درمان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان


درمان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان

عصبانیت و پرخاشگری کلمه است که ما هر روز برای توصیف رفتار دیگران و شاید حتی خودمان استفاده می کنیم. نبض ما– عصبانیت و پرخاشگری صرفا به صورت فیزیکی مانند ضربه زدن و یا عصبانیت شدید نیست، پرخاشگری روانشناختی هم میتواند بسیار مضر باشد. پرخاشگری می تواند به صورت ذهنی و عاطفی، تهدید آمیز و […] نوشته درمان عصبانیت و پرخاشگری در...

عصبانیت و پرخاشگری کلمه است که ما هر روز برای توصیف رفتار دیگران و شاید حتی خودمان استفاده می کنیم.

نبض ما– عصبانیت و پرخاشگری صرفا به صورت فیزیکی مانند ضربه زدن و یا عصبانیت شدید نیست، پرخاشگری روانشناختی هم میتواند بسیار مضر باشد. پرخاشگری می تواند به صورت ذهنی و عاطفی، تهدید آمیز و یا به طور وحشیانه صورت گیرد.

مثلا زمانی که فردی به شدت عصبانی شده و اشیاء را به اطراف پرت می کند و یا کسی که هنگام خشم، مشت هایش را به دیوار می کوبد، همگی می توانند نوعی از رفتارهای پرخاشگرانه باشند.

درمان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان

تعریف پرخاشگری

در روانشناسی، اصطلاح عصبانیت و پرخاشگری به طیفی از رفتارها اشاره دارد که می تواند موجب آسیب های جسمی و روحی به خود، دیگران و یا اشیاء موجود در محیط شود. این نوع رفتارها به آسیب رساندن به شخص دیگری به صورت فیزیکی یا ذهنی متمرکز است. پرخاشگری می تواند نشانه ای از اختلال سلامت روان، اختلال مصرف مواد یا اختلال در سلامت باشد.

از آنجایی که تعریف پرخاشگری کمی مشکل است، روانشناسان اجتماعی، قضات و سیاستمداران مدت زمان زیادی را صرف تلاش برای تعیین و تعریف پرخاشگری صرف کرده اند. به همین دلیل، ما از فرایندهای مربوط به علیت استفاده می کنیم تا به ما در تعیین دلایل رفتار دیگران، کمک کند.

پرخاشگری می تواند انواع مختلفی داشته باشد، از جمله: فیزیکی حقیقی ذهنی احساسی

روش های کنترل پرخاشگری

عصبانیت و پرخاشگری می تواند ناشی از اتفاقات درونی و بیرونی باشد. شما ممکن است از موضوعی احساس خشم کرده و به سرعت عصبانی شوید. ممکن است نوعی احساسات درونی شما را تحت تاثیر قرار داده و شروع به رفتارهای پرخاشگرانه کنید. با هر کسی گلاویز شده و قادر به کنترل خشم خود نباشید.

درمان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان

در اینجا به چند تکنیک برای کمک به آرامش و کنترل پرخاشگری اشاره می شود:

بررسی خودتان: هنگامی که شما درگیر احساسات قدرتمند منفی می شوید، انتخاب هوشمندانه رفتار، سخت است. سعی کنید نشانه های هشدار دهنده ای را که باعث ناراحتی شما شده است، شناسایی کنید. هنگامی که علائم را بشناسید، می توانید خشم خود را کنترل کرده و از این وضعیت دور شوید و یا از تکنیک های آرامش بخش برای خود استفاده کنید تا مانع از افزایش تحریک شما شود.

دور شدن از شرایط نامناسب: بعضی از افراد زمانی که عصبانی می شوند، این حالت را ادامه داده و مرتب بر میزان عصبانیت آن ها اضافه می شود. این یک استراتژی غلط است، مخصوصا اگر اطرافیان هم به این مسئله دامن بزنند. در عوض، سعی کنید از موقعیت دور شده و یا فکر خود را به سوی چیز دیگری متمرکز کنید.

یکی از راه های انجام این کار این است که به جای تمرکز بر چیزهایی که موجب پرخاشگری شما شده است، به عواقب این کار فکر کرده و به سرعت فکر خود را از موضع گذشته، دور کنید.

تغییر شیوه تفکر: وقتی عصبانی هستید، احساس راحتی می کنید زیرا همه چیز بدتر از آن است که واقعا هستند. با استفاده از تکنیک شناخته شده به عنوان بازسازی شناختی، می توانید اندیشه های منفی غیرقابل استفاده را با مفاهیم معقول تر جایگزین کنید. به عنوان مثال، به جای فکر کردن به این که «همه چیز خراب است»، به خودتان بگویید: «این موضوع نا امید کننده است، اما پایان دنیا نیست.»

راههای درمان پرخاشگری کودکان

هنگامی که یک کودک پرخاشگری می کند و یا اسباب بازی های خود را با خشم پرت می کند، چگونگی واکنش شما نسبت به این مسئله مهم است.

مطالب پیشنهادی

روش سریع برای دفع افکار منفی و مزاحم

موثرترین روشهای تحریک هورمون شادی

جلسه اول خواستگاری چی بپوشم؟

در اولین جلسه خواستگاری چه سوالاتی بپرسیم؟

زمانی که کودک پرخاشگری می کند، باید بدانید که آیا او به همان شیوه به اضطراب خود پاسخ خواهد داد یا روش های بهتری هم وجود دارد تا بتواند به احساسات خود پاسخ دهد؟! او باید این روش ها را یاد بگیرد تا از این رفتار دور شود.

درمان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان

برخی از روش های درمان پرخاشگری کودکان عبارتند از:

حفظ آرامش :حفظ آرامش در مواجهه با یک کودک پرخاشگر آسان است. هرگز در این هنگام عصبانی نشده و سر او فریاد نزنید. هنگامی که فریاد می زنید، شما فقط او را تهاجمی و خشن تر خواهید کرد. شاید این کار سخت باشد اما اگر بتوانید آرامش و کنترل خود را حفظ کنید، می توانید یک الگوی خوب برای کودک خود باشید و او را به انجام کارهای مناسب، تشویق کرده و آموزش دهید.

تشویق هنگام رفتار مناسب: هنگامی که کودک آرام می شود، او را متقاعد کنید که رفتار او اشتباه بوده است و هنگامی که او سعی می کند احساسات خود را به صورت کلامی با شما در میان بگذارد و یا به دنبال راهی برای سازش است، او را برای این تلاش ها تشویق کنید.

تمرین مهارت های حل مسائل با کودک: هنگامی که فرزند شما آرام است، وقت آن است که به او کمک کنید تا احساسات خود را بیان کند و راه حل هایی را برای آن ها پیدا کنید؛ تا قبل از آن بتوانید رفتار تهاجمی او را سرکوب کنید.

شما می توانید از او بپرسید که چگونه احساس می کند و چگونه فکر می کند ، به این ترتیب می توانید راه حل برای مشکل پیدا کنید.

درمان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان

درمان عصبانیت و پرخاشگری نوجوانان

برای مدیریت و درمان پرخاشگری نوجوانان، ارزیابی، تشخیص و مدیریت اولیه، توسط پزشکان و مراقبت های اولیه و ارائه دهندگان خدمات بهداشت روانی صورت می گیرد. رفتار پرخاشگرانه در نوجوانان به طور فزاینده ای با دارو درمانی و مشاوره قابل درمان است.

درمان دارویی پرخاشگری

رفتارهای پرخاشگرانه نوعی رفتار نامناسب و گاه تهاجمی در حوزه سلامت روان است. اگرچه داروهای زیادی برای درمان رفتار پرخاشگرانه استفاده می شود، اما در حال حاضر به طور رسمی هیچ گونه دارویی به طور خاص برای درمان رفتارهای پرخاشگرانه تایید نشده است.

به طور کلی، درمان های پزشکی برای رفتارهای تهاجمی مزمن و پرخاشگری معمولا شامل استفاده از داروهای تجویزی مانند بنزودیازپین ها، داروهای ضد سایکوتیک، داروهای ضد افسردگی، داروهای تثبیت کننده حالت و بتا بلوکرها هستند.

درمان گیاهی عصبانیت و پرخاشگری

در درمان گیاهی برای کنترل عصبانیت و پرخاشگری می توان از روغن ماهی استفاده کرد. مکمل های غذایی روغن ماهی حاوی اسید های چرب امگا 3 می توانند در جلوگیری و درمان رفتارهای خشونت آمیز موثر باشند. همچنین مصرف ویتامین ب 1 و آهن توصیه می شود.

تیم ترجمه نبض ما

منبع: www.verywellmind.com

درمان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان و نوجوانان
امتیاز شما :


سیسمونی برنامه رژیم لاغری ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه لیزر موهای زائد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته