مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین


مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

عصر خودرو- در حالی کشور چین از نظر اقتصادی رشد خوبی را تجربه می‌کند که نیمی از این موفقیت را مدیون صنعت خودروسازی است. این کشور از سال 2015 تا به امروز توانسته از نظر میزان فروش 25 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. در چین تعداد نفراتی که گواهینامه دارند، از تعداد خودروهای موجود بیشتر است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سال گذشته درکل 24.72 میلیون دستگاه خودرو سواری و 4.16 میلیون دستگاه خودرو تجاری در چین به فروش رفته که رقم قابل توجهی است. اما چه خودروسازانی سهم بیشتری را از این رقم بسیار بزرگ داشته‌اند؟ آنچه ‌در ادامه می‌خوانید، مروری است بر آمار فروش سال 2017 بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین.

فولکس‌واگن – 3.14 میلیون دستگاه
از سال 1980 فولکس واگن به بازار چین وارد شد و با سرمایه‌گذاری مشترک با کمپانی‌های چینی، خودروهایی مخصوص ‌بازار چین را به تولید رساند که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به Lavida و Phideon اشاره کرد. در سال 2017 فولکس واگن 3.14میلیون دستگاه خودرو در چین تولید کرد که 13 درصد از بازار چین را شامل می‌شود. در این آمار خودروهای دیزل لحاظ نشده است.

مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

جیلی – 1.25 میلیون دستگاه
جیلی به عنوان مالک ولوو و لوتوس برندی شناخته شده است. این خودروساز برای اولین‌بار توانسته است با فروش 1.25میلیون دستگاه خودرو، 5 درصد از بازار کل چین را تصاحب کند. گفتنی است میزان فروش جیلی نسبت به سال قبل 61 درصد رشد داشته است.

بیوک – 1.22 میلیون دستگاه
در دهه 1990 جنرال موتورز بیوئیک را جایگزین اوپل در بازار چین کرد. این جایگزینی چیزی را برای مشتریان تغییر نداد زیرا بیوئیک در اصل همان اوپل بود که لوگوی متفاوتی داشت؛ مثل بیوک ریگال GS که همان اوپل اینسگنیاست.

تویوتا – 1.14 میلیون دستگاه
فروش کراس‌اوور‌ها در چین با رشد خوبی همراه است، به طوری‌که در سال 2017 نسبت به سال قبل با رشدی 13‌درصدی مواجه شده است. این رشد باعث شده ‌تا سدان‌های کوچک که پیش از این در بازار چین محبوبیت فراوانی داشتند، رفته‌رفته کنار بروند. تویوتا یکی از برند‌های شناخته‌شده در تولید خودروهای شاسی‌بلند است که به لطف این رده از محصولات خود در بازار چین توانسته به فروش 1.14 میلیون دستگاه برسد. با توجه به این میزان فروش تویوتا نسبت به سال قبل رشد 7 درصدی را تجربه کرده است.

چانگان – 1.06 میلیون دستگاه
سال قبل برای برند چانگان سال خوبی از نظر فروش نبوده، زیرا آمار و ارقام نشان می‌دهد این کمپانی 8 درصد کاهش فروش ‌داشته است. چانگان نسل جدید ساخته‌های خود را با استایلی اروپایی طراحی کرده تا خود را دوباره در بازار چین بالا بکشد. با این حال فروش سال 2017 چانگان به 1.06 میلیون دستگاه محدود بود.

نیسان – 1.12 میلیون دستگاه
در این لیست فقط میزان فروش کمپانی‌هایی که در کشور چین اقدام به تولید محصول می‌کنند، لحاظ شده است چراکه واردات خودرو به چین، به خاطر محدودیت‌های اعمال شده، بسیار سخت و هزینه‌بر است. به طور مثال، نیسان کراس‌اوور کوچک خود یعنی Kicks را با همکاری دانگ‌فنگ در این کشور تولید می‌کند.

مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

فورد
سال 2017 فورد با فروش 839.815 دستگاه، 12 درصد فروش کمتری را نسبت به سال 2016 در چین به ثبت رساند. همانطور که گفته شد، بازارهای جهانی در تسخیر شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌ها هستند و مدل‌هایی مانند سدان کوچک اسکورت که در گذشته برای فورد فروش خوبی را کسب کرده بودند، باوجود عرضه نسل جدید، از فروش خوبی برخوردار نشدند.

مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

هاوال – 849.554
کمپانی بزرگ گریت وال، شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌های خود را تحت برند ‌هاوال به تولید می‌رساند. سال گذشته‌ هاوال فروش 849.554 دستگاه خودرو را در چین تجربه کرد تا بار دیگر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده شاسی‌بلند و کراس‌اوور در بزرگ‌ترین بازار خودرو دنیا لقب بگیرد.

مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

هوندا – 1.42 میلیون دستگاه
فروش هوندا در بازار چین نسبت به سال قبل 18.5 درصد رشد داشته است. بعید نیست چین در سال بعد با گذر از آمریکا تبدیل به بزرگ‌ترین بازار هوندا شود. در سال 2017 هوندا در حالی 1.42 میلیون دستگاه خودرو در چین به فروش رساند که این تعداد برای بازار آمریکا، 1.49 میلیون دستگاه بوده است.

مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

بائوجون – 1.02 میلیون دستگاه
بائوجون یکی از موفق‌ترین برند‌های چینی در سال 2017 بود. این کمپانی زیر‌مجموعه سرمایه‌گذاری مشترک سایک موتور و جنرال موتورز است که با کراس‌اوور جدید 510 توانست فروش خود را در بازار چین، 34 درصد افزایش دهد.

مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

آئودی – جایگاه پانزدهم: اگر بخواهیم کمی از 10 خودروساز برتر فاصله بگیریم، در رده 15 پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین به آئودی می‌رسیم که سابقه طولانی در بازار چین دارد اما همچنان فروش خوبی را در این بازار تجربه نمی‌کند. آئودی در سال 2017 با فروش 549.117 دستگاه نسبت به سال قبل 2.4 درصد رشد فروش داشته و در مقابل رقبای خود یعنی بنز و ب‌ام‌و، کمی بالاتر ایستاده است.
مرسدس-بنز - جایگاه نوزدهم‌: فروش مرسدس در بازار چین رو به رشد است به طوری‌که 5 سال پیش مرسدس در بازار چین توانسته بود 206هزار دستگاه به فروش برساند اما در سال 2017، با فروش 445.687 دستگاه، نسبت به سال قبل 36 درصد رشد فروش را تجربه کرد.
ب‌ام‌و – جایگاه بیست‌و‌دوم: درست است که کراس‌اوورها و شاسی‌بلند‌ها جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده‌اند اما چینی‌ها هنوز هم به سدان‌های کوچک پریمیوم علاقه دارند. ب‌ام‌و این موضوع را به خوبی می‌داند و سری 1 سدان را با سرمایه‌گذاری مشترک با برلیانس در چین تولید می‌کند. این کمپانی آلمانی با فروش 384.849 دستگاه توانست رشد 24 درصدی را نسبت به سال قبل در چین تجربه کند.

مروری بر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین

نویسنده» اشکان آثار

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی