تعداد معاملات مسکن تهران در تیرماه 10درصد کم‌تر از خرداد


تعداد معاملات مسکن تهران در تیرماه 10درصد کم‌تر از خرداد

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به تازگی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران طی تیرماه سال جاری و نیز تعداد معاملات مسکن در ماه گذشته را منتشر کرد.

کسب و کار | اقتصاد آنلاین | 4 ساعت پیش |7/24/2018 8:56:17 PM 95 بازدید

تعداد معاملات مسکن تهران در تیرماه 10درصد کم‌تر از خرداد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش، در تیرماه سال جاری ۱۳ هزار و ۷۹۶ فقره معامله مسکن به امضا رسیده که نسبت به ماه گذشته (خرداد ماه) ۱۴۱۳ فقره از تعداد معاملات کاسته شده است.

همچنین متوسط قیمت مسکن در تیرماه امسال برای هر مترمربع ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان برآورد شده است. این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خرداد ماه امسال ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بود که به معنی افزایش ۵۰۰ هزار تومانی متوسط قیمت هر مترمربع مسکن نسبت به خرداد ماه بوده است؛ ضمن اینکه همین میزان افزایش را (۵۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع) نیز در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه شاهد بوده‌ایم.

گزارش معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌افزاید: گرانترین منطقه تهران در تیرماه، منطقه یک با متری ۱۵ میلیون و ۴۳ هزار تومان و ارزانترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متری ۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان بوده است.

منطقه سه با میانگین متری ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان در رتبه دوم مناطق گرانقیمت پایتخت در تیرماه قرار داشت و پس از آن منطقه ۶ با متوسط متری ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، سومین منطقه لوکس پایتخت شناخته می‌شد.

همچنین در بخش محله‌های ارزان تهران می‌توان به منطقه ۲۰ با میانگین متری سه میلیون و ۱۵۶ هزار تومان و منطقه ۱۷ با متوسط هر مترمربع سه میلیون و ۲۸۴ هزار تومان اشاره کرد، ضمن اینکه ۱۱ منطقه در تهران با میانگین کمتر از ۵ میلیون تومان در هر متر واحدهای مسکونی معامله شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، از نظر تعداد معاملات نیز مانند ماه‌های گذشته منطقه ۵ با ۱۶۷۰ فقره معامله پرطرفدارترین منطقه پایتخت در زمینه خرید مسکن بود، این در حالی است که همین منطقه در اردیبهشت ماه با داشتن ۲۲۹۶ فقره معامله رکوددار تعداد معاملات مسکن در پنج سال اخیر به شمار می‌رود.

پس از منطقه پنج نیز منطقه چهار و دو به ترتیب با ۱۱۲۶ و ۹۹۳ فقره معامله مسکن، از دیگر محلات پرتقاضای خرید مسکن به شمار می‌رود.

در تیرماه امسال منطقه ۱۹ با داشتن تنها ۸۳ فقره معامله، کم‌تقاضاترین منطقه تهران به شمار می‌رود که این روند در دو ماه گذشته نیز تکرار شده بود.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج