معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان


در اینجا انواع سگ را به شما معرفی خواهیم نمود. سگ های اصیل و سگ های نژاد دار ؛ سگ های نگهبان و سگ های خانگی و آپارتمانی را به شما معرفی خواهیم نمود. در آخر 10 فرمان آموزشی برای سگ را به شما آموزش خواهیم داد. با کمک آن راحت 10 فرمان مهم را به سگ خود آموزش دهید. به گزارش تالاب در این مقاله 30 نژاد برتر سگ در جهان را به شما معرفی...

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

در اینجا انواع سگ را به شما معرفی خواهیم نمود. سگ های اصیل و سگ های نژاد دار ؛ سگ های نگهبان و سگ های خانگی و آپارتمانی را به شما معرفی خواهیم نمود.

در آخر 10 فرمان آموزشی برای سگ را به شما آموزش خواهیم داد. با کمک آن راحت 10 فرمان مهم را به سگ خود آموزش دهید.

به گزارش تالاب در این مقاله 30 نژاد برتر سگ در جهان را به شما معرفی میکنیم، سگ ها یاران با وفای انسانها هستند، از قدیم بوده اند، شاید اهلی تر از سگ حیوانی وجود نداشته باشد ان ها بسیار با وفایند، سگ های نر هیچ گاه به صاحب شان خیانت نمی کنند.

سایت تالاب شما را با بهترین نژادهای سگ و روحیات و شیوه نگهداری هر کدام از انواع سگ ها آشنا میکند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

اینکه سگی انتخاب کنید که با سبک زندگی‌تان سازگار باشد بسیار حائز اهمیت است. اگر فردی پر تلاش و فعال هستید پس بهتر است سگی پر جنب و جوش انتخاب کنید. البته، تمام توله سگ‌ها پر جنب و جوش هستند، اما سگ‌های بالغ چطور؟ انجام یک سری تحقیقات بر روی نژاد سگی که در آینده انتخاب خواهید کرد به شما کمک میکند بهترین موردی را که با سبک زندگی‌ تان هم خوانی دارد انتخاب کنید.

در مورد محیط چطور؟ باید برای حیوان خانگی‌تان فضای کافی جهت دویدن و بازی کردن فراهم کنید. بعضی از سگ‌ها کاملا با زندگی کردن در یک آپارتمان کوچک هم راحت هستند، اما بعضی دیگر به فضای بزرگتری در حیاط خانه نیاز دارند. بهترین نژادهای سگ‌ها میتوانند تمام نیازهایی که در ادامه می‌آیند و حتی بیشتر از ان ها را نیز برای ما برآورده کنند.

1- سگ لابرادور رتریور

لاب‌ها وفادار، پر انرژی، و همیشه آماده‌ی بازی هستند. اگر می خواهید برای ماجراجویی یک همراه خوب داشته باشید، بیشتر از این جست‌وجو نکنید. این نژاد عاشق شنا کردن، پیاده رویی، و انجام هر گونه فعالیت در فضای باز بیرون از خانه است.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

اکثر لابرادورها ماهیت توله‌گونه‌ی خود را حتی پس از طی کردن سن بلوغ حفظ می‌کنند. به گزارش تالاب : لاب‌ها همچنین بسیار مهربان و با محبت هستند و با شلوغی و همهمه آشفته نمی‌شوند، به همین خاطر سگ‌های خانوادگی بی‌نظیری محسوب میشوند.

2- سگ سیبرین هاسکی

هاسکی‌ها سگ‌های بی‌نظیری برای ورزشکاران و ماجراجویانی هستند که میخواهند از فعالیت‌های خارج از خانه‌ با حیوان خانگی‌شان نهایت استفاده و لذت را ببرند. آن ها بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که تیمار کردن و مراقبت‌های لازم برای نگهداری یک سیبرین هاسکی اذیت‌شان نمیکند بلکه حتی از مزیت فعال بودن در کنار آنها استفاده می برند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این سگ‌ها دلشان میـــخواهد که بهترین دوست هر کسی باشند، و حتی میتوانند با ابراز هیجانات و احساسات‌شان آدم را کلافه کنند. سیبرین هاسکی‌ها آزادی طلب و بازیگوش هستند، و به خاطر احتیاج زیادی که به انرژی بالا و تحرک دارند، نیازمند تغذیه‌ی درست و تمرینات مکرر هستند تا دچار رفتارهای مخرب ناشی از خستگی و کسالت نشوند.

3- سگ گلدن رتریور

به مانند لابرادور رتریور، گلدن رتریورها نیز سگ‌های پر انرژی و خونگرمی هستند که دوست دارند همیشه کنار آدم‌ها باشند و با آدم‌ها از هر سنی کنار می‌آیند. ان ها یکی از محبوب‌ترین بهترین نژاد سگ در امریکا هستند، و آمار حکایت از آن دارد که اغلب این سگ‌ها را زنانی که حیوانات خانگی دارند به سرپرستی قبول می‌کنند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این سگ‌ها پوششی بلند و با شکوه دارند که برای سالم ماندن به شانه کردن منظم نیاز دارد. از آنجایی که رتریور هستند میتوانند ساعت‌ها در پارک فریزبی بازی کنند و عاشق پیاده روی طولانی مدت با همراه انسانی خود هستند.

4- سگ باکسر

باکسرها یک نژاد پرتکاپو و غیرقابل کنترل هستند. ان ها عزیز دل بچه‌ها و گاهی حیوانات کوچکتر مثل گربه‌ها هستند، اما اگر ابتدائا خوب اهلی و اجتماعی نشده باشند ممکن است به سگ‌هایی پرخاشگر تبدیل شوند. ان ها در خانه میتوانند کارهای زیادی انجام دهند. جایی که تمام توجهات و زمان بازی لازم را در اختیار خود دارند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این نژاد با پا به سن گذاشتن تمایل به آرام شدن از خود نشان می دهد، و به خوبی با شخصیتی که در رابطه با فعالیت فیزیکی و آرمیدن هم نظرش باشد کنار می‌آید. باکسرها به خاطر شخصیت احمقانه‌ای که دارند معروف هستند. ان ها به طور قطع بهترین نژاد سگ برای زنان هستند و اغلب دیده شده که از صاحب مونث خود دفاع میکنند.

5- سگ جک راسل تریر

از بسیاری از سگ‌های این بخش جثه‌ی کوچکتری دارد اما هرگز یک جک راسل را نمی‌توانید از نوع رفتارش تشخیص دهید. این سگ‌ها دقیق، مصمم، و باهوش هستند. برای کسانی که هم دوست دارند سگ بغلی داشته باشند و هم یک همراه پر جنب و جوش که به ندرت یک جا بند میشود فوق‌العاده خوب هستند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

نه تنها تمرین‌های فیزیکی ان ها را سر شوق می‌آورد، بلکه آن ها وقتی به لحاظ ذهنی هم تحریک یا به چالش کشیده میشوند بهترین واکنش را نشان میدهند. آن ها معمولاً با آدم‌ها صمیمی هستند اما نسبت به سگ‌های دیگر یا حیوانات دیگر ممکن است حس پرخاشگرانه داشته باشند.

6- سگ شپرد استرالیایی

شپردهای استرالیایی، که اساسا به عنوان سگ‌های گله پرورش داده میشوند، بسیار باهوش و تعلیم‌پذیر هستند. به طور طبیعی، از آن ها سگ‌های مزرعه‌ی بسیار خوبی به‌عمل می‌آید، اما برای هر کسی که با ماهیت مهربانانه و پر انرژی آنها سازگار باشد حیوان خانگی فوق‌العاده خوبی خواهند بود.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این نژاد عاشق هر دو فعالیت و تحرک ذهنی و فیزیکی است و برای ان دسته از صاحبانی که میخواهند ان ها را تعلیم دهند تا چالاک شوند عالی هستند. ساده بگوییم ان ها یکی از محبوب‌ترین و بهترین نژاد سگ به خصوص برای خانم‌ها هستند.

7- سگ ویزلا

ویزلای لاغر فوق‌العاده سریع و بسیار پر انرژی است. آنها همراهان فوق‌العاده‌ای برای کسانی هستند که دوندگانی جدی به حساب می‌آیند. این نوع از بهترین نژاد سگ عاشق فضای بیرون، ورزشکار بودن و فعالیت روزانه هستند. به خاطر پوشش کوتاه و ریزش موی کم‌شان، یکی از نژادهای هیپوآلرژیک هستند «احتمال ان که باعث آلرژی شوند بسیار کم است».

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

ویزلا اغلب تا حدی صمیمی و مهربان است که به آدم‌ها می‌چسبد. به گزارش تالاب ، ان ها عاشق این هستند که آدم‌ها را هر جا میروند دنبال کنند و بسیار مستعد ابتلا به اضطراب جدایی هستند. ویزلاها با سایر حیوانات صمیمی هستند اما در اطراف غریبه‌ها کمی خجالتی میشوند و زمان می‌برد تا گرم شوند.

8- سگ وایمارانر

این سگ‌های شکاری دارای ظاهر مشخص طاقت زیاد و توانایی ورزشی بالایی دارند. ان ها همراهان خوبی برای کسانی هستند که به پیاده‌روی‌های طولانی یا اردو زدن میروند و یا فعالیت‌های مشابه انجام می‌دهند. طبیعتا، این سگ‌های شکاری شامه‌ی شکار قدرتمندی دارند، بنابراین به عنوان یک سگ تنها نهایت سعی‌شان را خواهند کرد.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این نژاد وفادار به خانواده‌های‌شان و محتاط نسبت به غریبه‌ها وقتی فضای زیادی در اختیار داشته باشد بسیار خوشحال خواهد بود. ان ها دوست دارند ابتدا با کسانی که از قبل به ان ها اعتماد پیدا کرده‌اند تعامل داشته باشند، و اغلب شاهد خواهید بود که صاحبان‌شان در پارک‌ مخصوص سگ‌ها با وایمارانرهای خود در حال قدم زدن هستند.

9- سگ شیبا اینو

شماره‌ی ۹ از فهرست بهترین نژاد سگ ها شیبا اینو است. این‌ها سگ‌های مستقل و باهوشی هستند که اغلب گفته میشود تا حدودی شبیه گربه‌ها هستند. این حیوان بسیار سریع است و اشتیاق شکار بالایی دارد و تا زمانی که بند قلاده‌ی آنها را در دست بگیرید که در نروند می‌توانید روی همراهی‌شان با خودتان در هنگام قدم زدن حساب کنید.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

شیباها عموما سگ‌های تمیزی هستند و در آپارتمان‌ها مادامی که صاحبانشان با آنها به اندازه‌ی کافی بازی کنند خوب رفتار میکنند و عمل بدی از آن ها سر نخواهد زد. این سگ‌ها برای کسانی که به دنبال سگ‌های ورزشی هستند اما نیازی ندارند که بیش از اندازه با این حیوان خانگی‌شان مهربان باشند ایده‌آلند.

10- سگ بُردِر کُلی

بردر کلی‌ها بد باهوش و سخت‌کوش هستند! سوای ان که سگ‌های گله‌ی فوق‌العاده‌ای هستند، این حیوان‌ها در چابکی حرف ندارند! چون این نژاد میتواند بسیار فعال و حساس باشد، مطمئن شدن از اینکه ان ها برای تمام انرژی اضافی خود طرح و برنامه‌ای داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این نژاد به یقین یکی از بهترین نژادهای سگ موجود در جهان است اما آنها به توجه و مراقبت زیاد و البته صرف وقت از جانب شما نیاز دارند. بردر کلی‌ها از همه ی ی بهتر در خانه‌های نواحی روستایی سازگار میشوند که در آنجا فضای زیادی برای دویدن و بازی کردن در اختیار دارند.

11- سگ ژرمن شپرد

ژرمن شپردها ظاهری بسیار دلهره آور دارند و میتوانند نسبت به غریبه‌ها مشکوک شوند که برای کسانی که به دنبال یک حامی هستند عالی هستند. این سگ‌ها فوق‌العاده به صاحب خود وفادار هستند، سگ‌های خانواده‌ی خوبی میشوند، و به توجه زیادی نیاز دارند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

ژرمن شپردها، به مانند بسیاری از سگ‌های کاری، فوق‌العاده باهوش هستند و برای خوش بودن به تمرین و حتی هدف نیاز دارند. هرچند ژرمن شپرد دوست دارد درون خانه و با خانواده‌اش باشد، اما بیشتر در خانه‌ای شاد است که حیاتی بزرگ و درندشت داشته باشد.

12- سگ بول ماستیف

بول ماستیف باهوش است و دوست دارد برای خودش فکر کند، اما مطیع و مشتاق خدمت است. این ها را با جثه‌ی درشتش ترکیب کنید و ان وقت یک سگ نگهبان فوق‌العاده خواهید داشت. بر خلاف سگ‌هایی مانند ژرمن شپرد، بول ماستیف‌ها کامل مستقل هستند و به توجه زیادی نیاز ندارند. ان‌ها فوق‌العاده آرام هستند و به غیر از کمی ورزش منظم روزانه به چیز دیگری برای شاد بودن نیاز ندازند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

به خاطر همین، آنها می‌توانند در کمال تعجب و به رغم جثه‌ی بزرگی که دارند سگ‌های آپارتمانی خوبی باشند. این سگ‌ها آرام و بسیار مراقب هستند. ان ها با بچه‌ها طبیعی رفتار میکنند، و محافظت از آن ها را وظیفه‌ی خود می‌دانند. نه ‌تنها این‌ها یکی از بهترین‌ نژاد سگ‌ها برای خانم‌ها هستند، بلکه بهترین نژاد سگ خانواده نیز به شمار میروند.

13- سگ کوهستانی برنس

سگ کوهستانی برنس ترکیبی از هوش و حس آرامش است. به عنوان یک سگ نگهبان، ان ها بیشتر توهم خطر را القا میکنند تا اینکه واقعا خطرناک باشند. حتی گرچه یکی از خوشتیپ‌ترین و خوش منظرترین و بهترین نژاد سگ هستند، جثه‌ی ان ها اغلب باعث ترس غریبه‌ها میشود.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

در حالی‌که این سگ‌ها تمایل دارند از آدم‌هایی که نمی‌شناسندشان کناره گیری کنند، پرخاشگرانه رفتار کردن چیزی غیر عادی برای ان ها نیست، که همین امر ان ها را به نژادی تبدیل می‌کند که برای افراد نیازمند حمایت عالی هستند. در واقع این نژاد حس و مسئولیت زیادی برای محافظت از صاحب خود احساس می‌کند و اگر ببیند که صاحبش را خطری تهدید میکند سریعا از او دفاع خواهد کرد.

14- سگ روتوایلر

روتوایلرها با ظاهر قدرتمند و ویژگی‌های برجسته‌شان استوار به نظر می‌رسند و خودشان را وقف دور نگه داشتن صاحبانشان از خطر می‌کنند. بر خلاف سگ کوهستانی برنس که در فوق به ان اشاره شد، این نژاد از سگ‌ها در واقع بسیار قدرتمند هستند و نیروی گاز گرفتن شدیدی دارند و میتوانند هنگام محافظت از صاحبانشان آسیب جدی به فرد مزاحم وارد کنند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

معمولاً، روتوایلرها از حس اعتماد به نفس آرامی برخوردار است و از غریبه‌ها کاملا دوری میکند، و اگر کسی نزدیک‌شان شود موجب ترس و وحشت او خواهند شد، اما در حد معقول. ان ها همراهان شانه به شانه‌ی فوق‌العاده‌ای هستند، اما سگ‌های خانواده‌ی خوبی نیز به شمار میروند، که آنها را به بهترین نژاد سگ به ویژه برای خانم‌ها تبدیل میکند.

15- سگ جیندوی کره ای

وفاداری ویژگی شخصیتی مختص به سگ‌های جیندوی کره‌ای است. این سگ‌ها بسیار وابسته به آدم‌ها هستند و نیاز دارند که بخشی از یک خانواده باشند. بر اساس آمار، بیشتر خانم‌ها ان ها را اختیار میکنند. تمیزی و ماهیت آرام‌شان باعث می‌شود سگ‌های آپارتمانی بی‌نظیری بشوند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

چون‌ از آدم‌ها مراقبت بسیار زیادی میکنند، مهم است که در اوایل زندگی با آنها صمیمی شوید تا با هر کسی که به منزل‌تان می‌آید به خاطر احساس تهدیدی که از جانب او احساس میکند پرخاشگرانه رفتار نکند.

16- سگ دوبرمن پینچر

دوبرمن پینچرها نژادی مراقب و فداکار هستند. این سگ‌ها بسیار فعال و باهوش هستند و به تمرین زیاد و تغذیه‌ی دقیق نیاز دارند. ان ها میتوانند برای خانم‌هایی که برای دور ماندن از خطر به سگ‌های محافظ علاقمند هستند هدیه‌ی خوبی باشند. مانند بسیاری از سگ‌های با وفا، دوبرمن‌ها نه تنها یکی از بهترین سگ‌ها برای زنان به شمار می‌روند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

بلکه حیوانات خانگی بی‌نظیری نیز هستند چون با کودکان خوش رفتارند و دلشان میـــخواهد که در فعالیت‌های روزانه‌ی خانواده شرکت کنند. این حیوانات بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که عاشق فعالیتند، و در عین حال سگی مراقب می‌خواهند که ظاهری ترسناک داشته باشد و بتواند در هنگام نیاز از ان ها حمایت کند.

17- سگ آکیتا

آکیتاها سگ‌هایی بزرگ با ظاهری جذاب و منحصر به فرد هستند. ان ها به شدت باوفا هستند و خودشان را فدای صاحبشان میکنند، و به صاحبی نیاز دارند که بتواند به ان ها به عنوان رهبر گروه احترام بگذارد. به گزارش تالاب ، هر کسی که یک سگ آکیتا را انتخاب میکند باید زمان زیادی برای تعلیم، تمرین و بازی با او صرف کند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

باهوش و خودسر هستند، و اگر با مقررات سخت تعلیم داده نشوند، به صاحب خود می‌پرند و احتمالا در نهایت اگر با ان ها سفت و سخت و جدی نباشید دچار مشکلات رفتاری خواهند شد. این‌ سگ‌ها به خانواده اعتماد می‌کنند، با غریبه‌ها سرد میگیرند و سگ‌های نگهبان بی‌نظیری برای خانم‌ها محسوب میشوند.

18- سگ کوموندور

این نژاد شدیدا اهل خانه و محافظ است. ان ها هم بهترین نژاد سگ برای زنان به شمار میروند، چون خیلی با دقت از صاحب خود مراقبت می‌کنند. کوموندورها به صاحبی جدی و سخت‌گیر نیاز دارند که اجازه ندهد آنها عنان اختیار را به‌دست بگیرند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این سگ‌ها نسبتا کم انرژی هستند و کمترین نیاز را به تمرین و ورزش دارند. با وجود این، نیازهای مراقبت از موی آنها زیاد و خاص است. کوموندورها ذاتا نسبت به غریبه‌ها پرخاشگر و مشکوک هستند، بنابراین، برای آنکه خیلی زود احساس ترس و تهدید نکنند باید از همان اوایل ان ها را اجتماعی کرد.

19- سگ تازی پلات

تازی پلات هم مهربان است و هم حامی. آن ها یکی از نژادهای کمیاب‌تری هستند که بیشتر توسط خانم‌ها انتخاب و برای ان ها به همدمی خوب تبدیل می‌شوند. این حیوان شغلش به عنوان یک مدافع را بسیار جدی می‌گیرد. این سگ‌ها ماهیتی واقعا شکاری دارند. آن ها ذهنیتی جمعی و گروهی دارند و در نتیجه نسبت به سایر سگ‌هایی که وقت کافی برای آشنا شدن با ان ها داشته‌اند کاملا صبور هستند و مدارا میکنند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

در حالی که تازی‌های پلات دوست دارند با صاحب خود وقت بگذرانند، اما به فضای زیادی هم برای گشت و‌گذار نیاز دارند، در نتیجه خانه‌ای با حیاط بزرگ برای ان ها ایده‌آل‌ترین مکان است. اگر تازی پلات شما تمرین کافی نداشته باشد، برای سرگرم کردن خودش، عادت‌های بدی – مثل جویدن- پیدا خواهد کرد.

20- سگ چو چو

چو چوها به شدت اهل خانواده و حامی ان هستند. آن ها با ظاهر خرس مانند و طبیعت وفادارانه‌ای که دارند سگ‌های نگهبان خوبی میشوند، و به ویژه همراهان و محافظان خوبی برای خانم‌ها به شمار میروند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این سگ‌ها بیشتر تمایل دارند فقط با یکی نفر خو بگیرند، بنابراین بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که دوست دارند تنها زندگی کنند. سگ‌های این نژاد معمولاً به لحاظ فیزیکی چندان گرم نمی‌گیرند، و پوشش سنگین آن ها به شانه کشیدن مستمر نیاز دارد.

21- سگ پودل

این سگ با ظاهری متمایز که ریزش پشم و مو ندارد از نظر اندازه شامل سه دسته می‌شود: ۱. پودل عروسکی ۲. پودل مینیاتوری و ۳. پودل استاندارد. آن ها سگ‌های سرزنده و بازیگوش هستند، و یکی از باهوش‌ترین نژادها به شمار می‌آیند. اگر با مشکل آلرژی به حیوانات خانگی رنج می‌برید اما دل تان میـــخواهد یک سگ ورزشی داشته باشید که با شما در تمرین و نرمش همراهی کند این نوع سگ بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

پودل‌ها میتوانند نسبت به موقعیت‌های استرس‌زا حساس بشوند. در حالی‌که با صاحبان خود و مردمی که مورد اعتمادشان هستند مهربانند، اما اگر به خوبی اجتماعی بار نیامده باشند ممکن است در مواجه با غریبه‌ها از کوره در بروند. این بهترین نژاد سگ برای کسانی است که آلرژی دارند.

22- سگ مالتز

مالتز سگی خونگرم و مردمی است و پشمی شبیه مو دارد که به ندرت دچار ریزش میشود. به همین خاطر، برای جلوگیری از گوریدگی مو های‌شان مرتبا به شانه کردن و برس کشیدن نیاز دارند. بنابراین از آنجایی که ان ها نژادی غیر آلرژی‌زا محسوب میشوند و ریزش موی کمی دارند، هر کسی که یکی از این مالتزها را اختیار می‌کند از شانه کردن مو های آن ها لذت خواهد برد.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

ان‌ها به شدت مهربان هستند و نباید در خانه‌ای زندگی کنند که زیاد تنها بمانند. اضطراب جدایی ممکن است برای این سگ‌ها به مشکلی جدی تبدیل شود. مالتزها نترس، پر سر و صدا هستند و وقتی کسی به خانه‌ی شما وارد شود شروع به پارس کردن میکنند.

23- سگ چاینیز کِرِستد

چاینیز کرستد، که انتخابی خوب برای افراد مبتلا به آلرژی است، اصلا به سختی می‌شود روی بدنش پشم یا مو پیدا کرد. به خاطر همین، مثل آدم‌ها ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند و به حفاظت در برابر پرتوهای خورشید نیاز دارند. این سگ‌ها به معنای دقیق کلمه سگ‌های بغلی هستند و هر کسی که دوست دارد حیوان خانگی‌اش را در آغوش بگیرد میتواند یکی از سگ‌های این نژاد را انتخاب کند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

بر اساس آمار، این سگ‌ها بیشتر توسط خانم‌ها به سرپرستی گرفته می‌شوند و یکی از بهترین سگ‌ها برای ان‌هایی محسوب می‌شوند که دلشان می‌خواهد یک سگ واقعا بغلی مهربان داشته باشند که بیشتر وقتش را با صاحبش بگذراند. ان ها به شدت وفادار و عاشق هستند، در حالی‌که ممکن است برای اخت شدن با افراد جدید به زمان نیاز داشته باشند، با اجتماعی کردن صحیح آن ها و صبوری کردن، میتوان ان ها را نسبت به غریبه‌ها نیز صمیمی و خونگرم ‌تر کرد.

24- سگ پیچون فرایز

پیچون فرایزها برای کسانی که به آلرژی مبتلا هستند واقعا خوب‌اند. این سگ‌ها دو لایه‌ی پوششی دارند، بنابراین وقتی مو های شان دچار ریزش میشود به جای ان که در اطراف پراکنده شود در لایه‌ی زیرین گیر میکند. برای آنکه این مو های گیر کرده در لایه‌ی زیرین پوشش آنها را خارج کنیم باید مرتبا بدن ان ها را برس بکشیم.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

اگر در رابطه با این نوع سگ بی‌تجربه هستید، توصیه میشود از یک مهتر حرفه‌ای کمک بگیرید. پیجون فرایز برای کسانی که سگی مهربان میخواهند و نگران مسئولیت رسیدگی به مو های و برس کشیدن این نژاد نیستند بهترین انتخاب است.

25- سگ آبی پرتغالی

سگ آبی پرتغالی هیچ پوشش زیرینی ندارد و به ندرت پشم‌هایش می‌ریزند. مثل بیشتر نژادهای غیرآلرژی‌زای دیگر، پشم مو مانند آنها به برس کشیدن مداوم نیاز دارد، و هیچ بحثی هم در ان نیست! این سگ‌ها بسیار پر انرژی هستند و به تمرین و ورزش زیادی نیاز دارند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

بنابراین برای افراد با انرژی که از فعالیت‌ّهای بیرون از خانه و ورزش کردن لذت می‌برند عالی هستند. همانطور که از نام‌شان بر می‌آید، آنها عاشق شنا کردن هستند و برای کسانی دوست دارند ان ها را با خود به فعالیت‌های آبی که انجام میدهند ببرند واقعا ایده‌آل هستند.

26- سگ تازی افغان

این سگ‌های زیبا و سلطنتی ظاهری بسیار متمایز دارند و یکی از نژادهای کمیاب محسوب میشوند. پشم ابریشمی و بلند ان ها شبیه موی انسان است و هرچند گاهی کمی از آن می‌ریزد، اما مثل موی بیشتر حیوانات خانگی نیست که در اطراف پخش و پلا شود.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

تازی‌های افغان به حمام کردن و برس کشیدن منظم و مرتب نیاز دارند. آنها مستقل هستند و وقتی به بزرگسالی می‌رسد دیگر زیاد مهربان نیستند. تازی‌های افغان یکی از بهترین نژادهای سگ برای کسانی هستند که تنها زندگی می‌کنند و هیچ حیوان خانگی دیگری ندارند، چون ان ها ترجیح می‌دهند در گوشه‌ای به دور از سایرین آرام بگیرند.

27- سگ اشناوزر

به مانند پودل‌ها، اشناوزرها نیز جثه‌های مختلف بسیاری دارند. ان ها ظاهر ریش‌دار منحصر به فرد و پوشش سفت و کوتاهی دارند که خیلی به ندرت دچار ریزش می‌شود. این سگ‌ها اهل خانواده و حامی ان هستند که همین امر ان ها را به یکی از بهترین سگ‌ها برای کسانی تبدیل میکند که به نگهبانی واقعی و پر سر و صدا نیاز دارند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

ان‌ها با هر چیز مشکوک و غیر عادی که برخورد کنند به شما هشدار خواهند داد. با حس شکارگری قوی و انرژی زیادی که دارند، این سگ‌ها به تمرین و ورزش مستمر و یک تعلیم دهنده‌ی خوش فکر نیاز دارند، در نتیج صاحبانی که با سگ‌ها زیاد گرم نمیگیرند اوقات خوشی با آن گونه سگ‌ها نخواهند داشت.

28- سگ بدلینگتون تریر

این سگ بره‌مانند پوششی کوتاه و وزوزی دارد که اغلب دچار ریزش میشود. آنها به قشو کردن مداوم و همچنین تمرین و ورزش مستمر نیاز دارند. این سگ‌ها به ندرت در ایالات متحده مشاهده میشوند، اما اگر قرار باشد کسی آنها را به سرپرستی بگیرد معمولاً خانم‌ها هستند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این سگ‌ها باهوش و پر جنب و جوش هستند. هرچند با شما و همراهان‌تان گرم میگیرند، اما احتمالا در مقابل افراد غریبه و جدید خجالتی هستند. این ها یکی دیگر از بهترین نژادها برای کسانی هستند که به تنهایی زندگی می‌کنند و وقت صرف کردن زیاد با حیوان خانگی برای‌شان مشکلی ندارد.

29- سگ پاگ

پاگ‌ها تا حدی مهربان و خونگرم هستند که به آدم می‌چسبند و با افراد ناآشنا هم حسابی گرم میگیرند. در کل، هر کسی را می‌توانند تحمل کنند، اما اگر سگ دیگری را کنار شما ببینند حسادت خواهند کرد.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

ان‌ها اگر درباره‌ی رژیم غذایی‌شان آموزش داده نشده باشند مستعد دچار شدن به پر خوری هستند، غذای مخصوص پاگ‌ها را نیاز دارند، و به گداها مشهورند. این سگ‌ها دوست دارند چرت بزنند، و هر زمانی که بنشینید، حتی برای یک دقیقه، سریعا به بغل شما می‌پرند!

30- سگ پیت بول

وقتی درباره‌ی بهترین نژاد سگ برای خانم‌ها فکر می کنید، شاید این نخستین نژادی نباشد که به ذهن‌تان خطور میکند، اما ممکن است از این حرف من تعجب زده شوید! پیت بول‌ها عاشق آدم‌ها هستند، و انگار واقعا هیچ تصوری از جثه‌ی بزرگ خود ندارند! ان ها دوست دارند خودشان را مثل سگ‌های کوچولو و بغلی به حساب بیاورند.

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

صاحبان پیت‌ بول‌ها اغلب می‌گویند که این نژاد از سگ‌ها بسیار شبیه بچه‌ها رفتار میکنند. این سگ‌ها صمیمی، مهربان با کودکان، و به شدت با وفا هستند. فقط یادتان باشد که اگر در سن پایین اجتماعی نشده باشند نسبت به سگ‌های دیگر پرخاشگر خواهند بود.

۱۰ آموزش که می‌توانید به سگ خود یاد دهید

هنگامی که با سگ خود بازی می‌کنید، بسیار اهمیت دارد که زمان‌هایی را نیز برای آموزش دستورها کنار بگذارید. چندین دستور پایه وجود دارند که هر سگی باید آن‌ها را بداند.

این موارد به شما کمک می‌کند تا سگ خود را تحت کنترل داشته باشید و انظباط را به سگ آموزش دهید.

همچنین برای مدیریت رفتارهای نامناسب سگ بسیار کارامد هستند. در برخی موارد، استفاده به جا و مناسب یک دستور، می‌تواند جان سگ شما را نجات دهد.

۱. نگاه

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

یکی از مواردی که هنگام آموزش سگ بسیار اهمیت دارد، اطمینان از توجه کامل حیوان به شماست. به سگ دستور نگاه کن را آموزش دهید تا همیشه بتوانید در مواقع لزوم، توجه سگ را داشته باشید.

۲. احضار اضطراری

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این دستور باعث می‌شود سگ در هر شرایطی به سرعت نزد شما بازگردد. این نوع احضار تنها در موارد اضطراری استفاده می‌شود، مانند هنگامی که سگ در حال رفتن به سمت خیابانی پر از ماشین است. آموزش مناسب این دستور می‌تواند جان سگ را در بسیاری از موارد خطرناک نجات دهد. به یاد داشته باشید این نوع فرمان با احضار عادی متفاوت است.

۳. فرا خواندن

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

دستور بیا یا فراخواندن سگ (احضار عادی) می‌تواند شما را از خستگی و عصبانیت‌های بیشماری نجات بخشد. می‌توانید از این فرمان هنگامی که قلاده او از دستتان رها شده است، یا برای خواندن او از حیاط و … استفاده کنید.

به یاد داشته باشید تنها برای موارد مثبت از این دستور استفاده نمایید. در این صورت او همیشه و با خوشحالی به نزد شما خواهد آمد.

۴. همراه من

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

همراه من یا با من، دستوری است که برای جلوگیری سگ از کشیدن قلاده به کار می‌رود.و به این معنی است که سگ در آرامش و بدون کشیدن قلاده همراه شما حرکت خواهد کرد. قلاده‌ای که بند آن کشیده نشده است، حس امنیت و دوستی بسیار بیشتری را ایجاد خواهد کرد و به اجتماعی شدن و تمرین دادن او کمک شایانی خواهد کرد.

۵. منع کردن

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

منع کردن دستوری است که به سگ می‌فهماند چیزی که او در حال نزدیک شدن به آن است، به او تعلق ندارد. این فرمان می‌تواند جلوی خورده شدن خوراکی مضر، یا کفش مورد علاقه شما را بگیرد! اگر سگ با این دستور به خوبی آشنا شده باشد، نیاز شما به دامپزشک تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

۶. رها کردن

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

آموزش رها کردن به سگ او را تعلیم می‌دهد تا چیزی را که با دهان خود برداشته است رها کند. تاثیری مانند فرمان قبلی دارد و می‌تواند جلوی خوردن موادی که برای سلامتی او ضرر دارند را بگیرد.

۷. نشستن

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

معمولا این دستور، اولین فرمانی است که افراد به سگ خود آموزش می‌دهند. در حالی که ممکن است این آموزش خیلی ابتدایی به نظر بیاید، می‌تواند نقش قابل توجهی در کنترل رفتارهای نامناسب سگ داشته باشد. برای مثال از آن جا که سگ نمی‌تواند نشسته و همزمان بپرد، می توانید به این وسیله، جلوی پرش‌های ناخواسته او را به سادگی بگیرید.

۸. دراز کشیدن

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

این دستور به دلایل مختلفی اهمیت دارد. اول از همه، درست مانند فرمان نشستن، می‌تواند جلوی رفتارهای ناخواسته سگ را بگیرد. در نظر بگیرید که فرمان دراز کشیدن می‌توان سگی که به هیجان آمده است را به آرامش دعوت کند.

دوما دراز بکش، زیربنای بسیاری از رفتار‌های دیگر است. برای مثال اگر بخواهید به سگ خود غلت بزن را آموزش دهید می‌توانید از این دستور نیز کمک بگیرید.

۹. ماندن در یک مکان

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

دستور بمان نیز در بسیاری موقعیت‌های مختلف کاربرد دارد. این دستور به او کمک می‌کند که موقعیت امن خود را ترک نکرده یا برای دیگران مزاحمتی ایجاد نکند. اگر سگ به خوبی با این فرمان آشنا شده باشد، شما کنترل بسیار زیادی روی رفتار او در جامعه خواهید داشت.

۱۰. منتظر ماندن

معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

هنگامی که فرمان انتظار به سگ داده می‌شود، او از جای خود تکان نخواهد خورد مگر این که شما این اجازه را به او بدهید. این دستور برای جلوگیری از خروج سگ از خانه یا ماشین بسیار مفید است. دستور انتظار به سگ می‌گوید برای رسیدن به خواسته خود، باید صبر داشته باشد.

دیگر مطالب جذاب در مورد سگ ها را در پایین بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا