9 نکته در مورد خوردن غذاهای خیابانی آسیایی و جلوگیری از بیمار شدن


مشکلات گوارشی در طی یک سفر تجربه ایده الی نیست. غذای خیابانی آسیایی در بیمار کردن مسافران خارجی شهرت دارند. پس از 14 ماه سفر در آسیا و چند بار اسهال خفیف، ما یک سیستم کاملاً جامع برای جلوگیری از بیمار شدن مسافران به خاطر خوردن غذاهای خیابانی ایجاد کردیم و حالا می خواهیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.     ...

مشکلات گوارشی در طی یک سفر تجربه ایده الی نیست. غذای خیابانی آسیایی در بیمار کردن مسافران خارجی شهرت دارند. پس از ۱۴ ماه سفر در آسیا و چند بار اسهال خفیف، ما یک سیستم کاملاً جامع برای جلوگیری از بیمار شدن مسافران به خاطر خوردن غذاهای خیابانی ایجاد کردیم و حالا می خواهیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

9 نکته در مورد خوردن غذاهای خیابانی آسیایی و جلوگیری از بیمار شدن

یکی از راههای اصلی کم کردن و صرفه جویی هزینه ها در سفر آسیا، خوردن غذاهای خیابانی است چرا که شما می توانید یک غذای خوشمزه را با کمتر از یک دلار در بسیاری از کشورها تهیه کنید؛ در حالی که هر وعده غذا در رستوران ۵ دلار یا بیشتر است.

در حال حاضر ما متوجه شدیم که طبق استانداردهای غربی یک وعده غذای کامل رستوران، بدون ترس از گرفتن “Belly Belly” ( بیماریهای گوارشی و اسهال) که نگرانی اصلی ماست، ۵ دلار است.

اما اگر شما بخواهید ضمن صرفه جویی در پول، غذایی باور نکردنی بخورید و بهتر از آن تجربه خوردن غذاها محلی رو داشته باشید، باید به موارد زیر در رابطه با بهترین روش پیدا کردن غذاهای خوشمزه که نه معده و نه کیف پولتون را ناراحت کند، دقت کنید.

۱- دلایلی که می تواند به یک تجارت آسیب برساند

پایان کار هر کسب و کار مواد غذایی، بدون در نظر گرفتن اینکه یک فروشنده خیابانی یا رستوران چند ستاره Michelin باشد، زمانی هست که مشتریان آنها مریض شوند.

بعضی جاها ترفندهای ظریفی برای سالم تر نگه داشتن غذا دارند. به عنوان مثال دلیل اینکه بعضی از غذاهای خیابانی خیلی چرب هستند این است که لایه روغنی به عنوان محافظ، جهت جلوگیری از آلوده شدن لایه زیری (گوشت) عمل می کند. این روش مانند نگه داشتن بعضی از غذاها در کوزه می باشد که علاوه بر نگهداری بهتر غذا باعث سالم تر شدن آن برای مصرف کننده نیز می باشد.

۲– بهترین جا برای خوردن غذاهای محلی

دقت کنید، اگر یک فروشنده خیابانی را بدون مشتری محلی می بینید، حتما دلیلی دارد. حتی گاهی لازم است از فکر غذاهایی که علاقه دارید بگذرید. این یک راه خوب برای پیدا کردن بهترین غذا و حتی گاهی اوقات بهترین قیمت در شهر است.

شما به عنوان یک خارجی ممکن است به بعضی از میکروب های خاص حساسیت بیشتری داشته باشید. نکته اینجاست که مطمئن باشید کسب و کارهای مشهور برای حفظ شهرتشون نمی خواهند شما را مریض کنند.

۳– آیا غذاهای آنها تازه است؟

تعداد زیادی از فروشنده های خیابانی وجود دارد که غذا را صبح زود آماده می کنند و سپس در طول روز به فروش می رسانند …. در مکان هایی با گرمای بالای هوا به ویژه اگر غذا شامل گوشت باشد؛ این یک مشکل بزرگ است. بهتر است در این مورد غذاها رو صبح که تازه درست میشوند و گرما کمتر است تهیه کنید.

بهترین مکان های برای خرید غذا جاهایی است که به طور مداوم پخت و پز می کنند. شما همچنین می توانید تقاضا کنید غذا را دوباره گرم کنند.

۴– چیزهایی که در آب وجود دارد

مسمومیت غذایی یک بدشانسی بزرگ است. اغلب مسمومیت ها با آب می باشد. مواد مدفوع خیلی ریز شناور در آب تصفیه نشده که در غذا، روی مسواک و بسیاری از موادی که بدون توجه به بهداشت آن، استفاده می کنید عامل بیماری هایی مانند تیفوس می باشند.

پخت و پز کامل اغلب باکتری ها را می کشد. به طور مثال سرخ کردن کامل یک مرغ نسبت به سرو سبزی خامی که تنها شسته شده است روش سالم تری است. همچنین از استفاده هر گونه ماده غذایی خام و پخته نشده و قالب های یخ که از آب آشامیدنی و تصفیه نشده هستند اجتناب کنید.

۵– مراقب میوه ها باشید

اول اینکه بسیاری از فروشندگان، خربزه ها و هندوانه های کات شده ای را می فروشند که در روزهای گرم ممکن است بسیار اشتها آور باشند …..اما میدانید که آنها در معرض آلودگی از طریق مگس، گرد و غبار و هر چیز دیگه ای هستند. گاهی اوقات روی خربزه را آب اسپری می کند تا تازه تر به نظر برسند، بنابراین آب آلوده ای که از آن دوری می کنید دقیقاً روی میوه های شما می باشد. نکته دوم اینکه میوه های خود را با آب بطری شستشو دهید. فقط از تمیزی آن مطمئن باشید. پیشنهاد ما موز و یا میوه های باز نشده است.

۶– آیا سالم به نظر می رسند…چند مگس را می توانید بشمارید؟

آیا غذاها بسته بندی شده اند یا نه؟ آیا گوشت خام / غذاهای دریایی در یخ نگهداری می شود؟ آیا غذایی که اخیراً میخواستید پخته شده بود؟ آیا آنها تلاش می کنند که مگس ها را دور نگه دارند؟ چه مقدار قرفه و تجهیزات آشپزی ای که می بینید تمیز هستند … .. ما در مورد پخت و پز جدی هستیم، ضمن اینکه این کشورها از دستکش پلاستیکی در طی تهیه غذا و سرو آن برای شما استفاده نمی کنند!

9 نکته در مورد خوردن غذاهای خیابانی آسیایی و جلوگیری از بیمار شدن

۷– آیا هم اکنون زمان تغییر است….که گیاهخوار شوید؟

با توجه به اینکه یکی از دلایل بیماری بسیاری از مردم گوشت آلوده می باشد، سوال این است آیا واقعاً مصرف گوشت در وعده غذایی لازم است؟

بعضی از کشورها مثل هند گزینه های گیاهی جالبی دارند جایی که حتی بسیاری از مسافران گفتند که حاضر نیستند گوشت را که غذای مطلوبشون است از دست بدهند.

نکته: در بعضی از کشورهای آسیایی مانند ویتنام گیاهخوارانی هستند که گوشت خوک نیز مصرف می کنند. بنابراین بهترین جواب برای این پرسش “راهبان غذا” می باشد که مانند راهبان بودایی به شدت گیاهخوار می باشند که به نظر می رسد محلی ها درک بهتری از آن ها نسبت به بعضی از توریست ها که سعی در توضیح مصرف گوشت خوک دارند داشته باشند.

۸– دست هاتون تمیز باشند

از کار بر روی کشتی های کروز که همیشه با غذاهای آلوده مردم را بیمار می کرد، میگذرد. همینطور دست هایی که همیشه آلوده بوده اند.

دقت کنید که قبل از خوردن غذا دست هاتون را به طور کامل بشورید یا با دستمال های بچه یا مواد ضد باکتریایی دست، آنها را تمیز کنید. اگر در کشوری زندگی می کنید که آب مصرفی سالم نیست استفاده از ضد عفونی کننده ای که مبتنی بر الکل است بهتر از شستن دست ها با آب تیفوئیدی است.

۹– غریزه خود را دنبال کنید

اگر مکانی غیرقابل اطمینان به نظر می رسد پس احتمالاً همینطور است.

اگر محلی ها در جایی غذا نمیخورند پس حتماً یک مشکلی وجود دارد.

اگر غذایی را می خورید که خوب به نظر نمیرسد فرض را تنها بر این نگذارید که طعم غذا اینگونه است بلکه احتیاط کنید و باقی آن را دور بریزید.

9 نکته در مورد خوردن غذاهای خیابانی آسیایی و جلوگیری از بیمار شدن

نکته:

این نکته هیچ ارتباطی به بهداشت غذاهای خیابانی و جلوگیری از بیماری ندارد بلکه باید بدونید مزایای مالی غذاهای خیابانی خیلی زیاد است. گاهی اوقات می توانید برای رسیدن به قیمت بهتر چونه بزنید و یا به فروشنده ی بعدی که غذاهای مشابه دارد مراجعه کنید.

یک دلار اینجا یا آنجا می تواند تفاوت زیادی در سفر داشته باشد!

نگران امتحان غذاهای جدید در خیابان نباشید. تنوع بیشتری از مزه ها را در غذاهای خیابانی نسبت به رستوران ها می بینید.

پس بیرون بروید و یک غذای مهیج بخورید و از دنیای غذاهای خیابانی لذت ببرید!

منبع:

https://www.backpacking4beginners.com/9-tips-eat-asian-street-food-avoid-getting-sick/

مترجم: ترانه سروری

9 نکته در مورد خوردن غذاهای خیابانی آسیایی و جلوگیری از بیمار شدن9 نکته در مورد خوردن غذاهای خیابانی آسیایی و جلوگیری از بیمار شدن

Taraneh sarvari

More Posts

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403