از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟


از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

وقت آن است که در نقش یک قهرمان اسپارتی شعر حماسی‌تان را بسرایید و در یک ماجراجویی الهام‌بخش سرنوشت خود را رقم زنید و دنیا را تحت تاثیر قرار دهید. فروتنانه سفری افسانه‌ای را در نقش «الکسیوس» (Alexios) و یا «کاساندرا» (Kassandra) آغاز کنید. تجهیزات و توانایی‌های‌تان را ارتقاء بخشید و کشتی خود را در این مسیر پرتلاطم بسازید. از قله‌های...

وقت آن است که در نقش یک قهرمان اسپارتی شعر حماسی‌تان را بسرایید و در یک ماجراجویی الهام‌بخش سرنوشت خود را رقم زنید و دنیا را تحت تاثیر قرار دهید. فروتنانه سفری افسانه‌ای را در نقش «الکسیوس» (Alexios) و یا «کاساندرا» (Kassandra) آغاز کنید. تجهیزات و توانایی‌های‌تان را ارتقاء بخشید و کشتی خود را در این مسیر پرتلاطم بسازید. از قله‌های پربرف تا اعماق دریای اژه به اکتشاف بپردازید و با انواع افسانه‌ها و اسطوره‌ها روبرو شده تا قهرمان یونان شوید!

بازی Assassin’s Creed Odyssey که در سبک نقش آفرینی-اکشن و توسط شرکت «یوبی سافت» (Ubisoft) به زودی عرضه می‌شود، بیستمین بازی از این مجموعه و یازدهمین شاخه مستقل در سری بازی‌های Assaassin’s creed و جانشین Assassin’s creed Origins است.

تماشا کنید: تریلر جدید بازی Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد

شخصیت‌های بازی

درباره کاراکترهای بازی شایعات زیادی وجود داشت. اما اندکی قبل از نمایشگاه E3 2018، یوبی‌ سافت با رونمایی از الکسیوس و کاساندرا به عنوان شخصیت‌های اصلی به بسیاری از شایعات پایان داد.

هر دو شخصیت الکسیوس و کاساندرا بازی را به عنوان دو مزدور از نسل پادشاه اسپارتی «لئونیداس اول» (Leonidas I) آغاز می‌کنند. آن‌ها نیزه‌ی شکسته‌ای را به ارث برده و با تبدیل آن به یک تیغه برنده، توانایی‌های خاصی را در مبارزات به دست می‌آورند. مانند بازی قبل، بازی Assassin’s Creed Odyssey روایت مجموعه‌ای از داستان‌ها در زمان حال بوده و لیلا حسن را که برای اولین بار در Origins معرفی شده بود را دنبال می‌کند.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

بازی Assassin’s Creed Odyssey نسبت به نسخه‌های قبل تاکید و توجه بیشتری نسبت به عناصر نقش‌آفرینی دارد. این بازی شامل گفتگوهای انتخابی، شاخه‌های جست و جو و پایان‌های دوگانه است. بازیکن قادر خواهد بود تا جنسیت شخصیت اصلی را انتخاب کرده و به جای الکسیوس و یا کاساندرا ایفای نقش کند. همچنین بازیکن می‌تواند تا روابط عاطفی و عاشقانه را با شخصیت‌هایی از هردو جنسیت که قابل بازی کردن نیستند، گسترش دهد صرف نظر از این که به جای الکسیوس و یا کاساندرا بازی کند.

شخصیت‌های غیر قابل کنترل در بازی نیز وجود دارند که در روند داستان، الکسیوس و یا کاساندرا را همراهی می‌کنند. از مهمترین آن‌ها می‌توان «سقراط» (Sokrates)، «بارنابا» (Barnabas)، «بقراط» (Hippocrates)، «هرودت» (Herodotus) و «لئونیداس» (Leonidas) را نام برد که حضورشان در بازی تاثیر گذار است.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

داستان بازی Assassin’s Creed Odyssey

این واقعیت که داستان بازی Assassin’s Creed Odyssey چهارصد سال قبل از بازی Origins اتفاق می‌افتد، سوالات زیادی را مطرح کرده است. در بازی قبلی نحوه شکل‌گیری فرقه Assassin و محفل برادری و تولد عقایدی که افراد این فرقه از آن تبعیت می‌کنند، شرح داده شد. سوال این است که، حدود 4 قرن قبل از شکل‌گیری چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد تا در این خط زمانی گنجانده شود؟ «اسکات فیلیپ» (Scott Philip) یکی از کارگردانان بازی این‌گونه پاسخ می‌دهد:

به لحاظ داستانی بازی Assassin’s Creed Odyssey با قسمت قبلی ارتباط مستقیمی ندارد. این بازی 400 سال قبل از Assasssin’s Creed Origins روایت می‌شود پس هنوز محفل برادری شکل نگرفته و ما می‌توانیم بر روی انتخاب داستان تمرکز کنیم. شما توسط هیچ فرقه‌ای هدایت نمی‌شوید و با درونیات خویش، فرقه‌ی خود را می‌سازید و با انتخاب‌های خود بر داستان بازی تاثیر می‌گذارید.

زمان بازی مربوط به 431 سال قبل از میلاد مسیح و 400 سال قبل از اتفاقات مربوط به بازی Assasssin’s Creed Origins است. این بازی داستان تاریخی «جنگ پلوپونز» (Peloponnesian war) را بازگو می‌کند که در فاصله‌ی سال‌های 431 تا 404 قبل از میلاد بین دو گروه از یونانی‌ها یعنی آتنی‌ها و اسپارت‌ها روی داد. بازیکن نقش یک مزدور را بر عهده می‌گیرد که می‌تواند برای آتنی‌ها و «اتحادیه دلوس» (Delian league) و یا «اتحادیه‌ی پلوپونزی‌ها» (Peloponnesian league) که تحت رهبری اسپارت‌ها است، مبارزه کند.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

گیم‌پلی بازی Assassin’s Creed Odyssey

فضایی که بازی Assassin’s Creed Odyssey در آن اتفاق می‌افتد، بزرگ‌ترین و منحصربفردترین جهانی است که Assassin’s Creed تا به حال دیده است. این فضای منحصربفرد از 27 منطقه که تحت سلطه‌ی آتنی‌ها و یا اسپارت‌ها هستند، تشکیل شده است. هر کدام از این مناطق می‌تواند مورد حمله گروه مخالف قرار گیرد و شما می‌توانید با اجرای قراردادهایی به تضعیف و یا دفاع از هر منطقه بپردازید. در بازی قبلی یعنی Origin، گیم‌پلی بازی به شدت تغییر کرد و تمرکزش بر روی عناصر نقش‌آفرینی قرار گرفت. یوبی‌ سافت اعلام کرد که این روند در Odyssey هم تداوم خواهد داشت.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

در بازی Assassin’s Creed Odyssey نبردهای دریایی دوباره بازگشته و بازیکن با دسترسی به جنگ‌افزارهای دریایی دوران یونان باستان قادر به نبرد و اکتشاف در دریای اژه است. به نظر می‌رسد این بازی نبردهای دریایی را از Assassin’s Creed Black Flag وام گرفته است. با توجه به محل وقوع داستان که توسط دریای اژه احاطه شده تمرکز خاصی بر روی مبارزات بین کشتی‌ها دیده می‌شود.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

در صفحه نمایش، گیم‌پلی بازی از لحاظ رابط کاربری، آیکون‌ها و منوها شباهت‌های زیادی با Origin دارد که این ضعف محسوب نمی‌شود. با این حال بازی Assassin’s Creed Odyssey در این زمینه تفاوت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسخه قبلی دارد.

این بازی از یک سیستم مهارت درختی (Skill Tree) استفاده می‌کند که به بازیکن اجازه می‌دهد تا توانایی‌های جدید را فعال کند. در این سیستم سه مهارت اصلی برای بازیکن در نظر گرفته شده است. مهارت «شکارچی» که باعث افزایش قدرت و زبردستی در تیراندازی می‌شود. «جنگجو» که مهارت بازیکن در نبردها را گسترش می‌دهد و «قاتل» که تمرکز روی مهارت پنهان‌کاری دارد. این سیستم جایگزین سیستمی است که در نسخه Origin استفاده شده که مجموعه‌ای از مهارت‌های انفعالی است. سیستم مبارزه‌ای «هیت باکس» (hit box) که در Origins معرفی شده بود، در بازی Assassin’s Creed Odyssey دیده می‌شود و چهار توانایی خاص هنگامی که خط توانایی‌ها پر می‌شود به بازیکن اعطا می‌گردد. این توانایی‌ها شامل فراخواندن انبوهی از تیرها و ضربه‌ی قدرت‌مند برای این که حریف تعادلش را از دست بدهد و شبیه به Origins معرفی شده و به بازیکن اجازه می‌دهد که از ضربه‌ی نهایی قدرتمندی در مبارزه استفاده کند. بازی از سازوکار Gear system بهره می‌برد که در آن هر تکه از زره‌ای که بازیکن می‌پوشد ، دارای مدل‌های مختلفی است و دامنه‌ای از مزیت‌ها را فراهم کرده و می‌تواند به صورت جداگانه مجهز و به روزرسانی شود.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

یکی دیگر از نکاتی که درباره بازی Assassin’s Creed Odyssey می‌دانیم‌، وجود گفتگوهای انتخابی در تمام طول بازی است. «یوناتان دومونت» (Jonathan Dumont) یکی دیگر از کارگردانان خلاق این بازی می‌گوید: «گفتگوهای انتخابی یک قابلیت جدید در سری بازی‌های Assassin’s Creed بوده، و شما احساس خواهید کرد که بازی منحصر به خودتان را خلق می‌کنید به جای این که مجبور باشید در مسیری از پیش تعیین شده قدم بردارید. در Odyssey همه ایده‌ها از حق انتخاب سرچشمه گرفته‌اند.» او همچنین می‌گوید:«بازی Assassin’s Creed Odyssey فراتر از یک ماجراجویی است. این بازی روایتی از یک اتفاق تاریخی بوده و یک سفر و اکتشاف واقعی در زمین و دریا است، که در یکی از مهمترین دوره‌های تاریخ بشری اتفاق می‌افتد.»

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

انتشار بازی Assassin’s Creed Odyssey

پیش از اعلام رسمی ساخت این بازی از سوی یوبی‌ سافت در E3 2018، در ماه می 2018 سایت فرانسوی Jeuxvideo با انتشار تصویر یک جاکلیدی با نام Assassin’s Creed Odyssey باعث لو رفتن بازی شد. بعد از مدت کوتاهی یوبی‌ سافت در نمایشگاه E3 2018 رسما از بازی Assassin’s Creed Odyssey رونمایی کرد اما یک روز قبل از کنفرانس خبری یوبی‌ سافت، سایت ژاپنی Gematsu تصاویری از گیم‌پلی و محیط بازی را منتشر کرد. در هر صورت یوبی‌ سافت رسما اعلام کرد که بازی Assassin’s Creed Odyssey در 13 مهر 1397 رسما منتشر خواهد شد.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

طبق اعلام سایت یوبی‌ سافت، بازی Assassin’s Creed Odyssey در 7 نسخه مختلف ارائه می‌شود. نسخه‌های «استاندارد» (Standard Edition)، «دلوکس» (Deluxe Edition)، «گلد» (Gold Edition)، «گلد استیل بوک» (Gold Steelbook)، «آلتیمیت» (Ultimate Edition)، «اسپارتان کالکتور» (Spartan Collector Edition) و «پانتئون کالکتور» (Pantheon Collector Edition) نسخه‌های قابل ارائه خواهند بود که با توجه به محتویات آن‌ها نظیر کتابچه، کاور فلزی، مجسمه شخصیت‌های بازی، از 60 دلار به بالا به فروش خواهند رسید.

از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

بر اساس اعلام ناشر این بازی بر روی سه پلت‌فرم پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس‌وان عرضه خواهد شد. البته کسانی که نسخه‌های گلد، گلد استیل بوک، آلتیمت و کالکتور را پیش خرید کرده‌اند، سه روز زودتر به بازی دسترسی پیدا خواهند کرد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
از بازی Assassin’s Creed Odyssey چه می‌دانیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!