استاندار قزوین: برگزاری کنگره شهدا اولویت کاری استان است


استاندار قزوین: برگزاری کنگره شهدا اولویت کاری استان است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: برگزاری باشکوه و آبرومندانه کنگره ملی سه هزار شهید استان مهمترین کار امسال ما بوده و همه مسئولان باید در این راه همت جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان، اظهار داشت: به طور حتم نمی توان ادعا کرد که این کنگره در حد مقام شهدا است اما باید تلاش کنیم تا آن را آبرومندان و باشکوه برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهید در کلام عرب به معنای گواهی دهنده است، ادامه داد: باید به گونه ای رفتار کنیم تا فردای قیامت شهدا که ناظر اعمال ما هستند عملکرد ما را تایید کرده تا ما شرمنده آنها نباشیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه حماسه های بزرگی در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان و دلاور مردان ایران زمین خلق شد که امروز باور آن برای بسیاری از کشورها غربی سخت و دشوار است، ادامه داد: این مساله بزرگی است که یک روستا با کمتر از یک هزار جمعیت و با 80 شهید و یا یک خانواده که 6 فرزند خود را برای دفاع از کیان پاک ایران تقدیم کرده باشد.
به گفته زاهدی، متاسفانه براساس گزارش برخی مسئولان در برگزاری این گنگره همت لازم دیده نشده که امیداریم در ادامه راه طوری رفتار کنیم تا فردا در محضر شهدا بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.
به گفته استاندار قزوین، تمامی تعهدات کمیته های برگزار کننده باید تا پایان مرداد ماه محقق شده و اوایل شهریور ماه نیز با تشکیل یک جلسه گزارش کامل و نهایی از عملکرد آنها ارائه گردد.
زاهدی تصریح کرد: کمیته های برگزار کننده این کنگره در ارائه پیشنهادها جهت برگزاری بهتر این رویداد فرهنگی دریغ نکنند و نسبت به تهیه آثار ماندگار فرهنگی شهدای استان توجه جدی داشته باشند.
این مقام عالی استان در پایان افزود: فرمانداران و شهرداران به مشارکت صنوف و اقشار مختلف مردم در اجرای برنامه ها توجه داشته باشند تا این همایش با مشارکت آنان باشکوه و اقتدار برگزار شود.
6101/8054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی