مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟


مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

رسانه کلیک – گلکسی نوت 9 امروز توسط سامسونگ در نیویورک معرفی شد. این فبلت نسبت به نسل گذشته‌ خودش با تغییراتی همراه بوده که در این مطلب به تمامی این موارد اشاره می‌کنیم. در ادامه با مقایسه نوت 9 با نوت 8 همراه ما باشید. محصولات سری نوت سامسونگ معمولا با نمایشگر بزرگ، دوربین […] نوشته مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده...

رسانه کلیک – گلکسی نوت 9 امروز توسط سامسونگ در نیویورک معرفی شد. این فبلت نسبت به نسل گذشته‌ خودش با تغییراتی همراه بوده که در این مطلب به تمامی این موارد اشاره می‌کنیم. در ادامه با مقایسه نوت 9 با نوت 8 همراه ما باشید.

محصولات سری نوت سامسونگ معمولا با نمایشگر بزرگ، دوربین باکیفیت‌، سخت افزار فوق العاده قدرتمند و از همه مهم‌تر، قلم هوشمند روانه بازار می‌شوند. گلکسی نوت 9 هم با حفظ تمامی این ویژگی‌ها به تازگی معرفی شده و افراد زیادی را مجذوب خودش کرده است.

پیش از معرفی نوت 9 شایعات مختلفی درباره این فبلت در فضای اینترنت پخش شده بود. عده‌ای می‌گفتند سامسونگ اسکنر اثر انگشت را درون نمایشگر قرار داده و آن را به سنسورهای متفاوتی که پیش‌تر روی هیچ مدلی ندیده بودیم، مجهز کرده است. اما در زمان معرفی رسمی نوت 9، به نادرست بودن تمامی شایعات پی بردیم و شاهد محصولی با تغییرات کم نسبت به نسل قبل بودیم. سامسونگ در نوت 9 کمترین تغییرات ظاهری را ایجاد کرده و بیشتر تمرکزش را روی بهبود سخت افزار و قابلیت‌های خاص آن قرار داده است (گوشی سامسونگ نوت 9 به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین هوشمند و قلم جادویی).

اگر می‌خواهید بدانید گلکسی نوت 9 نسبت به نسل قبل دچار چه دگرگونی‌هایی شده، در ادامه مطلب با مقایسه نوت 9 با نوت 8 همراه باشید (مقایسه گلکسی نوت 9 با پرچمداران موجود در بازار).

مقایسه نوت 9 با نوت 8 از نظر مشخصات

گلکسی نوت 9 گلکسی نوت 8
شبکه GSM / HSPA / LTE GSM / HSPA / LTE
ابعاد 161.9 در 76.4 در 8.8 میلیمیتر 162.5 در 74.8 در 8.6 میلیمیتر
وزن 201 گرم 195 گرم
جنس بدنه شیشه شیشه
اندازه نمایشگر 6.4 اینج 6.3 اینچ
نسبت تصویری 18.5:9 18.5:9
نوع پنل سوپر امولد سوپر امولد
رزولوشن +WQHD +WQHD
چگالی پیکسلی 516 پیکسل در هر اینچ 521 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 83.4 درصد 83.2 درصد
نوع دوربین دوگانه دوگانه
رزولوشن دوربین 12+12 مگاپیکسل 12+12 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین لنز اصلی F/1.5 – F/2.4 | لنز دوم F/2.4 f/1.7 + f/2.4
رزولوشن دوربین سلفی 8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین سلفی f/1.7 F/1.7
پردازنده 8 هسته‌ای 8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده 4 هسته 2.7 گیگاهرتز + 4 هسته 1.8 گیگاهرتز 4 هسته 2.3 گیگاهرتز+ 4 هسته 1.7 گیگاهرتز
چیپست اگزینوس 9810 اگزینوس 8895
حافظه داخلی 512/128 گیگابایت 64/128/256 گیگابایت
رم 6/8 گیگابایت 6 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 – EMEA Mali-G71 MP20 – EMEA
سیستم عامل اندروید 8.0 اندروید 8.0
رابط کاربری Samsung Experience Samsung Exprience
ظرفیت باتری 4000 میلی‌ آمپر ساعت 3300 میلی‌ آمپر ساعت
ویژگی‌های دیگر حسگر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، Dex، قلم هوشمند بلوتوث، IP68، USB Type C شارژ سریع، حسگر اثر انگشت، قلم هوشمند، فناوری تشخیص چهره، USB Type C، IP68

طراحی

سامسونگ چند وقتی است دگرگونی ظاهری در محصولاتش را فراموش کرده و از گلکسی اس 9 به بعد دقیقا همان زبان طراحی را در محصولاتش پیاده کرده است. با معرفی گلکسی اس 9 و مشاهد ظاهر مشابهش با اس 8، بر این امید بودیم که سامسونگ طراحی جدید و متفاوت خودش را روی نسل جدید فبلتش پیاده کند، اما برخلاف آن، نوت جدید از نظر ظاهری مخصوصا در بخش رو به رویی کاملا مشابه نوت 8 است (مشخصات کامل گوشی گلکسی نوت 9).

گلکسی نوت 9 مانند نوت 8 به یک نمایشگر Infinity با لبه‌های خمیده و نسبت تصویری 18.5:9 مجهز شده و حاشیه کمی در این بخش دارد. اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی، سنسورهای مختلف درست مانند آنچه در نوت 8 دیده بودیم، در بخش بالایی فبلت جدید سامسونگ موجود بوده و نحوه چینش‌شان هم کاملا به هم شبیه است.

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

بخش پایینی هر دو مدل خالی از هرگونه دکمه و سنسوری بوده و سامسونگ همچنان موفق به قرار دادن اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر نشده و آن را روی قاب ‌شیشه‌ای پشت دستگاه قرار داده است. روی قاب پشتی نوت 9 مانند نوت 8 شاهد قرار گیری یک محفظه مشکی رنگ هستیم که به صورت افقی در این بخش از دستگاه قرار گرفته است. تنها تفاوتی که در این قسمت میان این دو گوشی ایجاد شده، به محل قرار گیری سنسور اثر انگشت مربوط می‌شود. در نوت 8 سنسور اثر انگشت کنار دو لنز دوربین درون محفظه افقی قرار گرفته، این در حالی است که سامسونگ در نوت 9 این اسکنر را از محفظه خارج کرده و آن را پایین دو لنز دوربین قرار داده است.

با خارج شدن حسگر اثر انگشت از محفظه دوربین و بیشتر شدن فاصله آن با لنزها، دیگر خبری از لمس اشتباه دوربین نخواهد بود و دسترسی به اسکنر برای کاربر از آنچه در نوت 8 دیده بودیم، آسان‌تر شده است.

در مقایسه نوت 9 با نوت 8 از نظر ابعاد متوجه تشابه هر دو مدل می‌شوید و با در دست گرفتن نوت 9 همان ارگونومی و ساخت به شما ارایه خواهد شد.

صفحه نمایش

نمایشگر هم بخش دیگری است که متوجه تشابهش در نوت 9 و نوت 8 می‌شوید. نوت 9 و نوت 8 به نمایشگر سوپرامولد از نوع Infinity با نسبت تصویری 18.5:9 مجهز شده‌اند و از رزولوشن +WQHD پشتیبانی می‌کنند. اندازه‌ای که سامسونگ برای نمایشگر نوت 9 در نظر گرفته 6.4 اینچ بوده که نسبت به نوت 8 کمی بزرگ‌تر است.

اما نکته مثبتی که در این بخش از مقایسه نوت 9 با نوت 8 باید به آن توجه کرد، بهبود عملکرد نمایشگر آن مخصوصا در محیط‌های باز و زیر نور خورشید است.

نمایشگر نوت 9 همان طور که انتظارش را داشتیم از لمس سه بعدی برای دکمه هوم پشتیبانی می‌کند و از قابلیت AlwaysOn بهره‌مند شده است. پوشش گوریلا گلس هم مانند نسل قبل، نمایشگر این گوشی را از خط و خش‌های احتمالی محافظت می‌کند.

دوربین

در این بخش از مقایسه نوت 9 با نوت 8 به مشخصات دوربین هر دو مدل می‌پردازیم. دوربین یکی از بخش‌هایی است که سامسونگ در آن تغییراتی را نسبت به نسل قبل ایجاد کرده است. با وجود اینکه نوت 9 و نوت 8 هر دو از دوربین دوگانه با رزولوشن‌های یکسان بهره می‌برند، اما از نظر گشودگی دیافراگم و تکنولوژی استفاده شده در این زمینه، با هم متفاوت هستند.

سامسونگ لنز اصلی دوربین گلکسی نوت 9 را به فناوری دیافراگم دوگانه مجهز کرده و کاربر می‌تواند با استفاده از آن در شرایط نوری مختلف، یکی از دو حالت f/1.5 یا f/2.4 را انتخاب کند. این در حالی است که لنز اصلی دوربین در نوت 8 گشودگی دیافراگم ثابت f/1.7 دارد. هر دو گوشی از نظر ویژگی‌های لنز دوم به هم شبیه هستند و مشخصات یکسانی دارند.

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

قابلیت لایو فوکوس مانند سایر گوشی‌های سامسونگ که از دو لنز دوربین بهره می‌برند، در نوت 9 موجود بوده و عکاسی پرتره را با کیفیت بالا به کاربر ارایه می‌کند. به جز این قابلیت، توسط گلکسی نوت 9 می‌توان به ضبط فیلم‌های سوپر اسلوموشن پرداخت. فیلمبرداری سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه انجام می‌‌گیرد. سامسونگ برای هر دو لنز دوربین نوت 9 مانند قبل از OIS استفاده کرده است.

علاوه بر این‌ها با به‌کار گیری هوش مصنوعی در نوت 9، این دستگاه به طور خودکار بهترین تنظیمات با توجه به شرایط محیطی را فعال کرده و با این روش عکس‌های با کیفیت‌تری را نسبت به سایر مدل‌ها از جمله نوت 8 به ثبت می‌رساند.

دوربین سلفی در نوت 9 مانند نوت 8، رزولوشن 8 مگاپیکسلی داشته و با گشودگی دیافراگم f/1.7 عکس‌های باکیفیتی را به ثبت می‌‌رساند.

سخت افزار

سخت افزار یکی از بخش‌هایی است که در نوت 9 نسبت به نوت 8 با تغییرات خاصی همراه شده است. سامسونگ از جدیدترین چیپست اختصاصی خودش با نام اگزینوس 9810 در نوت 9 استفاده کرده که روی آن یک پردازنده 8 هسته‌ای قرار گرفته است. این چیپست را پیش‌تر در گلکسی اس 9 مشاهده کرده‌ بودیم. در مقابل گلکسی نوت 8 با چیپست قدیمی‌تر سامسونگ با مدل اگزینوس 8895 قرار گرفته که مسلما نسبت به نوت 9 قدرت پایین‌تری دارد.

سامسونگ برای نوت 9 دو نسخه با حافظه‌های داخلی 128 و 512 گیگابایت را در نظر گرفته است. همچنین این فبلت در دو مدل با رم‌های 6 و 8 گیگابایت موجود است. این در حالی است که گلکسی نوت 8 در یک نسخه با رم 6 و حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه شده است.

خوشبختانه سامسونگ در نسل جدید نوت، درگاه کارت حافظه خارجی را حذف نکرده و مانند سال قبل، پشتیبانی از کارت micro SD را به کاربر ارایه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مشترک در نوت 9 و نوت 8 در این بخش می‌توان پشتیبانی از بلوتوث، NFC ،USB Type C و جی پی اس را نام برد. علاوه بر این‌ها، گلکسی نوت 9 به هوش مصنوعی قدرتمندی مجهز شده که در بخش‌های متعددی مانند دوربین، اسکنرها، رابط کاربری و سخت افزار، تاثیر مثبت گذاشته است.

نرم افزار

نوت 8 در زمان معرفی با اندروید 7.1.1 روانه بازار شد و بعد از گذشت مدتی با دریافت آپدیت، به اندروید 8.0 به‌روز شد. سامسونگ این نسخه از اندروید را با رابط کاربری اختصاصی خودش شخصی سازی کرده و از نظر ظاهر و قابلیت در آن تغییرات خاص خودش را ایجاد کرده است. نوت 9 هم از همین مشخصات نرم افزاری بهره‌مند شده و از این نظر شباهت زیادی به نسل قبل دارد. این فبلت جدید به اندروید 8.0 مجهز شده و با رابط کاربری اختصاصی Samsung Experience شخصی سازی شده است.

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

صدا و باتری

گلکسی نوت 9 از نظر صدا و ویژگی‌های صوتی بهتر از نوت 8 ظاهر شده است. روی این فبلت جدید بر خلاف نسل قبل، شاهد قرارگیری اسپیکر استریویی هستیم که با همکاری AKG ساخته شده و صدا را با عمق بالایی به گوش کاربر می‌رساند. Dollby Atmos که یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های نرم افزاری در حوزه صدا بوده، در گلکسی نوت 9 حضور داشته و در خروجی صدای اسپیکر و هدفون تاثیر بسزایی گذاشته است.

در این بخش از مقایسه نوت 9 با نوت 8 به تفاوت هر دو مدل از نظر قدرت باتری می‌پردازیم. روی گلکسی نوت 8 یک عدد باتری 3300 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که با توجه به اندازه نمایشگر و مشخصات سخت افزاری، برای یک روز کامل و کاربری نه‌ چندان سنگین، جوابگوی نیازهای کاربر خواهد بود.

در مقابل گلکسی نوت 9 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به نسل قبل، افزایش ظرفیت بالایی داشته و قدرت بیشتری دارد.

هر دو مدل از فناوری شارژ سریع بهره می‌برند و کاربر می‌تواند با سرعت بالا دستگاه را فول شارژ کند.

قابلیت‌ها خاص

در این قسمت از مقایسه نوت 9 با نوت 8 به قابلیت‌های خاص هر دو مدل می‌پردازیم. قلم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های موجود در سری نوت محسوب می‌شود. مانند نسل‌های قبل، سامسونگ S Pen را همراه با نوت 9 به کاربر ارایه می‌‌کند و قابلیت‌های متعددی را از این طریق در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این قلم هوشمند نسبت به آنچه در نوت 8 دیده بودیم، پیشرفت فراوانی داشته و امکانات جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

S Pen در نوت 9 برخلاف نسل قبل، به بلوتوث مجهز شده و از این طریق قابلیت‌هایی مانند کنترل گوشی از راه دور، دسترسی به اپ‌ها، عکاسی و مواردی از این قبیل را در کنار توانایی‌های نوت برداری هوشمندتر، به کاربر ارایه می‌کند.

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

مقایسه گلکسی نوت 9 با نوت 8؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

از دیگر ویژگی‌‌‌های مشترک در نوت 8 و نوت 9 می‌توان به گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و رطوبت، پشتیبانی از وایرلس شارژر، وجود سنسور اثر انگشت و حسگر عنبیه چشم اشاره کرد.

قابلیت Dex که برای تبدیل گوشی به کامپیوتر استفاده می‌شود، با بهبودهایی در نوت 9 قرار گرفته است. اکنون کاربر برخلاف نسل قبل می‌تواند بدون داک و تنها با یک کابل، از آن استفاده کند.

نظر شما درباره مقایسه نوت 9 با نوت 8 چیست؟ آیا این فبلت نسبت به نسل قبل به اندازه کافی با تغییرات مثبت مواجه شده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان