جدال دوج چارجر و چلنجر 2018 ؛ مقایسه 2 ماسل کار آمریکایی مدرن و پرسابقه


مطلب جدال دوج چارجر و چلنجر 2018 ؛ مقایسه 2 ماسل کار آمریکایی مدرن و پرسابقه برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ دوج چارجر (Dodge Charger) و  چلنجر (Dodge Challenger) دو نمونه از خودروهای عضلانی آمریکایی شناخته شده و محبوب هستند که در این نوشته به...

دوج چارجر (Dodge Charger) و چلنجر (Dodge Challenger) دو نمونه از خودروهای عضلانی آمریکایی شناخته شده و محبوب هستند که در این نوشته به مقایسه آنها خواهیم پرداخت.

در بین طرفداران صنعت اتومبیل، کمتر کسی را می‌توان یافت که با خودروهای آمریکایی آشنا نباشد. این خودروها که از دهه ۱۹۶۰ میلادی و با نام‌هایی مانند پونی کار (Pony Car) و خودروهای عضلانی (Muscle Car) عرضه شدند، با تکیه بر ظاهر بسیار جذاب و پیشرانه‌های قدرتمند، به ستاره‌های فیلم‌های هالیوودی از جمله بولیت (Bullit) و سری سریع و خشمگین (Fast Furious) و مسابقات شتاب یا درگ (Drag) تبدیل شدند.

دوج چارجر ۲۰۱۸ و دوج چلنجر ۲۰۱۸ دو خودروی متفاوت عضلانی آمریکایی یا ماسل کار بوده که هر دو بر پایه یک پلتفرم مشترک ساخته شده‌اند. این دو نمونه از مطرح‌ترین ماسل کارهای تاریخ بوده که از دهه ۱۹۶۰ میلادی تاکنون در خط تولید این شرکت قرار دارند. چلنجر ظاهری خشن داشته و تداعی کننده طراحی کلاسیک نسل‌های اولیه است، اما چارجر ظاهر مدرن‌تری داشته و با تجهیز به ۴ در، پروسه ساده‌تری را برای ورود و خروج رقم زده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بر بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۸ میلادی

دوج چارجر

نسل اول چارجر یا شارژر در سال ۱۹۶۶ معرفی شد. این خودروی ۲ در فست بک (Fast Back – حالتی شبیه به هاچ بک ولی با زاویه کمتر و کشیده‌تر) بر اساس پلتفرم B شرکت کرایسلر ساخته شده بود و قطعات مشترکی با مدل کورنت (Cornet) داشت. نسل دوم نیز در سال ۱۹۶۸ تولید شد و گونه‌ای خاص از آن با رسیدن به ۲۰۰ مایل در ساعت (در حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت) عنوان سریعترین خودروی زمان را به خود اختصاص داد. نسل سوم نیز مابین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۴ تولید شد و با حضور در فیلم‌های سینمایی به یکی از محبوب‌ترین خودروهای عضلانی تاریخ تبدیل شد.

نسل‌های چهارم و پنجم این خودرو با توجه به تغییر در سیاست‌های شرکت سازنده، ظاهری متفاوت و نامتناسب با اصل این خودرو داشت و نتوانست موفقیت سه نسل اولیه را کسب کند. اما معرفی نسل ششم در سال ۲۰۰۶، با طراحی زیبا، مدرن و الهام گرفته شده از نسل‌های قبلی، این خودرو را به یکی از معدود سدان‌های ۴ در عضلانی تبدیل کرد. نسل هفتم دوج چارجر نیز از سال ۲۰۱۱ تاکنون در خط تولید این شرکت قرار دارد و به عنوان یکی از خودروهال پلیس ایالات متحده آمریکا مشغول انجام وظیفه است.

بیشتر بخوانید: تاریخچه تویوتا لندکروزر (Land Cruiser)؛ از جیپ بیابانی تا SUV فوق لوکس

دوج چلنجر

نسل اول دوج چلنجر در سال ۱۹۶۹ میلادی و بر پایه پلتفرم E کرایسلر ساخته و به رقابت با حریفانی چون مرکوری کوگار (Mercury Cougar) و پونتیاک فایربرد (Pontiac Firebird) پرداخت. موتورهای قدرتمند ۸ سیلندر خورجینی نسل اول دوج چلنجر را به یکی از محبوب‌ترین خودروهای آمریکایی تاریخ تبدیل کرد.

نسل دوم این خودرو که مابین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳ در خط تولید قرار داشت، از طراحی اولیه فاصله گرفته و شباهت زیادی با نمونه‌های ژاپنی مانند میتسوبیشی گالانت (Mitsubishi Galant) داشت. اما ورود نسل سوم در سال ۲۰۰۸ با الهام بسیار از نسل اول و استفاده از پیشرانه‌های بسیار قدرتمند ۸ سیلند خورجینی (به خصوص مدل ۶.۴ لیتری HEMI) محبوبیت دوباره‌ای به این اتومبیل محبوب آمریکایی بخشید. تولید این نسل از دوج چلنجر با تغییرات مختلف در امکانات و پیشرانه تاکنون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی، بررسی جامع و مشخصات فنی هیوندای ولستر ۲۰۱۹ نسل جدید

مقایسه چارجر و چلنجر ۲۰۱۸

چارجر و چلنجر از خودروهای محبوب آمریکایی بوده که در کنار مدل‌هایی مانند شورولت کامارو (Chevrolet Camaro) و فورد موستانگ، چهارگانه ماسل کارهای آمریکایی فعلی را تشکیل می‌دهند. چلنجر کاربردی مسابقه‌ای داشته و چارجر لذت سواری یک خودروی عصلانی را برای یک خانواده فراهم می‌کند. این دو خودرو در بخش‌های مختلفی مانند تکنولوژی، امکانات و تجهیزات و موتور و پیشرانه شباهت بسیاری با همدیگر داشته که در این نوشته به مقایسه آن دو خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI 2018 ؛ اولین هات هچ سال ۹۷ ایران

طراحی ظاهری

دوج چلنجر ۲ در با طولی در حدود ۵.۰۲۰ میلیمتر، پهنای ۱.۹۲۰ میلیمتر، ارتفاع ۱.۴۵۰ میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلوی ۲.۹۵۰ میلیمتر، اندکی کوتاه‌تر و کم ارتفاع‌تر از چارجر ۴ در با طول ۵.۰۸۰ میلیمتر، پهنای ۱.۹۰۵ میلیمتر، ارتفاع ۱.۴۸۰ میلیمتر و فاصله دو محور ۳.۰۵۲ میلیمتر است.

اما چلنجر با چراغ‌های جلویی مدور ، کاپوت بسیار کشیده و تخت با ورودی‌ هوای برآمده و خط سقف شیب دار، ویژگی‌های یک ماسل کار کلاسیک را حفظ کرده است. بخش عقبی نیز بسیار حجیم بوده و یک باله کوچک به سبک کلاسیک دم مرغابی (Duck Tail) بر روی در صندوق عقب کوتاه آن نصب شده است.

اما چارجر ظاهر مدرن‌تری داشته و با ترکیب المان‌هایی از دوران کلاسیک و مدرن، امکانات یک خودروی سدان را برای یک خودروی کلاسیک عضلانی فراهم می‌کند. استفاده از قطعات برآمده در گلگیرها، ورودی‌های هوای بزرگ بر روی کاپوت در کنار بهره‌گیری از امکانات مدرنی مانند چراغ‌های مجهز به لامپ‌های LED در دو بخش عقبی و جلویی در کنار ۴ در مجزا، تعریف جدیدی از یک خودروی اسپرت را ارائه می‌کند.

در مجموع و در مقایسه چارجر و چلنجر در بخش طراحی ظاهری می‌توان گفت که به دلیل فضای بیشتر برای سرنشینان و محفظه بار، چارجر کاربری بیشتری برای استفاده به عنوان خودروی خانوادگی و چلنجر به عنوان خودروی مسابقه‌ای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هاوال H2 ؛ کراس اوور ۱۰۰ میلیونی بهمن موتور در سال ۹۷

طراحی داخلی و کابین

از لحاظ طراحی داخلی، چینش ابزار و ادوات کنترلی، فرمان و…، چارجر و چلنجر دقیقا مشابه بوده و تنها تفاوت اساسی آنها به میزان فضای موجود برای سرنشینان مربوط می‌گردد.

چارجر با توجه به وجود صندلی‌های عقبی قابل استفاده، توانایی حمل ۵ سرنشین را داشته در صورتیکه چلنجر را می‌توان یک خودروی ۲+۲ اسپرت با فضای محدود برای سرنشینان صندلی‌های عقبی قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

قابلیت‌های دینامیکی

هر دو نمونه چلنجر و چارجر به صورت استاندارد با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به فروش رسیده ولی تنها چلنجر با توجه به ظاهر اسپرت‌تر خود قابلیت تجهیز به گیربکس ۶ سرعته دستی را به صورت سفارشی دارد. هر دو نمونه نیز در مدل‌های مجهز به موتور ۶ سیلندر خورجینی و جعبه دنده اتوماتیک، قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ (AWD) را دارند.

موتور و پیشرانه

چلنجر ۲۰۱۸ و چارجر ۲۰۱۸ را می‌توان از معدود نمونه‌های مدرن در بازار دانست که از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استفاده کرده و هیچ نمونه مجهز به سیستم توربوشارژر ۴ سیلندری برای آنها موجود نیست. اما پیشرانه‌های V6 موجود برای این دو خودرو، توانایی‌های خارق العاده‌ای نداشته که آنها را در مکانی پس از مدل‌های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر موستانگ و کامارو قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: توربوشارژر چیست و چه تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟

مجموعه موتورهای موجود برای این دو خودروی عضلانی آمریکایی مدرن در هر دو آرایش ۶ سیلندر خورجینی و ۸ سیلندر خورجینی مشابه بوده و شامل نمونه‌های زیر است:

موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۷ لیتری موتور ۸ سیلندر خورجینی ۶.۴ لیتری موتور ۸ سیلندر خورجینی ۶.۲ لیتری Hellcat با سوپرشارژر موتور ۸ سیلندر خورجینی ۶.۲ لیتری Demon با سوپرشارژر موتور ۶ سیلندر خورجینی ۳.۶ لیتری (۲۲۰)

این پیشرانه، نمونه پایه موجود برای چارجر و چلنجر است. این موتور نسبتا کوچک (۲۲۰) در چلنجر نیرویی در حدود ۳۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۳۵۰ RPM را تولید نموده و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با ۲۶۸ پاوند بر فوت (معادل ۳۶۳ نیوتون متر) است. همین پیشرانه در چارجر توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار و ۲۶۴ پاوند بر فوت (معادل ۲۵۸ نیوتون متر) در دور موتور ۴.۸۰۰ RPM را دارد. نیروی تولید شده در هر دو نمونه چلنجر و چارجر توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ یا چرخ‌های عقبی (RWD) منتقل می‌گردد.

موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری (۳۴۵)

این موتور در چلنجر ۲۰۱۸ توانایی تولید نیرویی برابر با ۳۷۵ اسب بخار در دور موتور ۵.۱۵۰ RPM و گشتاور ۴۱۰ پاوند بر فوت (معادل ۵۵۶ نیوتون متر) را داشته که این ارقام در چارجر ۲۰۱۸ به ۳۷۰ اسب بخار در دور ۵.۲۵۰ RPM و ۳۹۵ پاوند بر فوت (معادل ۵۳۵ نیوتون متر) کاهش می‌یابد. نیروی تولیدی موتور ۳۴۵ موجود نیز توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقبی منتقل می‌گردد.

موتور ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری (۳۹۱)

این موتور قدرت نسبتا بالایی داشته و توانایی تولید نیرویی برابر با ۴۸۵ اسب بخار در دور موتور ۶.۱۰۰ دور در دقیقه و ۴۷۵ پاوند بر فوت (معادل ۶۴۴ نیوتون متر) در دور موتور ۴.۲۰۰ دور در دقیقه در هر دو نمونه چلنجر و چارجر تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقبی منتقل می‌کند.

موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری (۳۷۶)

این موتور چارجر و چلنجر را به ابرخودروهای مسابقه‌ای تبدیل کرده و نیرویی برابر با ۷۰۷ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۶۴۵ پاوند بر فوت (معادل ۸۷۴ نیوتون متر) را در مدل‌های چارجر و چلنجر SRT و SRT Hellcat از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک (در چلنجر) و ۶ سرعته دستی (در چارجر) به چرخ‌های عقبی منتقل می‌گردد.

موتور ۸ سیلندر خورجینی ۶.۲ لیتری Demon با سوپرشارژر (۳۷۶)

این پیشرانه تنها برای دوج چارجر مدل Demon قابل سفارش بوده که آن را به یکی از بهترین ابرخودروهای ارزان قیمت ۲۰۱۸ تبدیل می‌کند. این نمونه فوق العاده قدرتمند ۱۶ سوپاپه، با استفاده از سیستم سوپرشارژر و بنزین اکتان ۱۰۰ نیرویی برابر با ۸۰۸ اسب بخار در دور موتور ۶.۳۰۰ دور در دقیقه را تولید کرده و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با ۷۱۷ پاوند بر فوت (معادل ۹۷۲ نیوتون متر) در دور موتور ۴.۵۰۰ RPM است. البته قابلیت افزایش قدرت به وسیله کیت Demon Crate تا ۸۴۰ اسب بخار و ۷۷۰ پوند بر فوت (معادل ۱۰۴۴ نیوتون متر) نیز وجود دارد!

بیشتر بخوانید: مروری بر بهترین شورولت کوروت های تاریخ (Chevrolet Corvette) سرعت و شتاب

پیشرانه‌ها و موتورهای موجود برای چارجر و چلنجر طیف گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. این خودروها به زمانی مابین ۶.۴ تا ۲.۶ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و حداکثر سرعتی مابین ۱۳۲ مایل در ساعت تا ۲۰۳ مایل در ساعت (مابین ۲۱۲ تا ۳۲۷ کیلومتر در ساعت) دارند.

حداکثر سرعت و شتاب اولیه نمونه‌های مختلف دوج چلنجر و دوج چارجر بسته به موتور و پیشرانه انتخابی عبارتند از:

شتاب/سرعت V6 3.6 V8 5.7 V8 6.4 V8 6.2 SRT/Hellcat V8 Demon Crate
چلنجر ۶.۴ / ۲۱۲ ۵.۳ / ۲۵۰ ۴.۴ / ۲۸۳ ۳.۸ / ۳۲۷ ۲.۵ / ۲۸۳
چارجر ۶.۵ / ۲۱۲ ۵.۳ / ۲۵۰ ۴.۳ / ۲۸۳ ۳.۶ / ۳۲۷
بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات هیوندای i30N مدل ۲۰۱۸ ؛ اولین هات هچ شرکت هیوندای مصرف سوخت هرچند مصرف سوخت اهمیت چندانی برای رانندگان خودروهای اسپرت نداشته و نمونه‌های ماسل کار معمولا مصرف بالایی دارند، اما با توجه به قوانین موجود، مصرف سوخت چلنجر و چارجر بهینه سازی شده است. مصرف سوخت این ۲ خودرو با استفاده از موتورهای مختلف مشابه بوده و با استفاده از موتور ۶ سیلندر خورجینی، چارجر و چلنجر توانایی پیمودن مسافتی به طول ۱۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۲۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین را دارند.

موتور ۸ سیلندر خورجینی ۵.۷ لیتری مصرف میانگینی در حدود ۱۲.۳ لیتر، موتور ۸ سیلندر خورجینی ۶.۴ لیتری مصرفی میانگینی در حدود ۱۳ لیتر و مدل‌های SRT و HellCat مصرف میانگینی در حدود ۱۴.۷ لیتر داشته و مدل Demon Crate دوج چارجر نیز با هر گالن سوخت، توانایی پیمودن مسافتی در حدود ۱۳ مایل (معادل ۱۸ لیتر) به صورت میانگین را دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی رنو مگان ۲۰۱۸ ؛ سدان کوچک و شهری

امکانات و تکنولوژی

چارجر و چلنجر از لحاظ امکانات مشابه بوده و هر دو به صورت پایه از صفحه نمایش ۷.۰ اینچی لمسی رنگی با سیستم اطلاعاتی سرگرمی یا اینفوتینمنت (Infotainment) اختصاصی گروه کرایسلر با نام UConnect به صورت استاندارد استفاده می‌کنند. این ال سی دی قابلیت تعویض با یک نمونه با کیفیت بالای ۸.۴ اینچی را داشته که امکاناتی مانند یک پورت USB اضافی، اشتراک ۱ ساله رادیوهای ماهواره‌ای HD سرویس Sirius و سیستم ناوبری ماهواره‌ای را به آن اضافه می‌کند.

هر دو مدل چارجر و چلنجر از سیستم صوتی با کیفیت بسیار بالای ساخت شرکت Harman Kardon استفاده کرده ولی چارجر از یک پورت ۱۲ ولت برق و ۲ پورت USB برای صندلی‌های ردیف عقبی نیز سود می‌برد. از سایر تجهیزات موجود در این دو خودرو می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

ورود و استارت بدون نیاز به کلید (Keyless) دوربین کمکی دنده عقب سنسورهای کمکی پارک سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control) پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند چراغ‌های جلویی خودکار رینگ‌های ۱۷ اینچی تا ۲۰ اینچی صندلی‌های اسپرت با روکش چرمی

سیستم‌های کمکی رانندگی و ایمنی

از لحاظ ایمنی و در آزمون‌های تست تصادف، هر دو نمونه چارجر و چلنجر به دلیل قدیمی بودن پلترفرم (سال ۲۰۰۸ میلادی) و سختگیرانه‌تر شدن مقررات، عملکرد در حد متوسطی رو به بالایی را از خود به نمایش می‌گذارند اما در مجموع توانایی گذراندن استانداردهای بسیار سخت ایالات متحده آمریکا را دارند. از تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی موجود در چلنجر و چارجر می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره نمود:

سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System) سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) نوربالای خودکار سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)

اما چارجر به دلیل ماهیت خانوادگی بودن، از تجهیزات بیشتر مثل سیستم کمکی ترمز خودکار، سیستم هشدار خروجی از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning) و سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist) سود برده و نمونه مدرن‌تر و ایمن‌تری نسبت به چلنجر به حساب می‌آید. اما در مجموع هر دو خودرو از نمونه‌های مدرن و مجهز موجود در بازار به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۸ ؛ لوکس، زیبا، قدرتمند

قیمت

دوج چارجر و دوج چلنجر در مدل پایه با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری در رده خودروهای ارزانقیمت بازار قرار می‌گیرند. مدل پایه چلنجر ۲۰۱۸ قیمتی در حدود ۲۹.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۲ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۲۰۰ تومانی دولتی و ۲۷۵ میلیون تومان با ارز ۹.۵۰۰ تومانی بازار آزاد داشته و قیمت دوج چارجر پایه نیز در حدود ۳۱.۰۰۰ دلار (معادل ۱۳۰ میلیون تومان دولتی و ۲۹۵ میلیون تومان آزاد) است که برای یک خودروی ۳۰۰ اسب بخاری رقم قابل قبولی به حساب می‌آید. قیمت سایر مدل‌های دوج چارجر و دوج چلنجر نیز به شرح زیر است:

چلنجر SRT Hellcat با قیمتی در حدود ۵۱.۰۰۰ دلار (۲۱۵ میلیون تومان) چارجر SRT Hellcat با قیمتی در حدود ۵۳.۰۰۰ دلار (معادل ۲۲۵ میلیون تومان)

مدل ابرخودروی چلنجر SRT Demon نیز قیمت پایه‌ای در حدود ۱۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۴۲۰ میلیون تومان) داشته که برای خودرویی با قدرت بیش از۸۰۰ بخار و توانایی رقابت با حریفان چند صد هزار دلاری رقم بسیار پایینی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۸ ؛ شاسی بلند ۵۰۰ میلیونی بازار ایران

رقبا

حریفان چارجر و چلنجر در بازار عموما نمونه‌های عضلانی آمریکایی و یا چند مدل محدود اروپایی و آسیایی بوده و شامل نمونه های زیر می‌گردد:

فورد موستانگ با قیمت پایه ۲۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۵ میلیون تومان) شورولت کامارو با قیمت پایه ۲۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۵ میلیون تومان) کرایسلر ۳۰۰ با قیمت پایه‌ ۳۱.۰۰۰ دلار (معادل ۱۳۰ میلیون تومان) جنسیس G80 با قیمت پایه ۴۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۸۰ میلیون تومان) کیا استینگر با قیمت پایه‌ ۳۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۵ میلیون تومان) کادیلاک ATS با قیمت پایه ۳۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۴۰ میلیون تومان)

مدل‌های قدرتمند SRT و Hellcat چارجر و چلنجر نیز توانایی رویارویی با نمونه‌های فهرست زیر را خواهند داشت:

شورولت کامارو ZL1 با قیمت پایه ۶۳.۰۰۰ دلار (معادل م میلیون تومان) شورولت کوروت با قیمت پایه ۵۷.۰۰۰ دلار (معادل ۲۴۰ میلیون تومان) فورد موستانگ شلبی ۳۵۰ با قیمت پایه ۵۷.۰۰۰ دلار (معادل ۲۴۰ میلیون تومان) پورشه ۹۱۱ با قیمت پایه ۹۳.۰۰۰ دلار (معادل ۳۹۰ میلیون تومان)

دوج چلنجر Demon نیز با توجه قدرت ۸۴۰ اسب بخاری و شتاب اولیه در حدود ۲.۵ ثانیه خود، توانایی به چالش کشیدن تمامی ابرخودروهای میلیون دلاری موجود در بازار از جمله بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron)، لامبورگینی آونتادور (Lamborghini Aventador) و نمونه‌های مشابه را دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی خودروی کوپا توربو ؛ کراس اوور ریگان موتور برای سال ۹۷

سخن آخر

صنعت آمریکا به خصوص بخش اتومبیل این کشور را می‌توان قدرتمندترین نمونه موجود در جهان دانست که برای هر نیازی خودروی مناسبی را تولید می‌کند. از شورولت سونیک و فورد فوکاس در ابعاد کوچک تا شورولت بلیزر، کادیلاک اسکلید (Escalade) شاسی بلند و قیمت پایه ۱۵.۰۰۰ دلاری (۶۵ میلیون تومان) تا ۵۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۲ میلیارد تومان)، برای هر قشری در آمریکا یک اتومبیل مناسب تولید شده و به همین دلیل است که دونالد ترامپ بدون واهمه، مالیات‌های سنگینی را برای واردکنندگان خودرو وضع می‌کند.

چارجر و چلنجر نیز هر دو از خودروهای عضلانی خوش سابقه و قدرتمند موجود در بازار هستند. هر دو بر اساس یک پلتفرم مشترک و نسبتا قدیمی ساخته شده و مدت زیادی از حضور آنها در بازار می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:

واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور! افزایش قیمت سکه در بازار ایران ؛ خود کرده را تدبیر نیست! هزاران خودروی لوکس سرگردان در جاده‌های ایران؛ وقتی قانون به سخره گرفته می‌شود

چارجر را می‌توان یک خودروی عضلانی مدرن به حساب آورد که قدرت بسیار بالایی را با قیمت بسیار پایین در اختیار شما گذاشته و نمونه‌ای مناسب برای عاشقان رانندگی و سرعت و هنرنمایی به نمونه‌های اسپرت در مسافت‌های مستقیم به حساب می‌آید.

اما چلنجر بیشتر جنبه خانوادگی داشته و با توجه به تجهیز به ۴ در و صندوق عقب بزرگ‌، فضای بسیار بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. اما از لحاظ قابلیت‌های دینامیکی مشابه با چارجر بوده و تنها توانایی رقابت بامدل Demon چلنجر را ندارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی و بررسی سریع ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸ با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت نگاهی به گرانترین خودروهای بازار ایران در سال ۹۷ با قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ (بخش دوم) بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر! معرفی بهترین خودروهای ارزان قیمت ۲۰۱۸ با قیمت کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸ ؛ رانندگی لاکچری با امکانات پروازهای فرست کلس! معرفی و بررسی بهترین خودروهای ۲۰۱۸ از نگاه مجله Car and Driver بررسی و مشخصات فنی هایما S7 توربو ؛ کراس اوور ۱۵۰ میلیونی سال ۹۷ ایران‌خودرو

گالری تصاویر مقایسه دوج چارجر و چلنجر

منابع:

Netcarshow Car and Driver Autotrader

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی