اشکال فنی دلیل تأخیر در اعلام نتایج انتخابات سراسری پاکستان است


اشکال فنی دلیل تأخیر در اعلام نتایج انتخابات سراسری پاکستان است

در پی تأخیر در نتایج انتخابات سراسری پاکستان، یک مسئول در کمیساریای انتخابات این کشور وجود توطئه در تأخیر اعلام نتایج را رد کرده است در حالی که گزارش ها حاکی از پیشتازی عمران خان دارد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، یک مسئول در کمیساریای انتخابات پاکستان وجود توطئه در تأخیر در اعلام نتایج انتخابات پاکستان را رد کرد.

«بابار یعقوب» اعلام کرده است که هیچ توطئه و یا فشاری در اعلام نتایج انتخابات وجود ندارد و تأخیر صورت گرفته در اعلام نتایج به دلیل مشکل فنی است.

روز گذشته مراکز اخذ رأی برای انتخابات سراسری پاکستان بسته شد و رقابت اصلی بین «عمران خان» قهرمان سابق کریکت پاکستان و حزب «نواز شریف» نخست وزیر پیشین این کشور که در زندان به سر می برد، شکل گرفته بود.

با وجود دشواری پیش بینی نتایج انتخابات اما گزارش های اولیه بعد از شمارش نیمی از آراء حاکی از پیشتازی حزب پاکستان برای عدالت به رهبری عمران خان است در حالی که حامیان نواز شریف اعتراضاتی به روند شمارش آراء داشته و آن را تجاوز به دموکراسی توصیف کرده اند.

قرار بود نتایج انتخابات سراسری حوالی ساعت 2 بامداد پنجشنبه به وقت محلی منتشر شود.

طبق قوانین پاکستان رهبر حزبی که در انتخابات سراسری بیشترین آراء را کسب کند، مأمور تشکیل دولت این کشور خواهد شد. با این حال دولت باید رأی اعتماد بیش از ۵۰ درصد اعضای مجلس یعنی ۱+۵۰ رأی را کسب کند. گفتنی است در این دوره از انتخابات سراسری پاکستان حدود ۱۰۰ حزب و ائتلاف شرکت کرده اند.

کد خبر 4357675

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید