مسئولان ارتقاء کیفیت زندگی مردم را در اولویت قرار دهند


مسئولان ارتقاء کیفیت زندگی مردم را در اولویت قرار دهند

قم - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: مسئولان اجرایی باید ارتقاء کیفیت زندگی مردم را به عنوان یکی از مهمترین اولویت های برنامه کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم افزود: ارتقاء کیفیت زندگی و تأمین امنیت و سلامت مردم در ابعاد گوناگون، یکی از مهمترین مسائلی است که در منشور حقوق شهروندی بر آن تأکید شده است.
وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید برای تأمین سلامت عمومی جامعه همکاری و مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مجمع سلامت استان قم باید جلسات منظم و مستمر همراه با دستور کار مشخص داشته تا بتوانیم اقدامات مؤثری را در این جهت به انجام برسانیم.
«منشور حقوق شهروندی» شامل 22 حق و 120 ماده است که با هدف استیفاء و ارتقاء حقوق شهروندی در کشورمان تدوین شده و در روز 29 آذرماه سال 95 توسط حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امضاء و رونمایی شد.

** یک سوم پرونده های کیفری در قم مرتبط با تصادفات است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود یک سوم پرونده های کیفری در این استان مرتبط با تصادفات شهری و جاده ای است، گفت: این حجم عظیم از پرونده های قضایی مشکل بزرگی است که باید برطرف شود.
سعید کاویانی با اشاره به تردد بیش از 350 هزار موتورسوار در شهر قم، بر ضرورت کاهش پرونده های فوتی و جرحی ناشی از تصادفات تأکید کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از پرونده ها مربوط به افرادی است که بدون گواهینامه رانندگی کرده و منجر به وقوع تصادف شده اند.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از فوت و جرح افراد در تصادفات رانندگی، تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی باید برای توسعه فرهنگ شهروندی در جامعه و کمک به کاهش آسیب های ناشی از تصادفات همکاری داشته باشند.
8146/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد