تعرفه 25 درصدی آمریکا روی 16 میلیارد دلار کالای چینی دیگر نهایی شد


تعرفه 25 درصدی آمریکا روی 16 میلیارد دلار کالای چینی دیگر نهایی شد

ایالات متحده آمریکا بامداد چهارشنبه طرح اعمال تعرفه وارداتی بر 16 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را نهایی کرد.

تعرفه 25 درصدی آمریکا روی 16 میلیارد دلار کالای چینی دیگر نهایی شد

به گزارش فانوس، ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) طرح اعمال تعرفه وارداتی بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را نهایی کرد.

«دفتر نمایندگی تجاری ایالات متحده» در بیانیه‌ای فهرستی از نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار محصولات مشمول تعرفه وارداتی از چین منتشر کرده است.

مطابق این بیانیه، محصولات اعلام‌شده مشمول ۲۵ درصد تعرفه بیشتر خواهند شد و «اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده» از روز ۲۳ اوت (اول مردادماه) تعرفه‌های گمرگی جدید را روی آنها اجرا خواهد کرد.

واشنگتن، این اقدام را «پاسخ آمریکا به روش‌های غیرمنصفانه چین در زمینه سرقت مالکیت معنوی آثار آمریکایی، و انتقال غیرقانونی فناوری های آمریکایی به شرکت های چینی» تعبیر کرده است.

این دومین بسته از کالاهای چینی است که مشمول تعرفه‌های آمریکا می‌شود. دولت ترامپ ماه گذشته روی ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرد. پکن هم در یک اقدام تلافی‌جویانه روی همین میزان کالای وارداتی از آمریکا تعرفه اعلام کرد.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین از چند ماه پیش زمانی آغاز شد که دولت آمریکا روی واردات آلومینیوم و فولاد تعرفه‌های ۱۰ و ۲۵ درصدی بست.

اقدام ترامپ انتقاد کشور‌های دیگر ازجمله هم‌پیمانان اروپایی‌اش را در پی داشت که بر سر همین موضوع شکوائیه‌ای را علیه آمریکا در نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان تجارت جهانی تنظیم کردند. آنها می‌گویند اقدام آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی و قواعد سازمان تجارت جهانی است که آمریکا عضوی از آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس