کمپ های اجباری ترک اعتیاد کرمانشاه تجهیز می شوند


کمپ های اجباری ترک اعتیاد کرمانشاه تجهیز می شوند

کرمانشاه - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اعلام کرد که کمپ های اجباری ترک اعتیاد به منظور خدمات دهی بهتر و افزایش ظرفیت تجهیز خواهند شد.

علی شمشیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: اکنون کمپ های ترک اعتیاد سراب نیلوفر و چشمه سفید به عنوان کمپ های اجباری ترک اعتیاد در استان مورد استفاده قرار می گیرند.
وی افزود: معتادان متجاهر سطح شهرهای استان توسط شهرداری ها و نیروی انتظامی جمع آوری و به منظور درمان و نگهداری در این 2 کمپ ساماندهی می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه عنوان کرد: این 2 کمپ توانایی نگهداری بیش از 500 معتاد متجاهر را دارند که به نظر می رسد جوابگوی نیاز باشند.
شمشیری توضیح داد: پس از برگزاری جلسات مختلف با حضور دستگاه های مربوط مبارزه با مواد مخدر قرار شد که این کمپ ها تجهیز شوند تا خدمات بهتری در آنها ارائه شود.
وی اعلام کرد: بودجه لازم به منظور تکمیل این کمپ ها اکنون تخصیص پیدا کرده است و به زودی روند اجرایی آن به منظور تجهیز پروژه ها انجام خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه یادآور شد: علاوه بر کمپ های اجباری ترک اعتیاد 21 کمپ ترک اعتیاد خصوصی نیز زیرنظارت بهزیستی فعالیت می کنند که معتادان خود معرف در آنها نگهداری می شوند.
شمشیری در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که حوزه مقابله با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری، کرمانشاه را به عنوان استان پیشتاز در زمینه مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه اقدام های مناسبی در زمینه مبارزه با سوداگران مرگ در استان کرمانشاه انجام شده است، گفت: دستگاه های انتظامی به همراه اداره کل اطلاعات کار مبارزه با باندها و سرشاخه های اصلی مواد مخدر را به خوبی دنبال می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه افزود: زمستان سال 95 یک هزار و 400 معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شدند که این آمار در زمستان 96 به 900 نفر رسید.
شمشیری ادامه داد: کاهش آمار معتادان متجاهر جمع آوری شده در سطح کرمانشاه نشان می دهد که اقدام های انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان موثر بوده است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه در سال 96 رتبه نخست کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر را کسب کرد و گفت: سال گذشته بیش از 2 هزار و 750 کیلوگرم مواد مخدر در استان توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه های امنیتی کشف و ضبط شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اعلام اینکه در این سال 10 کارگاه تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی کشف و متلاشی شد، عنوان کرد: در این مدت بیش از 6 هزار و 200 لیتر مواد پیش ساز مایع و 113 کیلوگرم مواد پیش ساز جامد کشف و ضبط شد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است و علاوه بر اعتیاد ، طلاق، بیکاری و حاشیه نشینی هم از معضلات اصلی آن به شمار می رود.
7445/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»