هدایت تحصیلی بر اساس آزمون‌های مشاوره‌ای و میل و رغبت دانش‌آموزان/ افزایش تقاضا برای رشته علوم انسانی


هدایت تحصیلی بر اساس آزمون‌های مشاوره‌ای و میل و رغبت دانش‌آموزان/ افزایش تقاضا برای رشته علوم انسانی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، میل و رغبت شخصی و رعایت شرایط به ورود به رشته‌های تحصیلی، در رشته مورد علاقه به ادامه تحصیل بپردازند.

علی زرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه آموزش‌و‌پرورش خبرگزاری آنا با بیان اینکه روند هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، گفت: بر اساس دستورالعمل هدایت تحصیلی که سال گذشته ابلاغ شد، دانش‌آموزان قدرت زیادی برای انتخاب رشته داشتند این در حالی است که دو سال گذشته انتخاب‌ها برای دانش‌آموزان محدودتر بود.

وی افزود: دو سال گذشته انتخاب رشته دانش‌آموزان بر مبنای نتایج آزمون مشاوره‌ای انجام می‌شد یعنی نتیجه این آزمون سرنوشت و آینده آنها را رقم می‌زد، اما از سال گذشته این روال تغییر کرد و به رغبت و توانایی دانش‌آموزان نیز توجه شد، یعنی علاوه بر نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای به رغبت دانش‌آموزان نیز توجه می‌شود و آنها می‌توانند در صورت داشتن شرایط ورود به رشته مورد نظر، به ادامه تحصیل بپردازند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش در ادامه با بیان اینکه تب ورود به رشته علوم تجربی کنترل شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته با تدابیری که اندیشیده شد، میزان ورود به رشته علوم تجربی کاهش پیدا کرد، البته این مساله موجب افزایش تعداد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش نشد و سال گذشته آمار دانش‌آموزان این دو رشته 38.5 درصد بود.

زرافشان یادآور شد: میزان آماری که از تعداد دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی کاسته شد به تعداد دانش‌آموزان علوم انسانی افزود شده است. امسال نیز هنوز آمار قطعی از دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف منتشر نشده است.

انتهای پیام/4009/4038

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان