آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)


ساخت عینک سه بعدی می تواند یکی از تفریحات سالم شما در منزل باشد. ساختن یک عینک سه بعدی به راحتی امکان پذیر است و با وسایل و مواد اولیه کم نیز ساخته می شود. به کمک این عینک ها می توانید بسیاری از بازی های کامپیوتری را با قابلیت سه بعدی...

ساخت عینک سه بعدی می تواند یکی از تفریحات سالم شما در منزل باشد. ساختن یک عینک سه بعدی به راحتی امکان پذیر است و با وسایل و مواد اولیه کم نیز ساخته می شود. به کمک این عینک ها می توانید بسیاری از بازی های کامپیوتری را با قابلیت سه بعدی اجرا کنید.

عینک سه بعدی را می توان به عنوان کاردستی علمی برای کودکان تهیه نمود، البته ساخت ساعت آفتابی، ساخت دستگاه جوجه کشی، ساخت دماسنج و ترازو و… هر یک به نوعی از جمله کاردستی های علمی می باشند.

برای ساخت عینک سه بعدی می توانید از الگوهای ساخت عینک استفاده کنید. این نمونه الگوها در اینترنت موجود هستند و می توانید آن ها را بر روی برگه A4 پرینت بگیرید. اگر توانایی لازم برای رسم این الگو را دارید، آن را روی کاغذ یا مقوا بکشید.

آموزش ساخت عینک سه بعدی

ساخت دسته و فریم

ابتدا الگو عینک را با قیچی برش دهید. این کاغذهای بریده شده باید به صورت یک عینک پیوسته با دسته های باز در کنار یکدیگر قرار بگیرند و مطابق شکل بر روی مقوا چسبیده شوند. با قیچی یا کاتر، از روی مقوا یا کارت الگوی عینک را ببرید.

آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)

آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)

محل قرار گرفتن شیشه را بر روی مقوا با قیچی یا کاتر خارج سازید. دسته های باز عینک را از قسمت های مشخص شده و متصل به فریم تا کنید.

آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)

ساخت شیشه عینک

یک پلاستیک مناسب با شفافیت کافی اما دارای ضخامت پیدا کنید. برای این پلاستیک ها بهتر است از طلق دفاتر و جزوه یا جلدهای پلاستیکی استفاده کنید. ابعاد در نظر گرفته برای این پلاستیک معادل ۱۰*۱۰ می باشد.
آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)
حالا باید با کاتر یا قیچی شیشه های دست ساز خود را برش دهید. تکه های مقوایی برش خورده از فریم عینک را به عنوان شابلون روی طلق پلاستیکی بگذارید. دور آن ها را با ماژیک ترسیم کنید تا شکل دریافتی از آن ها مستطیل باشد. در ادامه نیز این مربع ها را به کمک قیچی حدود نیم سانت از خطوط اصلی برش دهید.
آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)
حاشیه ایجاد شده نیم سانتی را با چسب به داخل عینک بچسبانید. حالا می توانید به کمک ماژیک های قرمز و آبی، قسمت بیرونی چشم راست را آبی و چشم چپ را نیز قرمز کنید.

نکات مهم در کاردستی عینک ۳D

این عینک ها برای دیدن فیلم هایی با تناوبی از قرمز و آبی کاربرد دارند. برای دیدن فیلم های مدرن سه بعدی سینما از پلاریزاسیون و در سینمای ۳D از عینک هایی با سرعت شاتر بالا استفاده می شود و ساخت عینک سه بعدی بدین شیوه کاربرد ندارد.
اگر می خواهید از سه بعدی بودن عینک خود مطمئن گردید، واژه anaglyph یا STEREOSCOPIC 3D در گوگل سرچ تا تصاویر و فیلم های سه بعدی را در اختیار شما قرار دهد.
توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این عینک منجر به سردرد می شود.
آموزش ساخت عینک سه بعدی در منزل (ساده اما کاربردی)

امیدواریم بتوانید با ساخت کاردستی عینک سه بعدی در منزل، تفریح و سرگرمی سالمی برای کودک خود فراهم کنید. همچنین می توانید به بخش کاردستی مجله آرگا مراجعه نمایید و از دیگر آموزش های جدید و جالب برای ساخت کاردستی های مختلف با وسایل ساده و معمولی دیدن نموده و سپس اقدام به ساخت کاردستی دلخواه نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هنرهای دستی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود