران بهترین حالات خوابیدن برای شمایی که از کمر درد رنج می برند را معرفی می کنیم. با howcanU همراه باشید.

داشتن درد کمر نه تنها می تواند بر روی زندگی روزمره شما تأثیر گذارد، بلکه می تواند باعث اختلال در خوابتان نیز بگردد. علاوه بر این بد خوابیدن نیز میتواند کمر دردتان را بدتر کرده و یا اصلا باعث درد کمر شما گردد. بنابراین به نظر شما بهترین مدل خوابیدن برای افرادی که کمر درد دارند چه حالت هایی می توانند باشد؟

این مقاله شامل راهنمایی هایی با موضوع شش حالت بهتر برای خوابیدن افرادی که دچار کمر درد هستند و همچنین راهنمایی هایی برای انتخاب بالش و تشک، بهداشت زمان خواب و زمان مناسب برای مراجعه به پزشک میباشد.

1 افرادی که دچار کمر درد هستند چگونه بخوابند؟ ( حالت های خواب مناسب کمر درد)

افرادی که شب ها دچار کمر درد می شوند، با استفاده از حالت های زیر و نکات ذکر شده می توانند دردشان را تسکین دهند.

خوابیدن به پشت با قرار دادن بالشتی کوچک در قسمت زیر زانو

افرادی که دچار کمر درد هستند چگونه بخوابند؟ ( حالت های خواب مناسب کمر درد)

در ابتدا باید بگوییم که سالم ترین روش و حالت برای خوابیدن روش و حالتی است که در ان حالت بدن شما دقیقا حالتی از بدنتان را حفظ کند که شما در حالت ایستادنو نرمال دارید.

معمولا بهترین حالت خواب برای عدم فشار بر روی کمر، حالت به پشت خوابیدن است. این مدل به طور یکنواخت وزن تمام طول بدنتان را در کل سطح بدنتان توزیع می کند. همچنین فشارهای نقطه ای را به حداقل میزان خود رسانده و توازن درستی بین سر، گردن و ستون فقرات شما ایجاد می کند.

قرار دادن یک بالش کوچک در قسمت زیر زانو نیز می تواند باعث ساپورت بیشتر کمرتان و حفظ حالت طبیعی قوس ستون فقراتتان کند.

برای قرار گرفتن در این حالت یک فرد باید:

به پشتتان و صاف بخوابید، طوری که صورتتان به سمت سقف باشد و سرتان را به طرفین نچرخانید. برای ساپورت سر و گردنتان بالشتان را در موقعیتی مناسب قرار دهید. یک بالشت کوچک زیر سرتان بگذارید. برای ساپورت بیشتر، هر گونه فاصله دیگر بین بدن و تشکتان را با بالش های اضافی پر کنید. مثلا پشت کمرتان یک بالشت کوچک بگذارید. خوابیدن به پهلو و قرار دادن بالشتی بین دو زانویتان

افرادی که دچار کمر درد هستند چگونه بخوابند؟ ( حالت های خواب مناسب کمر درد)

اگرچه به پهلو خوابیدن حالتی محبوب و راحت است، اما می تواند باعث تغییر موقعیت ستون فقرات گردد و درد پشتتان را بیشتر کند.

اصلاح این مدل از خوابیدن راحت است. کسانی که عادت به پهلو خوابیدن دارند، می توانند یک بالشت سفت بین زانوهایشان قرار دهند. این بالش باعث بالاتر آمدن پای بالاییتان شده و این باعث تنظیم مجدد تراز طبیعی باسن، لگن و ستون فقراتتان میشود.

برای قرار گرفتن در این حالت یک فرد باید:

به رختخواب رفته و به دقت به یک طرف بچرخید. برای ساپورت سر و گردنتان بالشتان را در موقعیتی مناسب قرار دهید. به آرامی زانوی بالاییتان را بالا آورده و یک بالش سفت بین زانوهایتان قرار دهید. برای ساپورت بیشتر، هر گونه فاصله دیگر بین بدن و تشکتان را با بالش های اضافی پر کنید. خصوصا دور کمرتان.

افرادی که از روی عادت به روی شکم می خوابند، ممکن است تا دوست داشته باشند که یک بالش بزرگ را زیر سینه و شکم خود قرار دهند تا با این روش به خواب و حفظ تراز بودن کمرشان کمم کنند.

حالت خوابیدن برای کمر درد به صورت جنین

برای افرادی که دچار فتق دیسک بین مهره ای هستند، خوابیدن به حالت جنینی و خم به داخل می تواند باعث آسایششان در طول زمان شب شود. علت آن این است که خوابیدن به پهلو و جمع کردن زانوها در قفسه سینه باعث کمتر شدن خمیدگی ستون فقرات و باز شدن مفاصلتان می شود.

برای قرار گرفتن در این حالت فرد باید:

به رختخواب رفته و با دقت به یک طرف بچرخید. برای ساپورت سر و گردنتان بالشتان را در موقعیتی مناسب قرار دهید. زانوهایتان را بالا و به سممت قفسه سینه تان برده، تا جای که نسبتا پشتتان صاف باشد.

خوابیدن روی شکم و قرار دادن بالشت زیر شکم

به رختخواب رفته و به قسمت جلوی بدنتان بچرخید. یک بالش باریک زیر شکم و کمرتان قرار دهید تا ناحیه میان تنه تان بالاتر بیاید. از یک بالش صاف برای زیر سرتان استفاده کنید و یا اصلا بالشتی زیر سرتان نگذارید. خوابیدن به جلو به حالت شکم و صورت رو به پایین

یکی از علل این که خوابیدن به شکم جز حالت های دیگر نادرست به شمار می رود این است که شما برای خوابیدن سرتان را به طرفین می چرخانید. این روش باعث پیج خوردن ستون فقرات و افزوده شدن فشار اضافی بر روی گردن، شانه ها و پشتتان می شود.

برای اجتناب از این مشکل، سعی کنید تا سرتان را نچرخانده و صورتتان را رو به پایین نگه دارید. برای این کار میتوانید از یک بالش کوچک اما نرم و یا یک حوله که محکم آن را رول کرده اید استفاده کنید و پیشانیتان را روی آن قرار دهید. با این روش فضای لازم برای نفس کشیدنتان نیز مسدود نمیشود. این کار باید همراه با قرار دادن یک بالشت در زیر شکم انجام شود.

برای انجام این حالت باید:

به رختخواب رفته و به قسمت جلوی بدنتان بچرخید. یک بالش باریک زیر شکم و کمرتان قرار دهید تا قسمت میان تنه بدنتان بالاتر بیاید. یک بالش یا حوله لوله شده را زیر پیشانیتان قرار دهید تا بین دهانتان و تشکتان فضای کافی برای تنفس کردن را ایجاد نمایید. خوابیدن به پشت با حالت خمیده

خوابیدن به حالت خمیده می تواند به افرادی که کمر درد دارد کمک کند. خصوصا افرادی که از سر خوردن مهره های ستون فقرات یا (اسپوندیلولیستسی) رنج می برند.

اگر زمان خوابیدن روی صندلی های قوس دار، احساس راحتی می کنید، مطمین باشید که خریدن یک تخت قابل تنظیم که بتوانید آن را منطبق با وضعیت کمرتان و راحتیتان تنظیم کنید، ارزش هزینه کردن را دارد.

انتخاب بالشت برای کمر درد

انتخاب تشک

5

کمر درد به طور چشمگیری می تواند موجب اختلال در خوابتان گردد. برای جبران خواب از دست رفته شب گذشته تان، باید از دیر خوابیدن اجتناب کنید. در عوض باید یک برنامه زمانی منظم و ثابت برای زمان به خواب رفتن و بیدار شدنتان داشته باشید.هر بزرگسال به 7 الی 9 ساعت خواب در طول شبانه روز احتیاج دارند.

نکات کلی بهداشت زمان خواب شامل موارد زیر هستند:

اجتناب از خوردن غذاها و نوشیدنی های محرک مانند کافئین، از بعد از ظهر به بعد

اجتناب از انجام ورزش های سنگین در ساعات قبل از به رختخواب رفتن

انجام دادن کارهایی ازقبیل مطالعه کتاب، دوش آب گرم گرفتن، گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش و انجام حرکات کششی سبک یوگا که باعث ریلکس شدنتان می شود.

تبدیل کردن اتاق خوابتان به مکانی آرامش بخش توسط کم کردن نورهای موجود و یا برداشتن چیزهایی از قبیل تلویزیون و رایانه که باعث حواس پرتیتان می گردند.

.wp-review-25694.review-wrapper
Sending
.wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-7115 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-25694 #wp-review-star-rating-7115 .review-result-wrapper .review-result i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-25694 #wp-review-star-rating-7115 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-25694 .mts-user-review-star-container #wp-review-star-rating-7115 .selected i, .wp-review-25694 .user-review-area #wp-review-star-rating-7115 .review-result i, .wp-review-comment-field #wp-review-star-rating-7115 .review-result i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-7115 .review-result i, .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-7115 .review-result-wrapper:hover span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-7115 .review-result-wrapper:hover span i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-7115 .review-result-wrapper span:hover ~ span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-7115 .review-result-wrapper span:hover ~ span i { opacity: 1; color: #f4f4f4; }
User Review 0 (0 votes)
.wp-review-25694.review-wrapper { width: 100%; float: left; border: 0; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-desc { width: 60%; float: right; padding: 0; margin-bottom: 20px; } .wp-review-25694.review-wrapper i, .wp-review-comment-25694 .review-result-wrapper i { -webkit-text-stroke-width: 1px; -webkit-text-stroke-color: #997200; } .wp-review-25694.review-wrapper, .wp-review-25694 .review-title, .wp-review-25694 .review-desc p, .wp-review-25694 .reviewed-item p { color: #111111; } .wp-review-25694 .review-links a { background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; padding: 5px 20px; border-radius: 3px; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; transition: all 0.25s linear; } .wp-review-25694 .review-links a:hover { background: #ffd101; background: linear-gradient(to bottom, #ffd101, #ffbe01); } .wp-review-25694.review-wrapper .review-list { width: 35%; padding: 5px 0 20px 0; float: left; } .wp-review-25694.review-wrapper .wpr-user-features-rating .review-list, .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-list, .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-desc { width: 100%; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-point-type .review-list, .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-list { padding: 0 0 30px 0; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-list { padding: 10px 0 30px 0; } .wp-review-25694 .review-list li, .wp-review-25694.review-wrapper { background: #ffffff; } .wp-review-25694 .review-title, .wp-review-25694 .review-list li, .wp-review-25694 .review-list li:last-child, .wp-review-25694 .reviewed-item, .wp-review-25694 .review-links { padding: 5px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-25694 .review-links { padding: 30px 0 20px 0; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-pros-cons { clear: both; padding: 0; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-pros-cons .review-pros { flex: 100%; padding: 15px 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-pros-cons .review-cons { flex: 100%; padding: 0 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-25694.review-wrapper .mb-5 { text-transform: uppercase; } .wp-review-25694 .user-review-area { padding: 0 0 10px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-25694 .user-review-area .review-star { letter-spacing: .5px; } .wp-review-25694.wp-review-point-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result, .wp-review-25694.wp-review-percentage-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result .wp-review-25694 .wp-review-user-rating .review-result-wrapper .review-result .wp-review-25694.review-wrapper .review-title { padding: 0; background: transparent; letter-spacing: 1px; text-transform: none; border: 0; font-weight: bold; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-total-wrapper { width: 100%; padding: 0 0 20px 0; float: left; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-total-wrapper i .wp-review-25694.review-wrapper .review-star.review-total { margin: 5px 0 0 20px; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper span.review-total-box { margin-top: 22px; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-percentage .review-result-wrapper, .wp-review-25694.review-wrapper .review-percentage .review-result, .wp-review-25694.review-wrapper .review-point .review-result-wrapper, .wp-review-25694.review-wrapper .review-point .review-result { box-shadow: inset 0 1px 2px rgba(0,0,0,.4), inset 0 0 0 1px rgba(0,0,0,.1); height: 28px; margin-bottom: 0; background: #f4f4f4; border-radius: 4px; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-point-type .review-point .review-result, .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-percentage .review-result { border: 1px solid #997200; box-shadow: none; background: linear-gradient(to top, #ffbe01 0%, #ffbe01 100%); box-sizing: border-box; min-width: 2%; } .wp-review-25694.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box { width: auto; float: left; text-align: left; padding: 0; font-size: 34px; line-height: 1; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-point-type .review-total-wrapper .review-total, .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-total-wrapper .review-total { width: 60%; float: right; clear: none; } .wp-review-25694.review-wrapper .user-total-wrapper .user-review-title { display: inline-block; color: #111111; } .wp-review-25694.review-wrapper .reviewed-item { padding: 30px 0; border-bottom: 1px solid #ffffff; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper h5.user-review-title { margin-top: 12px; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper span.user-review-title { margin-top: 5px; } .wp-review-25694.review-wrapper .user-review-area .review-percentage, .wp-review-25694.review-wrapper .user-review-area .review-point { width: 20%; float: right; margin-top: 5px; } .wp-review-25694 .wpr-user-features-rating .user-review-title { margin: 0; padding: 0; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total { float: right; width: 70px; height: 70px; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div, .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > canvas { width: 70px!important; height: 70px!important; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > input { margin-top: 20px!important; margin-left: -62px!important; font-size: 20px!important; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-25694.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box > div .wp-review-25694.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box h5 { color: inherit; } .wp-review-25694 .review-embed-code .wp-review-25694 .wpr-rating-accept-btn { margin: -20px 0 20px; border-radius: 4px; background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; } @media screen and (max-width:600px) { .wp-review-25694.review-wrapper .review-list, .wp-review-25694.review-wrapper .review-desc { width: 100%; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!