متروی هشتگرد در ایستگاه پایانی/راه‌اندازی ایستگاهی دیگر در گلسار


متروی هشتگرد در ایستگاه پایانی/راه‌اندازی ایستگاهی دیگر در گلسار

کرج - فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه متروی هشتگرد در مراحل نهایی و آماده بهره‌برداری است، گفت: راه‌اندازی ایستگاه دیگری در شهر گلسار پیش‌بینی‌شده است.


ابوالقاسم پالیزگیر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین اقدامات توسعه‌ای در شهر جدید هشتگرد و رونق این منطقه، اظهار کرد: با بهره‌برداری از خط متروی هشتگرد، گام مهمی دررسیدن به افق طرح توسعه‌ای این شهر جدید که بر اساس رشد جمعیتی آن پیش‌بینی‌شده است، برداشته می‌شود.

وی انجام عملیات در پروژه مترو هشتگرد را رو به اتمام برشمرد و گفت: مراحل انتهایی این پروژه ریلی مهم در حال انجام است و با تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری تحول عظیمی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه در بحث توسعه‌ای پروژه مترو هشتگرد راه‌اندازی ایستگاه دیگری در شهر گلسار پیش‌بینی‌شده است، افزود: به‌واسطه بهره‌برداری از خط متروی هشتگرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در سطح منطقه ایجاد خواهد شد که توسط شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به این ظرفیت‌ها پرداخته می‌شود و در کنار آن‌ سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی هم مدنظر است.

تغییر نام شهر جدید هشتگرد در انتظار نظر هیئت دولت

پالیزگیر به انجام طرح تغذیه مصنوعی فشم از رودخانه‌ای که بیش از ۹ ماه از سال آب دارد اشاره کرد و گفت: در قالب یک پروژه مهم از این ظرفیت به‌عنوان منبع تغذیه‌کننده سفره‌های آبی شهر جدید هشتگرد بهره‌برداری می‌شود که اکنون کار مطالعاتی این طرح انجام‌شده است و در فاز بعدی عملیات آن اجرایی می‌شود.

وی از دیگر موضوعات مهم برای ساکنان شهر جدید هشتگرد را نام‌گذاری این شهر برشمرد و گفت: با تشکیل یک کمیسیون نام‌گذاری، مصوبه آن در این مورد پس از اعلام نظر و بررسی استانی برای تائید نهایی به هیئت دولت ارسال‌شده است و امید است با دریافت این مصوبه از سوی دولت، تغییر نام شهر جدید هشتگرد انجام شود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: در بحث تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر برای تأمین آب موردنیاز سایت‌های مسکونی با مشکل مواجه بودیم و خیلی از واحدها بااینکه آماده واگذاری به متقاضیان بود اما به دلیل کمبود آب امکان اسکان در آن‌ها وجود نداشت.

پالیزگیر با برشمردن این نکته ‌که در جریان سفر رئیس‌جمهور به البرز و سپس پیگیری اقدامات بعدی، مشکل آب‌رسانی به واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد حل‌شده است، افزود: برای حل این مشکل از پروژه خط انتقال آب سد طالقان به تهران حدود ۵ میلیون مترمکعب سهمیه دریافت کردیم که با این میزان سهمیه مشکل اصلی زیرساختی در پروژه مسکن مهر این منطقه حل‌شده است.

افتتاح دو مدرسه ۱۲ کلاسه در ساوجبلاغ

وی در ادامه گفت که تأمین دیگر زیرساخت‌ها ازجمله برق و گاز در پروژه مسکن مهر جدید هشتگرد با مشکل خاصی مواجه نیست و از این لحاظ کمبودی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در مورد رفع نیازهای آموزشی ساکنان مسکن مهر البرز در آستانه ورود به سال تحصیلی جدید گفت: قرار است ماه آینده در هفته دولت پروژه‌های آموزشی مشتمل بر دو مدرسه ۱۲ کلاسه بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان افتتاح شود.

پالیزگیر در پایان از افتتاح چند پروژه مهم دیگر در هفته دولت در شهر جدید هشتگرد در کنار واگذاری واحدهای جدید مسکن مهر خبر داد و گفت: ایجاد فضاهای مذهبی ازجمله مسجد و راه‌اندازی پایگاهی که ساختمان آن اکنون آماده‌شده است از دیگر اقداماتی هستند که قرار است هفته دولت در سطح پروژه‌های مسکن مهر این منطقه عملیاتی شود.

کد خبر 4371137

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان