بازی مومو (Momo) ؛ چالش خودکشی در واتس‌اپ و فیسبوک


مطلب بازی مومو (Momo) ؛ چالش خودکشی در واتس‌اپ و فیسبوک برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ بازی مومو یک چالش آنلاین در پیام‌رسان‌هاست که پس از مشخص شدن ارتباط آن با خودکشی یک بچه 12 ساله سر و صداهایی زیادی به پا کرده است. چالش خودکشی مومو از...

بازی مومو یک چالش آنلاین در پیام‌رسان‌هاست که پس از مشخص شدن ارتباط آن با خودکشی یک بچه ۱۲ ساله سر و صداهایی زیادی به پا کرده است. چالش خودکشی مومو از فیسبوک آغاز شده است و پس از آن به واتس‌اپ و یوتیوب نیز راه پیدا کرده است.

چالش خودکشی مومو در حال گسترش است و چندین نیروی پلیس نسبت به بازی آنلاین مومو (Momo) به والدین نوجوانان هشدار داده‌اند. مومو یک بازی آنلاین در حال گسترش است که گمانه‌زنی می‌شود در مرگ یک دختر ۱۲ ساله آرژانتینی دخیل بوده است.

مطابق گفته مرکز تحقیقات جرایم رایانه‌ای در ایالت تاباسکو مکزیک،‌ گسترش این بازی برای نخستین بار در فیسبوک بوده است و در آن کاربران وارد چالشی برای ارتتباط با افراد ناشناس می‌شوند. آواتاری که در مومو استفاده می‌شود، تصویر یک زن عجیب با چشمان از حدقه بیرون آمده است که توسط یک نقاش ژاپنی به نام میدوری هایاشی (Midori Hayashi) کشیده شده است. این نقاش ژاپنی هیچ ارتباطی با این بازی ندارد.

بازی مومو چیست؟ بازی با مرگ در شبکه‌های اجتماعی

بازی مومو یک چالش در حال گسترش است که در آن از افراد خواسته می‌شود بوسیله پیام‌رسان واتس‌اپ با شماره‌ای ناشناس ارتباط برقرار کنند و از این طریق او را مجاب به خودکشی و آسیب‌رساندن به خود کنند.

بازی مومو (Momo) ؛ چالش خودکشی در واتس‌اپ و فیسبوک

این بازی بسیاری را به یاد بازی نهنگ آبی انداخته است. چالش خودکشی نهنگ آبی یک بازی آنلاین ۵۰ مرحله‌ای بود که در آن کاربر طی مراحل مختلف بازی اعمال عجیب و غریبی را مثل آسیب رساندن به خود، مشاهده فیلم‌ها و شنیدن موسیقی‌های عجیب و ترسناک، ایستادن در بلندی‌ها و بیدار شدن در صبح خیلی زود مرتکب می‌شد. در مرحله نهایی این بازی فرد دست به قتل خود می‌زند. این بازی در روسیه و ایالات متحده منجر به خودکشی چندین فرد شده‌ بود.

بیشتر بخوانید : چالش مرگ برای نوجوانان با بازی اینترنتی نهنگ آبی

بنظر می‌رسد که بازی مومو با خودکشی یک دختر ۱۲ ساله در آرژانتین ارتباط داشته باشد. این نوجوان پیش از آنکه خود را در حیات خانه‌شان دار بزند از خود فیلم تهیه کرده بود. مطابق گزارش‌های نیروهای پلیس به نظر می‌رسد فردی او را به انجام این کار تشویق کرده بوده است.

مطابق اعلام پلیس مکزیک، مومو کاربران را تهدید می‌کند که در شب هنگام ظاهر خواهد شد و یا آنها را درگیر مصیبتی می‌کند. کارگاهان می‌گویند این بازی می‌تواند کاربران خود را برای انجام فعالیت‌های خشونت‌آمیز ترغیب کند. سخنگوی واتس‌اپ به فاکس‌نیوز می‌گوید:

واتس‌اپ عمیقا به امنیت کاربرانش اهمیت می‌دهد. بلاک کردن یک شماره تلفن کار بسیاری ساده‌‌ای است و ما کاربران را تشویق می‌کنیم تا پیام‌های مشکل‌دار را برای ما ارسال کنند تا بدین وسیله بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

آنطور که در وب‌سایت بی‌بی‌سی به زبان پرتغالی نوشته شده است، رودریگو نجم (Rodrigo Nejm) از یک ان‌جی‌او به نام سافرنت می‌گوید که هنوز مشخص نیست که این بازی چقدر گسترش پیدا کرده است. این فعال اینترنت مدعی است که این بازی به احتمال زیاد به عنوان یک “طعمه” برای سرقت اطلاعات و اخاذی از افراد توسط مجرمان به کار گرفته می‌شود.

براساس گزارش بوینس آیرس تایمز، نیروهای پلیس در آرژانتین بازی مومو را با خودکشی یک نوجوان ۱۲ ساله مرتبط دانسته و در این زمینه به پدر و مادرها هشدار داده است. پلیس آرژانتین به دنبال یک نوجوان است که با این دختربچه ۱۲ ساله پیام رد و بدل می‌کرده است. پلیس ملی اسپانیا نیز در خصوص این بازی آنلاین هشدار داده است.

بیشتر بخوانید :

خودکشی اصفهان و بازی نهنگ آبی چه ارتباطی بایکدیگر دارند؛ وزیر ارتباطات پاسخ می‌دهد

.

منبع : TheSun , FoxNews

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟