شهادت یک محیط‌بان در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز


شهادت یک محیط‌بان در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز

محیط‌بان مهدی احمدی در حین ماموریت و در تعقیب و گریز متخلفان شکار و صید در منطقه قلعه گنج به درجه رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری آنا، در این حادثه که عصر روز جمعه رخ داد، دو محیط‌بان در این عملیات حضور داشتند که یکی از آنها زخمی شد و دیگری به شهادت رسید؛ به گفته یک منبع آگاه متهمان شناسایی شده‌اند.

جمشید محبت خانی در این زمینه به خبرنگار آنا اظهار کرد: عصر روز گذشته گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز یک شکارچی متخلف که پیش از این نیز سابقه شکار در منطقه را داشته به اداره محیط زیست قلعه گنج اعلام می‌شود که بلافاصله یک تیم محیط‌بانی برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شوند، البته محیط‌بان احمدی برای حضور نامحسوس در محل از خودروی شخصی استفاده کرده و محیط‌بان سرخ‌قلعه با شکارچی غیر‌مجاز روبه رو شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کویری و بیابانی بودن محل درگیری، شکارچی متخلف با استفاده از شگرد ایجاد گرد و خاک در محل، مانع دید محیط‌بانان شده و به دلیل شدت گرد و خاک، خودرو در حین عملیات تعقیب و گریز با رمپ خاکی برخورد کرده و در این عملیات ماشین محیط‌بانان دچار سانحه می‌شود.

محبت خانی با اشاره به اینکه به گفته پزشک در این حادثه محیط‌بان احمدی به دلیل شدت ضربات و گرد و خاک در هوا جان خود را از دست داده و دچار ایست تنفسی شده است، افزود: پیکر شهید برای بررسی بیشتر علت فوت، به پزشکی قانونی انتقال داده شده است و همچنین یکی از همکاران محیط‌بانی نیز به شدت زخمی و تحت مراقبت پزشکی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در مورد متهمان این حادثه نیز گفت: خودرو شکارچی متخلف شناسایی و توقیف شده است و همچنین دو شکارچی متخلف نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش، شهید مهدی احمدی نیک مامور اداره حفاظت محیط زیست از سال 90 به صورت رسمی در سازمان حفاظت محیط زیست استخدام شده و دارای 3 فرزند و خود نیز فرزند شهید بود.

شهادت یک محیط‌بان در درگیری با متخلفان شکار غیرمجاز

انتهای پیام/4009/4044

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر