9 هکتار از اراضی ملی شهرستان خنج رفع تصرف شد


9 هکتار از اراضی ملی شهرستان خنج رفع تصرف شد

شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج گفت: 9 هکتار از اراضی ملی این شهرستان که در منطقه حسین آباد روستای باغان واقع شده با حکم مرجع قضایی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش ایرنا محسن کشکولی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج پس از مطلع شدن از تصرف غیر قانونی این اراضی از سوی متخلفان برای باز پس گیری آن وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از پیگیری های ماموران یگان حفاظت، از این اراضی رفع تصرف شد و برای اجرای حکم تخریب و ساخت و ساز غیر مجاز در آن در نهایت پس از مهلت 10روزه حکم قلع و قمع بنای احداث شده در این اراضی نیز صادر شد.
او گفت: با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ساختمان احداث شده در این اراضی تخریب شد.
کشکولی ادامه داد: فرد متخلف با تلاش فراوان و انتشار مطالب کذب و خلاف واقع علیه منابع طبیعی در شبکه های اجتماعی، سعی در تبرئه کردن خود در این پرونده داشت اما پس از بررسی پرونده از سوی مرجع قضایی، اقدام به موقع و پیگیری اطلاعاتی و عملیاتی یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان خنج، این فرد خاطی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرای شهرستان تحویل داده شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنج افزود: منابع طبیعی با هدف تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی ملی، با کوچک‌ترین ساخت و ساز در محدوده اراضی ملی به ‌شدت برخورد قانونی می کند.
کشکولی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های طبیعی، مراتب را با شماره تلفن 1504 فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...