معرفی 183 واحد مسکونی در گلستان برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده


معرفی 183 واحد مسکونی در گلستان برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده

گرگان- مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در چهار ماهه اول سالجاری 183 واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات بافت فرسوده در استان گلستان به بانک عامل معرفی شدند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی اظهار کرد: در چهار ماهه اول سالجاری ۱۸۳ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات بافت فرسوده در استان گلستان به بانک عامل معرفی شدند.

محبوبی افزود: از این تعداد ۱۰۳ واحد در گرگان و مابقی هم در شهرستان های گنبد، مینودشت، بندر گز، کردکوی، آزادشهر و علی آباد کتول بود.

وی، مبلغ این تسهیلات را در گرگان به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان به ازای هر واحد ۳۰ میلیون تومان بیان کرد و ادامه ادمه داد: از واحد های معرفی شده تا کنون ۳۰ درصد موفق به تکمیل پرونده و انعقاد قرار داد با بانک عامل شده اند.

دبیر ستاد احیاء بافت های فرسوده استان گلستان گفت: این تسهیلات از ابتدای اقدامات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی واقع در بافت های فرسوده استان پرداخت می شود.

به گفته محبوبی، در استان گلستان دو هزار و ۶۲۱ هکتار بافت نا کارآمد شهری شناسایی شده است.

وی محدوده های هدف بازآفرینی شهری گرگان مرکز استان گلستان را شامل محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا، قزاق محله، میرکریم، نعلبندان، سرچشمه، سبزه مشهد، دربنو، دوشنبه ای، چهارشنبه ای، میدان عباسعلی، شاهزاده قاسم، باغ پلنگ، شیرکش، باغشاه، اسلام آباد، انجیرآب، کوی محتشم، اوزینه و قلعه حسن عنوان کرد.

محبوبی گفت: مطابق مصوبه هئیت وزیران، دولت متعهد به پرداخت یارانه تسهیلات به میزان ۹ درصد است که به محض اجرا برای همه واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده اند، لحاظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر متقاضی دریافت تسهیلات در بافت های فرسوده مصوب شهرهای استان می تواند با در دست داشتن اسناد مالکیت،پروانه ساختمان،کروکی ملک ممهور به مهر معاونت شهرسازی شهرداری و نامه وقوع ملک در بافت فرسوده جهت تشکیل پرونده و معرفی به بانک عامل به اداره هماهنگی ستاد باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کند.

کد خبر 4363726

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟