کار داوطلبانه


تا حالا درباره انجام یک کار داوطلبانه که میتواند به عنوان بخشی از سفر دور دنیا و یا سبک زندگی جایگزین،  که مبتنی بر سکونت در یک  منزل باشه فکر کردین؟ عالیه ( یعنی شما با رفتن به یک خونه، در مقابل غذا، مکان خواب، گاهی پول و ….. کار داوطلبانه انجام...

تا حالا درباره انجام یک کار داوطلبانه که میتواند به عنوان بخشی از سفر دور دنیا و یا سبک زندگی جایگزین، که مبتنی بر سکونت در یک منزل باشه فکر کردین؟ عالیه ( یعنی شما با رفتن به یک خونه، در مقابل غذا، مکان خواب، گاهی پول و ….. کار داوطلبانه انجام میدین).

کار داوطلبانه

کدوم سایت برای کار داوطلبانه بهتر است؟

مروری بر HelpX، Workaway، HippoHelp، WWOOF

کار داوطلبانه

آشنایی برای کار داوطلبانه معمولاً به شکل آنلاین است که با ایجاد حق عضویت، افرادی که به کمک نیاز دارند و افراد مایل به کار را به هم مرتبط می کند. قبل از ایجاد HippoHelp و در حالیکه Workaway تازه راه اندازی شده بود؛ سال ها از استفاده من از HelpX و WWOOF می گذشت. با این حال، طی سفر به Austin در Texas به دلیل اینکه HelpX، نتوانست میزبان خوبی برای من پیدا کند؛ که نشان دهنده زیرساخت های ضعیف بود، شروع به استفاده از Workaway کردم. WWOOF هنوز هم بسیار محبوب است، اما کار با آن خیلی شفاف و راحت نیست. ضمن اینکه من همیشه HippoHelp را چک میکنم چون رایگان است، اگر چه هنوز چیزی در آنجا پیدا نکرده ام.

من اینجا هستم تا تمام سایت های work exchange را برای رسیدن شما به بهترین انتخاب برای کار داوطلبانه مرور کنم.

کار داوطلبانه

رزومه سفرهای من:

انجام کار داوطلبانه در بیش از ۲۳ مکان در ۶ کشور در سراسر جهان …. که در حال افزایش هست! این یکی از روش های من برای سفر و زندگی هست که به شدت آن را توصیه می کنم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به Budget Travel’s Crown Jewel مراجعه کنید.

از میان WWOOF ،HelpX ، Workaway و HippoHelp کدام یک را انتخاب میکنم؟

من اغلب نه تنها در بیش از یک سایت عضویت دارم بلکه دنبال میزبانی میگردم که مانند من در چندین سایت عضو شده باشد (که معمولا هیچ هزینه ای برای پیوستن ندارند). به استثنایHippoHelp ، که با عضویت رایگان تنها اجازه جستجو پیدا می کنید اما بدون پرداخت هزینه امکان برقراری ارتباط با هیچ میزبانی در هیچ سازمانی را ندارید.

کار داوطلبانه

سایتی که برای کار داوطلبانه انتخاب میکنید بستگی به اهداف سفر، تحصیلات و شیوه زندگی شما خواهد داشت. به عنوان مثال اگر علاقه کمی به کشاورزی دارید، احتمالا WWOOF برای شما مناسب نخواهد بود. با این حال، این اصلی ترین شبکه کاری است، بنابراین اجازه دهید از معرفی آن شروع کنیم:

شناخت WWOOF:

WWOOF به طور رسمی شبکه اصلی ایجاد فرصت های جهانی کار داوطلبانه برای مزارع ارگانیک است. ضمن اینکه از چندین بخش در سراسر جهان تشکیل شده که همه آنها قوانین و حق عضویت خود را دارند. به عنوان یک wwoofer شما تنها مجبور به انجام کارهای کشاورزی نیستید بلکه مبادلات کاری در زمینه تبادل فرهنگی نیز وجود دارد ! همجنین میتوانید در صورت عدم تمایل به سمت استفاده از Workaway یا HelpX نیز بروید.

هزینه: تا ۷۲ دلار (۵۶ ) در سال، بسته به بخشی از WWOOF که شما به آن ملحق می شوید. من تقریبا ۴۰ دلار (۳۵ یورو) را برای عضویت یک ساله به هر بخش، جهت کنترل منطقه مورد نظر در WWOOF می پردازم.

مزایا: اگر یادگیری مهارت های کشاورزی پایدار در بالای فهرست اولویت های شما باشد، WWOOF بهترین گزینه برای شروع است. با آمدن نام “کشاورزی ارگانیک”، بیشتر میزبان های WWOOF تمایل دارند تا حداقل تلاش خود را برای اصلاح زیستی داشته باشند. علاوه بر این، به لطف سابقه وتجربه آن، گاهی اوقات WWOOF فرصت هایی را در زمینه هایی که در دیگر شبکه های تبادل کار هنوز ابتدایی هستند فراهم میکند. WWOOF در سال ۲۰۱۷، ۴۶ ساله شد!

ملاحظات: از آنجایی که قبل از آغاز اینترنت، WWOOF، ایجاد شده، زیرساخت های آن برای دنیای مدرن بهینه نیست. بیشتر مشکلات در تقسیمات منطقه ای است به عنوان مثال در اروپا پرداخت هزینه عضویت در یک سال در سه سازمان مختلفWWOOF ، با روش ها و (و معمولا عدم) فن آوری های مختلف اجرا می شود. همچنین در ایالات متحده امکان مشاهده پیش نمایش های میزبان قبل از پرداخت هزینه، وجود ندارد. من در این مورد با WWOOF USA تماس گرفتم و جواب آنها این بود که اگر پس از پرداخت حق عضویت ظرف ۳۰ روز میزبان پیدا نکنید پول شما برگردانده خواهد شد.

شناخت HippoHelp :

HippoHelp نام تجاری جدیدی است که رایگان می باشد! موسس سایت تصور می کرد که سیستم های دیگر علاوه بر اینکه قدیمی شده اند، به شکل غیر ضروری پیچیده و یا بیش از حد گران هستند (من موافقم!). حالا چرا HippoHelp ؟ به دلیل اینکه ترکیبی ازتمام برندهای تحقیقاتی می باشد و واقعا “کسی هست که hippos را دوست نداشته باشه؟

هزینه: برای همه رایگان است.

مزایا: جدای از آنکه رایگان است؟ من نمی توانم به شما بگویم که چقدر سخت است که یک مزرعه جغرافیایی مناسب در ایتالیا را با استفاده از WWOOF خود پیدا کنید. ضمن اینکه پس از ورود به HelpX باید چند بار کلیک کنید تا یک نمای نقشه از یک منطقه پیدا شود. در صورتی که HippoHelp با کلیک روی یک نقطه، به جای باز شدن صفحات اضافی، اطلاعات در همان صفحه نمایش داده می شود ، همچنین با داشتن نام کاربری و رمز از طریق فیس بوک نیز می توانید از آن استفاده کنید. از طرفی با اینکه جهت دسترسی به اطلاعات جدید و جستجو باید فرم شخصی خودتون را پر کنید اما قبل از آن میتوانید به اطلاعات بایگانی، دسترسی داشته باشید.

ملاحظات: به دلیل جدید بودن این سیستم (تا اواسط سال ۲۰۱۷) خیلی زود است که بخواهیم در مورد آن قضاوت کنیم. پیش بینی من من تعداد زیادی افراد نیازمند کار، بدون وجود میزبان کافی بود اما بر خلاف آن، در حال حاضر آنها دارای میزبان بیشتری نسبت به مسافران هستند، بنابراین HippoHelp برای افرادی که تمایل به کار داوطلبانه دارند حکم یک معدن طلا را دارد.

شناخت Workaway :

با به روز رسانی ۲۰۱۷: من متحول شدم! با عذرخواهی از HelpX، اما قطعا Workaway بهترین گزینه کاریابی برای کاربران است.

شباهت زیاد Workaway به HelpX باعث میشد به اصطلاح رابطه خویشاوندی بین آنها برقرار باشد. هدف مشابه، سیستم راه اندازی مشابه، و – به طور انتقادی جمعیت یکسانی از کاربران. تا سال ۲۰۱۷ من هیچ گونه استفاده ای از Workaway نداشتم تا اینکه زمانی من به طور مکرر با استفاده از HelpX نتوانستم هیچ میزبانی پیدا کنم همچنین در مورد Workaway نیز تعداد میزبان ها کم بود و یا اصلا وجود نداشت.تا اینکه در سال ۲۰۱۷، Workaway به روز رسانی شد: و حالا Workaway سیستم انتخابی من است!

هزینه: دلار (۳۴ یورو) در سال برای یک زوج، ۲۹ دلار (۲۶ ) در سال برای یک نفر. به نظر من اینکه هزینه های Workaway بر اساس اینکه چند نفر ازپروفایل شما استفاده می کنند متغیر است غیرمنصفانه می باشد.

مزایا: در حال حاضر Workaway انتخاب من است. آلارم ها و امکانات مدرن، رابط کاربری زیبا و میزبان هایی که در حال ثبت نام هستند. و در حالی که به خاطر تمام این مزایا دیگر نیازی به رقابت با HelpX ندارد، فرصت های کاری زیادی را برای کشاورزی ارگانیک ارائه می دهد. بر خلاف WWOOF، وب سایتی که تمام جهان را پوشش می دهد؛ من هیچ چیز بدی در مورد Workaway ندیدم! به روز رسانی ۲۰۱۷ Workaway حتی یک ویژگی عالی را اضافه کرده است، بدین صورت که شما می توانید بر اساس بازخورد و نظر میزبان های قبلی خود یک رزومه برای برنامه های آینده شغلی / مدرسه ای خود ایجاد کنید!

ملاحظات: به نظر من اگر شما در درجه اول به دنبال فرصت های کاری در زمینه کشاورزی ارگانیک هستید، Workaway به جای استفاده از شبکه های گیج کننده ای مانند WWOOF ارجحیت دارد.

شناخت HelpX :

HelpX سایت مورد علاقه من در زمینه کار داوطلبانه بود. به جای توجه WWOOF به رشد جنبش کشاورزی ارگانیک، شبکه HelpX فقط بر تبادل فرهنگی (کار داوطلبانه فرهنگی) بین افرادی که نیازمند کمک و افرادی که مایل به کمک هستند تمرکز می کند. به این دلیل برای اطمینان، در HelpX بسیاری از فرصت های کشاورزی نیز وجود دارد.

هزینه: ۱۱ دلار (۱۰ ) در سال، اما شما فقط می توانید یک اشتراک دو ساله، با ۲۳ $ (۲۰ ) دریافت کنید. این واقعا یک انتخاب خوب است چرا که قیمت آنها برای مدت دو سال مشابه یا کمتر از هزینه سایر شبکه ها برای یک سال است.

مزایا: اول اینکه،این یک عضویت مقرون به صرفه برای دو سال است که اجازه دسترسی شما به میزبان هایی در سراسر جهان را می دهد. دوم اینکه، پر از تنوع است: نه تنها مزارع وجود دارد، بلکه زوج هایی در یک شهر کوچک که نیاز به کمک به بازسازی یک آپارتمان دارند، کشاورزانی در دره های کوهستانی دور که متقاضی پرستارکودک هستند و یا صاحبان کسب و کار که نیاز به کارمند دارند نیز دیده می شود. HelpX سایت تبادل کار با بیشترین تعداد کاربران و طیف وسیعی از تجربیات است، به همین دلیل است که من مجدداً به عضویت خود ادامه می دهم!

ملاحظات: در به روز رسانی ۲۰۱۷، HelpX به هر دلیلی، موفق به سرمایه گذاری در زیرساخت دیجیتال خود نشده و برخلاف پیشرفت Workaway، این سایت هنوز مانند سال ۱۹۹۹ به نظر می رسد و استفاده از آن چندان آسان نیست. ضمن اینکه به عنوان یک سازمان نسبتاً جدید ( در سال ۲۰۱۷، ۱۶ ساله شد) فرصت های قابل توجه ای در برخی از مکان ها مانند آفریقا ارائه نمی دهد.

شناخت WorldPackers:

من این سایت را توصیه نمیکنم مگر اینکه شما به شدت تقاضای کار رایگان در آمریکای جنوبی را داشته باشید چرا که گزینه مناسبی برای میزبانی در سایت های دیگه وجود ندارد.

هزینه: ۴۹ دلار (۱۰ ) در سال.

مزایا: تسلط آنها به بازار کار در آمریکای جنوبی.

ملاحظات: اصل این کسب و کار بر پایه هزینه ای بود (خیلی زیاد!) که شما برای هر میزبانی که در کنار آن اقامت داشتین می پرداختین. در واقع مفهوم شبکه های کار داوطلبانه این است که در صورت وجود تبادل و کار فرهنگی می توانید در هزینه های مسکن صرفه جویی داشته باشید. اما این شبکه به شکل درخشانی با استفاده از ذخایر پولی شما (۵۰ دلار در هر بار)، رشد کرد. برای همین جای تعجب نیست که آنها به مدل عضویت سالانه که کاربران انتظار دارند، تغییر کرده است. نکته این جاست که به شکل شکفت انگیزی با وجود خدمات کمتر، نسبت به سایر رقبای خود درآمد بیشتری دارند ( به استثنای آمریکای جنوبی). من احساس می کنم که کار Worldpackers به صورت ظریفی عملیات قاچاق انسان است. شما میتوانید فکر کنید که من خیال پردازی می کنم اما بسیاری از میزبان هایشان، افرادی هستند که تمایلی به استخدام کارمندان ندارند در صورتی که، در لیست داوطلبان کار در این سایت به عنوان کارمند ثبت می شوند. آیا واقعا میخواهید “داوطلبانه” (کار کنید!) برای کسی که خودخواهانه برای استخدام کارکنان عمل می کند؟ ارزش چک کردن این سایت تنها در صورتی است که در آمریکای جنوبی مسافرت می کنید و توجه به یافتن میزبان هایی با قوانین شفاف.

به یاد داشته باشید، همانطور که در منزل نشسته اید به راحتی می توانید به سایت ها و شبکه های مناسب جهت یافتن میزبان برای کار داوطلبانه، دسترسی پیدا کنید.

· درباره اینکه چگونه یک میزبان یا داوطلب کار خوب باشید مطالعه کنید.

· در صورت تمایل می توانید وب سایت های کار داوطلبانه رو با دیگران به اشتراک بگذارید.

· اقامت رایگان برای مسافران را بررسی کنید.

منبع:

http://halftheclothes.com/wwoof-helpx-workaway-work-exchange-reviews/

مترجم: ترانه سروری

کار داوطلبانهکار داوطلبانه

ترانه سروری

More Posts

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا