15 راه جهت کسب درآمد در سفر


چقدر پول برای سفر خود نیاز دارید؟ 1000دلار؟2000دلار؟5000دلار؟50،000

چقدر پول برای سفر خود نیاز دارید؟

۱۰۰۰ دلار؟ ۲۰۰۰ دلار؟ ۵۰۰۰ دلار؟ ۵۰،۰۰۰ دلار؟

من تخمین زده ام که یک سفر یک ساله در سراسر جهان به طور متوسط روزی ۵۰$ برای شما هزینه دارد که می تواند شامل خرج روزانه، پرواز، تجهیزات، بیمه، و هر چیز دیگری باشد.

برای اکثر مردم، حتی فکر صرفه جویی هزاران دلار برای سفر دلهره آور است. در حالی که راه های بسیاری برای صرفه جویی و سفر با بودجه خیلی کم (کمتر از ۵۰ دلار در روز) وجود دارد.

من اغلب در مورد چگونگی تغییر اندیشه فکر می کنم. من می گویم: “شما هم می توانید تمام این پول را صرفه جویی کنید” – بدون گفتن “اما، اگر نتوانید. این درست است، زیرا راه دیگری وجود دارد“.

سفر با بودجه ای که شما دارید، نه بودجه ای که آرزو می کنید داشته باشید. اگر شما نمی توانید مقدار مشخصی که لازم دارید ذخیره کنید پس چه کسی میتواند؟

من به تازگی با کسی صحبت کردم که به جای دست کشیدن از رویاهایش در نزدیک به یک سال ۵۰۰۰ دلار برای سفر خود ذخیره کرده است. او تصمیم به رفتن به آمریکای مرکزی و جنوبی گرفت چراکه این بخش از جهان ارزان تر است و پول او مدت بیشتری می ماند. علاوه بر این، با انجام کارهای داوطلبانه به تامین هزینه های خود کمک می کند؛ و این سفر تا زمانی که پولی باقی بماند ادامه دارد.

اما اگر شما پولی که برای شروع سفر مورد نظرتان هست ندارید، میتوانید به این روش نیز فکر کنید: در خارج ازکشور کار کنید. سفر خود را شروع کنید و با کار در طی آن پول نقد خود را را تامین کنید و به سفر خود ادامه بدهید. این گزینه به اندازه کافی مورد توجه مسافران نیست. بسیاری از مردم در مورد آن می دانند، اما تعداد کمی از آنها در واقع آن را انجام می دهند. ضمن اینکه به همان اندازه که ممکن است تصور کنید، کار سختی نیست.

کار در خارج از کشور یک تجربه منحصر به فرد و فوق العاده است که بینش جدیدی را در مورد یک کشور ایجاد کرده و شمار ا با فرهنگ متفاوتی روبرو می کند. و این به شما امکان می دهد که زبان جدیدی بیاموزید، با افراد جدید آشنا شوید و دیدگاه جدیدی در جهان پیدا کنید. این تجربه ای است که بسیاری از مردم فرصتی برای آن ندارند. من در تایلند و تایوان کار کرده ام و در آن زمان بیشتر از هر سفر دیگری نسبت به خودم شناخت بیشتری پیدا کردم.

پیدا کردن کار در خارج از کشور یک فرایند غیر رسمی است به یاد داشته باشید که به جای کار حرفه ای به دنبال کار معمولی هستید که در هر جایی پیدا می شود.

بسیاری از مشاغل دور از انتظار و سخت است، اما شما این امکان را پیدا می کنید که پول کافی برای ادامه سفر را به دست بیاورید. در ادامه چند نمونه از شغل هایی که برای مسافران آسان است و اغلب به تعهد طولانی نیاز ندارند را با هم مرور می کنیم:

تدریس انگلیسی ( یا هر زبان دیگری)

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

این ساده ترین نوع کار، برای تدریس زبان است. مشاغل آموزشی در سراسر جهان به ویژه در آسیای جنوب شرقی فراوان هستند. حتی زمانی که در پیدا کردن کار شک دارید می توانید تدریس کنید. آنها نه تنها پول خوبی می پردازند، بلکه شما ساعت کاری قابل تغییر و انعطاف پذیری دارید ، حتی بسیاری از کشورها پول بیشتری در کنار هزینه اصلی پرداخت می کنند؛ ضمن اینکه بعضی از مدارس هزینه پرواز را نیز می دهند. من با تدریس در تایلند بیشتر از ۱۰۰۰۰$ ذخیره کرده ام. همچنین دوستانی داشته ام که با تدریس، وام دانشجویی خود را در کره جنوبی پرداخت کرده اند.

در کشوری که می روید زبان انگلیسی به عنوان زبان بومی نیست؟ ایرادی ندارد. زبان خودتان را آموزش دهید. یک مدرسه زبان در خارج از جایی که هستید می تواند برای همه وجود داشته باشد، مخصوصاً در شهرهای بزرگ بین المللی! همچنین می توانید وب سایت هایی مانند iTalki را برای تدریس به زبان مادری خود به صورت آنلاین استفاده کنید. شما می توانید این کار را از هر نقطه از جهان انجام دهید و به اعتبار خاصی نیاز ندارید. وارد شوید، صحبت کنید و پول خود را دریافت کنید.

من در تایلند و تایوان تدریس کردم: نه تنها به عنوان یک مسافر سفر فوق العاده ای داشتم، بلکه در مورد خودم و زندگی در خارج از کشور آموختم و پول کافی برای ادامه سفر طولانی ام به دست آوردم. این تجربه ای است که من هرگز فراموش نخواهم کرد.

کار فصلی بگیرید

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

فصل ها حرکت کنید و در استراحتگاه های اسکی کار کنید، به عنوان یک راهنمای کمپینگ، در قایق ها، در کافه ها و رستوران ها، هر جا که باشد گزینه های زیادی وجود دارد. هر کجا که زمان یک فصل توریستی بزرگ باشد، تقاضای زیادی برای کار موقت پیدا خواهید کرد. مطمئن از مسافتتان تا رسیدن به مقصد مطمئن باشید تا با دیر رسیدن و تمام شدن فصل توریستی کار خود را از دست ندهید. اگر در نیمهی فصل برسید تمام کارهای خوب از قبل گرفته شده اند.

انجام شغل آزاد آنلاین

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

اگر یک تجربه در زمینه خدمات وب، طراحی، برنامه نویسی یا هر کاری در زمینه تکنولوژی داشته باشید، وب سایتی مانند UpWork یک راه فوق العاده برای پیدا کردن کار مجازی در هنگام سفر است. رقابت زیادی وجود دارد، اما اگر نمونه کارتان را بسازید، در طول زمان می توانید کارهای زیادی انجام دهید. من یک دوست دارم که همه مشاغل مشاوره رایگان خود را از طریق UpWork می گیرد و به اندازه کافی پول می گیرد تا بتواند به سفر خود ادامه دهد. اگر مهارت های فنی ندارید، باز هم می توانید یک پروفایل را ایجاد کرده و مشتریانی را برای مشاغل متخصص مجازی و پژوهشی پیدا کنید.

Task Rabbit، Outsource.com و Fiverr سه سایت دیگر برای پیدا کردن کار آنلاین هستند.

کار بر روی یک کشتی کروز

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

این گزینه یک راه عالی برای کسب پول خوب، تجربه کار سخت و ارتباط با مردم (خدمه و مسافران) از سراسر جهان است در حالی که لذت یک سفر جالب را به دست می آورید. بسیاری از مشاغل آسان و کم دستمزد معمولاً به افرادی از کشورهای در حال توسعه داده می شوند، اما مشاغل مختلف دیگری نیز برای انتخاب وجود دارند.

زیر ۳۰ سال دارید؟ ویزای کار تعطیلات بگیرید

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

برنامه های تعطیلات کاری به افراد زیر ۳۰ سال اجازه می دهد که در خارج از کشور کار کنند. این برنامه ها عمدتا به وسیله مسافرین، دانشجویان، و یا کوهنوردان جوان مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر کشورهایی که این برنامه ها را ارائه می دهند، کشورهای مشترک المنافع انگلیسی زبان مانند کانادا، انگلستان، نیوزیلند و استرالیا (کمتر از ۳۵ سال) می باشند. روند درخواست ویزا بسیار ساده است و معمولا برای یک سال صادر می شوند.به طور معمول، ویزا در صورتی صادر می شود که بیش از ۶ ماه در یک مکان برای کار نمانید.

بیشتر شغل های تعطیلات کاری، معمولاً خدماتی و یا کارهای دفتری با درآمد کم هستند. اکثر افراد، کارمند اداری، کارگر، متصدی بار یا پیشخدمت می شوند. پول پرداختی همیشه زیاد نیست، اما برای گذران زندگی کافی است و معمولاً پول اضافی کمی برای سفر به شما می دهند.

برای کسب این مشاغل، شما باید به این کشورها پرواز کنید و وقتی میرسید کار را دنبال کنید. ضمن اینکه سایت هایی مانند Gumtree دارای فهرست هایی هستند، که پس از رسیدن به مقصد در پیدا کردن کارهایی که اولویت شما هستند؛ کمک می کنند. بسیاری از شرکت ها در جایابی مسافران متخصص هستند. همچنین هاستل ها معمولا گروهی را برای شغل یابی مسافران دارند که می توانند در پیدا کردن کار کمک زیادی کنند!

یک au pair ( کار با بچه ها) باشید

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

عاشق بچه ها هستید؟ می خواهید از شخص دیگری مراقبت کنید! به شما یک اتاق، غذا و هزینۀ هفتگی پرداخت می شود. بچه های زیادی را در اطراف خودتان می بینید اما معمولا زمان لازم برای تعطیلات آخر هفته و گشت و گذار در کشور را دارید. البته برخی سایت های محبوب نیز برای au pair وجود دارند:

Au Pair Au Pair World International Exchange Go Au Pair

کار در هاستل

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

هاستل ها اغلب به دنبال افرادی برای کار، تمیز کردن یا گردش مهمانان در اطراف شهر می باشند. شما می توانید در ازای چند ساعت کار، یک تخت رایگان بگیرید. حتی اگر بدون دریافت پول فقط اتاق و غذای مجانی را دریافت کنید، هنوز راهی برای صرفه جویی در هزینه ها دارید.

هنگامی که شما خرج نکنید، صرفه جویی خواهید کرد. علاوه بر این، این مشاغل اغلب می تواند تا زمانی که شما می خواهید – یک روز، یک هفته، یک ماه … باشند.

Worldpackers یک سایت عالی برای پیدا کردن این نوع کار در هاستل ها در سراسر جهان است.

مربی غواصی شوید

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

اگر شما گواهینامه غواصی دارید و می خواهید مربی شوید (کلاس های اضافی ممکن است مورد نیاز باشد)، ده ها مقصد بزرگ غواصی در سراسر جهان وجود دارد که شما به راحتی می توانید کار پیدا کنید (از جمله تایلند، کامبوج، هندوراس، کارائیب و بالی) تنها کافیست به آنجا بروید و کار دلخواهتان را تقاضا کنید.

از مهارت های خود استفاده کنید!

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

برای پیدا کردن کار از مهارت ها و استعدادهای خود استفاده کنید” آموزش موسیقی، رقص، کوتاه کردن مو، مشاوره کسب و کار ، آشپزی”. از هر مهارتی که به شما برای پیدا کردن کار کمک می کند استفاده کنید. خجالت نکش خلاق باش! وب سایت هایی مانند Craigslist و Gumtree برای تبلیغ توانایی های شما و پیدا کردن کار هستند. هر جا یک اراده وجود دارد، حتما یک راه وجود دارد!

ایجاد شغلتون، یکی از ساده ترین راه ها برای گرفتن شغل است. فردی در مقصد شما، قصد دارد که مهارت شما را یاد بگیرد. به آنها آموزش دهید و پول آن را دریافت کنید.

متصدی بار شوید

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

بارها نیاز به متصدی بار دارند. بنابراین شما می توانید تعداد زیادی بار که در ازای کار به مسافران پول نقد می دهند پیدا کنید. بارهای موجود در هاستل ها و پارتی های خانگی بهترین مکان هایی هستند که می توانید به دنبال آن بگردید، زیرا اغلب در عین داشتن کار ثابت پول بیشتری دریافت می کنید. در کشورهایی که ویزای کار تعطیلات دارند، این شغل ها اغلب به مسافران داده می شود. من همچنین بارهایی را در جنوب شرقی آسیا و اروپایی دیده ام که در ازای استخدام مسافران پول کمتری به آنها میدهند. این پول زیاد نیست اما برای خرید برخی از وعده های غذایی و نوشیدنی کافی است.

کار در رستوران

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

نیاز به خدمه، پادو و ظرف شور همواره وجود دارد، زیرا افرادی که متقاضی این شغل ها هستند پس از دریافت، خیلی زود می روند. کسب این شغل ها مخصوصا در مهمانی ها و شهرهای بزرگ آسان است. باز هم در کشورهایی که ویزای شغلی تعطیلات دارند، مسافران تبدیل به ستون اصلی خدمات اقتصادی می شوند و این مشاغل اغلب می توانند آسان به دست آیند.

کار داوطلبانه انجام دهید

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

با اینکه در این نوع کار پولی پرداخت نمی شود اما شما میتوانید با پس انداز هزینه غذا و خواب در هزینه های سفر صرفه جویی کنید. علاوه بر اینکه شما کار خوبی را انجام میدهید و در واقع دو طرف، برنده-برنده هستند. شما مجبور نیستید پول زیادی را به منظور کار داوطلبانه به سازمان های بزرگ جهانی بپردازید. من نیز به شدت وب سایت Grassroots Volunteering را برای کار داوطلبانه توصیه می کنم. علاوه بر این، Worldpackers، Workaway.info و WWOOFing دیگر منابع خوبی برای پیدا کردن فرصت های کاری داوطلبانه هستند.

راهنمای تور باش

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

از عشق خود به سفر برای کار در سفر استفاده کنید! شرکت های مسافرتی همیشه در جستجوی راهنماهای جدید تور هستند. اگرچه زحمت آن بیش از یک شغل واقعی است در عین حال سرگرم کننده می باشد (گاهی هم خسته کننده است). حقوق پرداختی عالی نیست اما هزینه های شما را در طول سفر می دهند و دیدار مردم سراسر جهان برای شما فراهم می شود. شرکت هایی که اغلب، مسافران را استخدام می کنند عبارتند از Busabout, Kiwi Experience, New Europe Walking Tours و Contiki. (توجه: این مشاغل اغلب به تعهد درازمدت نیاز دارند).

کار بر روی یک قایق بادبانی

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

اگر آب را دوست دارید، در یک قایق کار کنید.گرفتن شغل های قایقرانی حتی اگر تجربه زیادی نداشته باشید به طرز شگفت آوری بسیار آسان هستند. و در حین انجام کار می توانید به سراسر جهان سفر کنید. شما می توانید این نوع مشاغل را در سایت های زیر پیدا کنید:

Jobs on Yachts

Superyacht Jobs

The Crew Network

نکته: این موقعیت های شغلی بلند مدت هستند و شما باید یک گواهینامه STCW 95 را دریافت کنید که شامل همه آموزش های اساسی قایق بادبانی، از جمله آموزش ایمنی آتش و آب است.

نگاهی به آنچه که می توانید پیدا کنید

15 راه جهت کسب درآمد در سفر

شما همیشه می توانید در ازای دریافت پول کار کنید. شغل های کوتاه مدت بسیاری در سراسر جهان وجود دارند. اگر مایل هستید چند ساعت در روز به جای اتاق، غذا و پول نقد کار کنید، به دنبال کاری باشید که می توانید انجام دهید. در اینجا چندین منبع باور نکردنی برای یافتن شغل به عنوان یک مسافر به شما معرفی می کنم:

Craiglist

Gumtree

HelpX.net

Workaway.info

Worldpackers

WWOOFing

***

برای کسانی که می خواهند در خارج از کشور کار کنند، اما به هیچ یک از موارد فوق علاقمند نیستند، پیدا کردن کار، کمی سخت تر است؛ اما غیرممکن نیست. پیدا کردن کار برای مسافران مسن تر و یا مسافران با مهارت و یا مدرک کارشناسی ارشد که احتمالا یک کار با ارزش تر، و یا نزدیک تر به مجموعه مهارت های خود می خواهند وقت بیشتری میگیرد اما غیرممکن نیست.

در اتحادیه اروپا، قوانین ویزا به شرکت ها اجازه می دهد مهارت هایی را استخدام کنند، که اولویت شغلی در اروپا می باشد. در آسیا، اکثر شرکت ها یک خارجی را می خواهند که به زبان محلی صحبت کنند.

برخی از مراحل که می توانید برای پیدا کردن کار در خارج از کشور انجام دهید:

قبل از شروع مسافرت، کار خود را انتخاب کنید. قبل از ترک (و هنگامی که وارد کشور جدید می شوید) با گروه های مهاجر تماس بگیرید. در جلسه های آنها شرکت کنید. ایجاد پروفایل LinkedIn خلاصه ای از رزومه، توصیه نامه ها و سایر گواهینامه های حرفه ای خود را ارائه دهید. کارت های کسب و کار به هر تعداد رویداد شبکه ای و اینترنتی که ممکن است بروید. برای کارهای محلی درخواست بدهید

شما می توانید مشاغل خوب پیدا کنید، اما آسان نیست. دوستان زیادی داشتم که تصمیم گرفتند در شهرهای دیگر باقی بمانند و با ایجاد شبکه اجتماعی خود، مشاغل سنتی مورد نظر خود را پیدا کردند.

در ادامه چند منبع برای پیدا کردن شغل در خارج از کشور ذکر می شوند:

Council on International Educational Exchange Work Abroad Program :برای دانشجویان و افرادی که تازه فارغ التحصیلان شده اند در استرالیا، نیوزیلند، فرانسه، آلمان، ایرلند، کانادا و کاستاریکا پیشنهاد، مشاوره و پشتیبانی برای کارهای کوتاه مدت می دهد. اما پیدا کردن کار به عهده خودتان است. Alliances Abroad: تضمین پرداخت هزینه کار قبل از حرکت و سازماندهی محل اقامت BUNAC: ارائه برنامه های کار خارج از کشور در بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا Peace Corps: یک برنامه دولتی ایالات متحده که شهروندان آمریکا را در سراسر جهان در بر می گیرد داوطلبان در پایان قرارداد خود پول و دستمزد دریافت می کنند. این برنامه همچنین به پرداخت وام های دانشجویی کمک می کند. US State Department: فهرست خوبی از وب سایت های کاریابی دارد. Go Abroad: این سایت دارای فهرستی از مشاغل موجود در سراسر جهان است ضمن اینکه این سایت به سمت مسافران جوان تر گرایش دارد.

***

این که شما قصد تدریس زبان انگلیسی را داشته باشید ، گارسون و یا کارگر شوید، در یک دفتر بنشینید، در یک هاستل کار کنید، یا یک کار با درآمد بالا در زمینه رشته خود بگیرید، به هر حال کار در خارج از کشور چیزی است که شما را برای همیشه تغییر خواهد داد. زندگی در یک کشور دیگر یک تجربه منحصر به فرد است که بسیاری از مردم نمی توانند آن را داشته باشند. خود را بیشتر می شناسید و درک شما را از جهان بسیار افزایش می دهد.

اجازه ندهید پول در سفر شما را نگران کند. اگر شما در مورد کاری که می خواهید انجام دهید خلاق و انعطاف پذیر باشید، آن را پیدا می کنید. به یاد داشته باشید که به دنبال کار حرفه ای و رسمی نیستید شما فقط به دنبال یک کار معمولی هستید. هنگامی که در آنچه که میخواهید انجام دهید انعطاف پذیر باشید، همیشه برای تهیه بودجه سفر و افزایش آن برای مقصد بعدی، کار خواهید داشت. تنها شما می توانید در مورد حرفه ای که در زمان بازگشت به خانه به آن نیاز دارید نگران باشید.

منبع:

https://www.nomadicmatt.com/travel-blogs/working-overseas

مترجم:ترانه سروری

15 راه جهت کسب درآمد در سفر15 راه جهت کسب درآمد در سفر

Taraneh sarvari

More Posts

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر