طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر


چیزبرگر خانگی یکی از پرطرفدارترین فست فودهای دنیا به شمار می‌آید که از ترکیب گوشت چرخ کرده و ادویه‌های خاصی درست می‌شود. در چیزبرگر خانگی، یک لایه گوشت ضخیم همراه با پنیر و سبزیجات، لای نان همبرگر قرار می‌گیرد و با سس مخصوصی سرو می‌شود. با ما همراه شوید. چیزبرگر خانگی نوعی ساندویچ محبوب در آمریکاست که از...

چیزبرگر خانگی یکی از پرطرفدارترین فست فودهای دنیا به شمار می‌آید که از ترکیب گوشت چرخ کرده و ادویه‌های خاصی درست می‌شود. در چیزبرگر خانگی، یک لایه گوشت ضخیم همراه با پنیر و سبزیجات، لای نان همبرگر قرار می‌گیرد و با سس مخصوصی سرو می‌شود. با ما همراه شوید.

چیزبرگر خانگی نوعی ساندویچ محبوب در آمریکاست که از نظر ظاهری شبیه همبرگر خانگی است، ولی با آن تفاوت‌های جزئی دارد. تفاوت این دو در ترکیب برخی از ادویه‌هایی است که با گوشت چرخ کرده مخلوط می‌شوند، اما روش طبخ یکی است. چیزبرگر را در گریل، در تابه یا در فر درست می‌کنند و اغلب به عنوان فست فود به فروش می‌رسانند. چیزبرگر را می‌توانید با استفاده از گوشت باکیفیت و تازه به راحتی در خانه تهیه کنید و بدین ترتیب از صحت و سلامت آن مطمئن باشید. برای آشنایی با طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه

مواد لازم
گوشت چرخ کرده ۴۵۳ گرم
پیاز کوچک ۱ عدد
سیر ۱ حبه
جعفری تازه ساطوری شده (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
خردل (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
سس کچاپ (اختیاری) به میزان لازم
نان همبرگر ۶ عدد
پنیر پیتزا ۶ ورق
دستور تهیه:
ابتدا گوشت چیزبرگر را آماده کنید. چیزبرگر خانگی اصل با گوشت گوساله درست می‌شود، ولی برای اینکه چیزبرگر طعم و مزه بهتری داشته باشد می‌توانید از مخلوط گوشت گوساله و گوسفند با ۱۵ درصد چربی استفاده کنید. کم بودن چربی گوشت باعث خشک شدن چیزبرگر می‌شود، بنابراین برای افزایش کیفیت این غذا از گوشت پر چرب یا کم چرب استفاده نکنید. گوشت با ۱۵ درصد چربی مناسب‌ترین گوشت برای این غذاست. بهتر است از گوشت تازه برای تهیه چیزبرگر استفاده کرده و گوشت را دو بار چرخ کنید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر گوشت چرخ کرده را در کاسه بریزید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سیر را له کنید. جعفری را خیلی ریز خرد کنید. پیاز، سیر، جعفری، نمک، فلفل و سس کچاپ را به گوشت اضافه کنید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر تخم مرغ را در کاسه کوچکی شکسته و زرده و سفیده آن را جدا کنید. سپس زرده تخم مرغ را به گوشت اضافه کنید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر مواد را هم بزنید. برای اینکه کاملا یکدست شوند از دست خود کمک گرفته و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر مایه گوشتی را به ۶ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را با دست خود به شکل یک توپ گرد درآورید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر سپس توپ‌های گوشتی را با دست خود فشار دهید تا پهن شوند و ضخامت آن‌ها به ۱.۲۷ سانتی‌متر برسد. سپس مرکز هر کدام از همبرگر‌ها را با انگشت شصت کمی بفشارید تا نسبت به کناره‌ها کمی گود شود.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر برگر‌ها را در بشقابی بچینید و روی آن‌ها را سلفون بکشید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سرد شدن گوشت، باعث بهتر پخته شدن آن می‌شود.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر روش پخت برگر‌ها را انتخاب کنید. برگر‌ها را می‌توانید به روش گریل کردن، سرخ کردن در تابه یا پختن در فر آماده کنید. روش مورد استفاده به ابزار در دسترس برای شما بستگی دارد. در هر صورت قبل از اقدام به پختن برگرها، سطح آن‌ها را با مقداری روغن مایع یا کره ذوب شده چرب کنید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر برای گریل کردن برگرها، بالاترین سطح گریل را روشن کنید. سینی گریل را با فویل بپوشانید، برگر‌ها را در سینی بچینید و هر طرف آن‌ها را به مدت ۷-۶ دقیقه یا تا زمانی که کاملا بپزند، گریل کنید. برای پختن برگر‌ها در تابه، روغن یا کره را در تابه روی حرارت ملایم داغ کنید و برگر‌ها را در آن قرار دهید. فرصت دهید تا برگر‌ها روی حرارت ملایم مغزپخت شوند و دو طرف آن‌ها طلایی شود. برای پختن برگر‌ها در فر، آن‌ها را به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه در فر گرم شده روی حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بپزند.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر حدود ۶-۵ دقیقه قبل از اتمام پخت برگرها، ورقه‌های پنیر پیتزا را روی آن‌ها قرار دهید تا با حرارت گوشت ذوب شوند. پس از ۵ دقیقه برگر‌ها آماده هستند. نان همبرگر را به دو نیمه تقسیم کنید، و چیزبرگر را روی آن قرار دهید.طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر در لایه‌های بعدی به ترتیب گوجه فرنگی حلقه شده، کاهو و پیاز حلقه شده قرار دهید و روی آن را با نیمه دیگر نان بپوشانید.

طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر

طرز تهیه سس مخصوص چیزبرگر

مواد لازم
پوست لیمو ترش رنده شده ۱ قاشق چایخوری
خیار شور کوچک ۱ عدد
خامه غلیظ ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
دستور تهیه:
پوست لیمو ترش را با رنده خیلی ریز رنده کنید. خیار شور را خیلی ریز رنده کنید. سس مایونز را در کاسه‌ای ریخته و هم بزنید تا از هم باز شود. خامه را به سس مایونز اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوندف سپس پوست لیمو و خیار شور رنده شده را به آن اضافه کنید. مخلوط فوق را هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. چیزبرگر را به صورت گرم و همراه با سس مخصوص میل کنید.

منبع

طرز تهیه چیزبرگر خانگی خوشمزه + سس مخصوص چیزبرگر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فست‌فود

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان