هزار میلیارد تومان تسهیلات شغلی به ایثارگران اختصاص یافت


همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، از اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات شغلی به ایثارگران توسط این صندوق تا پایان سال 1397 خبر داد و افزود: پیش‌ بینی می‌ شود این تسهیلات در قالب وام‌ های روستایی و مشاغل خانگی برای ایثارگران هزینه شود.

هزار میلیارد تومان تسهیلات شغلی به ایثارگران اختصاص یافت

 هزار میلیارد تومان تسهیلات شغلی به ایثارگران اختصاص یافت
دفاع > دفاع مقدس - همشهری آنلاین:
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، از اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات شغلی به ایثارگران توسط این صندوق تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد و افزود: پیش‌ بینی می‌ شود این تسهیلات در قالب وام‌ های روستایی و مشاغل خانگی برای ایثارگران هزینه شود.

به گزارش بنیاد شهید، رضا ریاحی با اشاره به تخصیص 175 میلیارد تومان تسهیلات به ایثارگران در سال 1396افزود: تخصیص این تسهیلات منجر به ایجاد شغل برای 6 هزار و 500 نفر از ایثارگران شد.

وی با بیان اینکه 750 میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به وام‌ های روستایی است، اظهار داشت: ایثارگران می‌ توانند با مراجعه به سامانه «کارا» به آدرس http://kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت ‌نام خود برای دریافت این تسهیلات اقدام و پس از ارائه طرح شغلی خود در این سایت، روی گزینه ایثارگری کلیک کنند.

ریاحی تصریح کرد: پس از بررسی، این طرح‌ ها توسط نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و تایید آن، ایثارگران از طریق سامانه کارا به بانک عامل که یکی از بانک‌ های کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید است، معرفی می ‌شوند تا تسهیلات را دریافت کنند.

مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷) | مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در خصوص مبلغ وام ‌های روستایی گفت: مبلغ این وام‌ ها در مناطق روستایی تا سقف 50 میلیون تومان با سود 6 درصد و مناطق روستایی مرزی تا سقف 50 میلیون تومان با سود چهار درصد خواهد بود. همچنین اعتبارات ویژه ‌ای برای طرح‌ های ملی پیش ‌بینی شده است و در صورتی که این طرح‌ ها تایید شود، امکان تخصیص وام 6 درصدی تا مبلغ 15 میلیارد تومان نیز وجود خواهد داشت.

ریاحی با بیان اینکه از ابتدای سال 1397 تا پایان تیرماه بیش از 56 میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی به ایثارگران ارائه شده است، افزود: با تخصیص این تسهیلات تاکنون 2 هزار و 600 شغل ایجاد شده است. همچنین طبق تفاهم‌ نامه ‌ای که با سازمان تاکسیرانی به امضا رسیده، مقرر شده است برای پنج هزار نفر از ایثارگران وام 20 میلیونی با سود چهار درصد اختصاص یابد تا این افراد نسبت به خرید تاکسی اقدام کنند.

وی یکی از طرح‌ های پیش روی صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را برخط کردن سیستم درخواست وام و ارائه مدارک توسط ایثارگران دانست و گفت: با این کار ایثارگران می‌توانند درخواست‌های خود برای دریافت وام را بدون مراجعه حضوری و با استفاده از اینترنت ثبت کنند.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران افزود: در حال حاضر و تا پیش از برخط شدن سیستم، ایثارگران می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده، طرح شغلی خود را ارائه کنند و در صورت نیاز آموزش‌ها و مشاوره شغلی لازم را برای راه‌اندازی شغل خود دریافت کنند.

ریاحی گفت: طرح مورد نظر پس از نهایی شدن برای ستاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ارسال می‌شود و صندوق نیز پس از بررسی و مشخص شدن بانک عامل، حداکثر در مدت 2 روز موضوع را به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ابلاغ می‌کند و بنیاد استان نیز ایثارگر را به بانک عامل معرفی خواهد کرد.

وی به انجام مذاکرات با بانک شهر برای امضای قرارداد با این بانک اشاره کرد و افزود: تلاش می شود با امضای این قرارداد زمینه اعطای وام به ایثارگران با میزان یارانه کمتر نسبت به سال 1396 فراهم شود.

ریاحی با اشاره به ماهیت حقوقی مستقل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، خواستار تخصیص ردیف بودجه مستقل برای این صندوق توسط مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه ‌و بودجه شد و گفت: در برنامه ششم توسعه تخصیص 10 درصد تسهیلات خوداشتغالی بانک‌ ها برای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ذکر شده است و بر همین اساس باید مبلغ این طرح در بودجه پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در تبصره 16 بودجه سال 1396 شامل دریافت مبالغی از بانک‌ها می‌شوند و صندوق نیز می‌تواند همانند این نهادها از این امکان بهره‌مند شود که امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ ای داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق