نشست تخصصی کتابخوان ویژه روسای دانشگاه های گیلان برگزار شد


نشست تخصصی کتابخوان ویژه روسای دانشگاه های گیلان برگزار شد

رشت- نشست تخصصی ویژه روسای دانشگاه های استان گیلان امروز با حضور مسئولان در رشت برگزار شد.


به گزارش خبرنگار مهر، از سال گذشته به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اقدامی زیبا از سوی اداره کل کتابخانه های استان گیلان نشست های تخصصی ویژه دستگاه ها، مدیران کل، شهرداران، مدیران بانو، فرماندهان سپاه، روسای دستگاه های اجرایی، فرمانداران نشست های شهرستانی در سطح استان گیلان برگزار شد.

امروز نیز در راستای ادامه این برنامه فرهنگی نشست تخصصی کتابخوان ویژه روسای دانشگاه های استان گیلان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

در این نشست ها مسئولان دعوت شده اقدام به معرفی کتاب و مطالب نگارش شده در ان را می کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این نشست با اشاره به تأثیرگذار بودن برگزاری نشست های کتابخوان به صورت تخصصی و برای اقشار خاص جامعه، اظهار کرد: مطالعه کتاب برای مسئولان که در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی جامعه حضور دارند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

هادی نوری به جایگاه دانشگاه ها در حوزه علم و دانش اشاره کرد و افزود: دانایی و توانایی رابطه متقابل و دوسویه ای با یکدیگر دارند.

وی با بیان اینکه در این نشست به دنبال بیان تأثیرگذاری دو محور دانش و علم در توسعه جوامع هستیم، گفت: با بررسی عوامل توسعه در کشورهای توسعه یافته به این مهم دست می یابیم که این کشورها رابطه میان دانایی و توانایی را درک کرده و به آن رسیده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با تأکید براینکه کشورهای توسعه یافته در تولید محصولات پیچیده از دانش پیشرفته بهره برده اند، خاطرنشان کرد: مطالعه، کسب اطلاعات بیشتر و همچنین تلاش مضاعف از مهم ترین عوامل رسیدن به تولید محصولات پیشرفته بوده که در کشورهای توسعه یافته به آن توجه شده است.

به گغته نوری برای تولید محصولات پیچیده به تنوع در دانش نیازمند هستیم و هرچه تنوع در دانش ها بیشتر باشد محصولات بیشتری تولید می شود. تکنولوژی محصول داشتن دانش متنوع است.

وی همچنین به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره و تصریح کرد: باید در این زمینه به سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز توجه شود و با سرمایه گذاری و بهره گیری از اندیشه های درست محصولاتی با کیفیت بالا و با قابلیت صادرات تولید کنیم.

در ادامه روسای دانشگاه های گیلان، جامع علمی و کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران رشت هرکدام با معرفی یک کتاب به تأثیرگذاری مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کردند.

کد خبر 4363375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی