چگونه مشکل Unlock iPhone to Use Accessories در آیفون را رفع کنیم؟


چگونه مشکل Unlock iPhone to Use Accessories در آیفون را رفع کنیم؟

اپل در iOS 12 ویژگی را قرار داده که باید برای استفاده از اکسسوری های USB حتما صفحه قفل آیپد و آیفون خود را باز کنید. این ویژگی USB Restricted Mode نام دارد و با فعال بودن آن هنگام اتصال اکسسوری مثل هدفون پیغام Unlock iPhone to Use Accessories را برای شما نمایش می دهد. در ادامه نحوه رفع این مشکل را برای شما توضیح خواهیم داد. با...

اپل در iOS 12 ویژگی را قرار داده که باید برای استفاده از اکسسوری های USB حتما صفحه قفل آیپد و آیفون خود را باز کنید. این ویژگی USB Restricted Mode نام دارد و با فعال بودن آن هنگام اتصال اکسسوری مثل هدفون پیغام Unlock iPhone to Use Accessories را برای شما نمایش می دهد. در ادامه نحوه رفع این مشکل را برای شما توضیح خواهیم داد. با روژان همراه شوید.

چرا با پیغام Unlock iPhone to Use Accessories مواجه می شوید؟

این پیغام به خاطر وجود ویژگی USB Restricted Mode است که اپل در iOS 11.4.1 معرفی و در iOS 12 ارتقا داد. این ویژگی از هرگونه اتصال برای انتقال دیتا از گوشی و تبلت در هنگام قفل بودن صفحه جلوگیری می کند. البته دستگاههایی که به پورت لایتنینگ متصل می شوند همچنان می توانند گوشی شما را شارژ کنند ولی کار دیگری انجام نمی دهند.

این ویژگی به این دلیل اضافه شده که ابزارهای هک مانند GreyKey می تواند با استفاده از اتصالات USB پسورد و پین گوشی شما را هک کند. البته GreyKey توسط پلیس و دیگر سازمان های دولتی استفاده می شود ولی همچنان می تواند به مجرمان در سرقت اطلاعت آیفون و آیپد کمک کند.

مطلب مرتبط: چگونه ظاهر شدن نوتیفیکیشن پیام های آیفون و آیپد در صفحه قفل را غیرفعال کنیم؟

برای جلوگیری از این نوع سوء استفاده، اپل از هرگونه اتصال USB در حالت صفحه قفل جلوگیری می کند. این ویژگی درحال پیشفرض فعال است ولی می توانید آن را با روشی که در ادامه توضیح می دهیم، غیرفعال کنید. البته این کار توصیه نمی شود چرا که USB Restricted Mode از دزدیده شدن اطلاعات گوشی شما جلوگیری می کند.

با فعال بودن این گزینه، هنگام اتصال اکسسوری USB شما با پیغام Unlock iPhone to Use Accessories یا Unlock iPad to use accessories مواج می شوید.

iOS 12 دوره یک ساعته را حذف کرد!

در iOS 11.4.1 که در ابتدا این ویژگی اضافه شد، یک دوره یک ساعته پیش بینی شده بود. یعنی اگر در یک ساعت گذشته قفل گوشی باز شده بود، اکسسوری ها بدون مشکل متصل می شدند و پس از یک ساعت نیاز به باز کردن گوشی بود.

به عبارت دیگر با یک بار باز کردن گوشی، شما یک ساعت وقت برای اتصال اکسسسوری به درگاه لایتنینگ گوشی وتبلت خود داشتید و پس از آن باید دوباره گوشی باز می شد. اپل دوره یک ساعته را برای راحت‌تر بودن کاربران قرار داده بوده که مور سوء استفاده هکرها قرار گرفت.

مطلب مرتبط: آموزش دانلود فایل IPA برنامه‌ها در گوشی های آیفون

البته حتی در iOS 11.4.1 نیز با فعال شدن Emergency SOS mode فورا USB Restricted Mode فعال شده و فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی غیرفعال می شد تا زمانیکه گوشی با پین یا پسورد باز شود.

چگونه مشکل Unlock iPhone to Use Accessories در آیفون را رفع کنیم؟

ولی در iOS 12 این دوره یک ساعته حذف شده و همیشه با اتصال اکسسوری پیغام باز کردن گوشی برای اتصال برای شما نمایش داده می شود.

چگونه USB Restricted Mode را غیرفعال کنیم؟

ما اصلا غیرفعال کردن USB Restricted Mode را توصیه نمی کنیم، چرا که باز کردن گوشی با فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی کار سختی نیست.

ولی اگر این ویژگی واقعا شما را اذیت می کند، می توانید براحتی آن را خاموش کنید. برای این کار کافی است به تنظیمات برود و در Touch ID Passcode پین خود را وارد کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه حالت OFFLOAD UNUSED APPS را در آیفون غیرفعال کنیم؟

حالا در Allow Access When Locked گزینه USB Accessories را فعال کنید. با این گزینه اکسسوری ها هنگام قفل بودن صفحه نیز به آیپد یا آیفون شما می توانند متصل شوند.

چگونه مشکل Unlock iPhone to Use Accessories در آیفون را رفع کنیم؟

دوباره تاکید می کنیم که تا حد ممکن این گزینه را فعال نکنید.به خاطر اینکه روشن بودن آن دستگاه شما را در مقابل ابزارهای هک که در حال حاضر در دنیا استفاده می شوند، مصون می کند. موفق باشید.

اینو هم بخون:

چگونه با تنظیمات صحیح Touch Accommodations مشکل تاچ آیفون را رفع کنیم؟

تیم ترجمه روژان

چگونه مشکل Unlock iPhone to Use Accessories در آیفون را رفع کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر