خواص روغن بابونه این معجزه طبیعی را به خاطر بسپارید!


از جمله خواص روغن بابونه رفع استرس، آرامش دهندگی، آنتی بیوتیکی، ضدعفونی کننده و ضد افسردگی شمار اندکی از خواص روغن بابونه است. برای بهره گیری بهتر از خواص بعضی از گیاهان پرخاصیت معمولا روغن آن را هم تهیه می‌کنند که می‌توان گفت نوعی عصاره گیری غلیظ گیاه برای کاربردهای بیشتر و راحت‌تر است. نوشته خواص روغن بابونه این معجزه طبیعی را به خاطر...

خواص روغن بابونه این معجزه طبیعی را به خاطر بسپارید!

از جمله خواص روغن بابونه رفع استرس، آرامش دهندگی، آنتی بیوتیکی، ضدعفونی کننده و ضد افسردگی شمار اندکی از خواص روغن بابونه است. برای بهره گیری بهتر از خواص بعضی از گیاهان پرخاصیت معمولا روغن آن را هم تهیه می‌کنند که می‌توان گفت نوعی عصاره گیری غلیظ گیاه برای کاربردهای بیشتر و راحت‌تر است.

 

روغن بابونه از گل های زیبا و معجزه گر بابونه به دست می‌آید. بابونه شیرازی هم که یکی از گونه های بسیار پرخاصیت این گیاه است که خوشبختانه ما در ایران به راحتی به آن دسترسی داریم. خواص روغن بابونه بی‌شمار است، از جمله خواص روغن بابونه رفع استرس، آرامش دهندگی، آنتی بیوتیکی، ضدعفونی کننده و ضد افسردگی شمار اندکی از خواص روغن بابونه است. برای بهره گیری بهتر از خواص بعضی از گیاهان پرخاصیت معمولا روغن آن را هم تهیه می‌کنند که می‌توان گفت نوعی عصاره گیری غلیظ گیاه برای کاربردهای بیشتر و راحت‌تر است.

در مقاله امروز نت‌نوشت با خواص روغن بابونه و خواص درمانی آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن حیوانی ، لطفا از مصرف آن غافل نشوید!

خواص روغن بابونه

سم زدایی

روغن گل بابونه به دلیل تحریک عروق بدن، باعث دفع سموم از طریق عرق کردن بدن می‌شود. خواص روغن بابونه برای سم زدایی بدن به این شکل است که سموم را از همه قسمت های بدن به سمت پوست کشانده و ضمن دفع سموم، باعث خنکی بدن هم می‌شود. فقط کافی است بعد از عرق کردن یک دوش آب ولرم بگیرید.

بیشتر بخوانید: مضرات روغن کانولا بالاتر از حد تصورتان است!

جلوگیری از عفونت

خواص ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیکی روغن گیاهی بابونه مانع از بروز عفونت و حتی رفع عفونت هایی می‌شود که در بدن حضور دارند.

رهایی از افسردگی

حس آرامشی که روغن گل بابونه به سیستم عصبی بدن می‌دهد تقریبا با هیچ گیاهی برابری نمی‌کند. چرا که این گیاه بر کل سیستم عصبی حتی اعصاب معده تاثیر گذاشته و باعث آرامش آن ها می‌شود.

از خواص روغن بابونه اینکه حتی اگر به صورت رایحه درمانی استفاده شود شادی را جایگزین غم، افسردگی و خستگی می‌کند. حتی می‌توان دو قطره از روغن را روی شقیقه به آرامی و ملایم ماساژ داد تا دردها و استرس محو شود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست باور نکردنی است

کاهش خشم

عصبانیت، خشم، تحریک پذیری؛ حالات روحی است که هیچ کس دوست ندارد برایش اتفاق بیفتد. روغن بابونه آن را به خوبی کنترل می‌کند. کافی است در بعضی از جاهای خانه یکی دو قطره از آن را بپاشید تا تاثیر آن را ببینید. یا آن را به صورت رایحه درمانی استفاده کنید و از بوی خوش آن لذت ببرید.

 

رفع مشکلات گوارشی

یکی از پرخاصیت ترین گیاهان برای ناراحتی های گوارشی بابونه است. بدترین مشکلات گوارشی و دردهای معده به راحتی با بابونه آرام می‌گیرد. این گیاه با تحریک ترشحات آنزیم های گوارشی باعث برطرف شده انواع مشکلات دستگاه گوارشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن آرگان برای مو ، از رفع موخوره تا تقویت مو

درمان آرتریت و ورم مفاصل

آرتریت و ورم مفاصل از جمله بیماری های التهابی است که با درد بسیار همراه است. با ماساز روغن گل بابونه بر روی مفاصل، خون بهتر در آن‌ها جریان یافته و سموم با عرق کردن از آن‌ها خارج می‌شود و در نتیجه درد تسکین می‌یابد.

پوست سالم

خواص روغن بابونه این معجزه طبیعی را به خاطر بسپارید!

از این گیاه در تولید انواع و اقسام محصولات زیبایی مثل کرم، لوسیون، پاک کننده، پن و صابون استفاد می‌شود. افرادی که پوست های بسیار حساس دارند بدون نگرانی می‌توانند از روغن گل بابونه استفاده نمایند.

 

از دیگر خواص روغن بابونه می‌توان گفت که این روغن برای پوست رفع اسکار و لک های پوستی است.

مسکن

از خواص روغن بابونه می‌توان اثر مسکن بودن آن را عنوان کرد. کسانی که دردهای معده را تجربه کرده اند، خیلی خوب اثرات معجزه آمیز یک دم کرده چای بابونه برای از بین رفتن درد را تجربه کرده اند. از خاصیت ضددرد روغن گل بابونه به عنوان یک مسکن خوب و بدون ضرر می‌توان برای رفع هر دردی بهره گرفت.

هر دردی مثل سردرد، دندان درد، درد عضلات، التهاب سینوس و هر درد دیگری را با مالیدن کمی روغن به موضع راحتی از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل ، روغنی پرخاصیت که درست مصرف نمی شود !

تقویت سیستم عصبی

از خواص روغن بابونه اینکه باعث می‌شود تا سیستم عصبی و سلول های عصبی بهتر کارکند. خاصیت این روغن برای رفع یا کاهش انواع اختلالات عصبی و اسپاسم بسیار موثر است. به همین دلیل افرادی که از بی خوابی یا کم خوابی و بد خوابی رنج می‌برند با بابونه خواب خوبی را تجربه خواهند کرد.

درمان نفخ

روغن گل بابونه یکی از روش های درمانی خوب برای کسانی محسوب می‌شود که از نفخ رنج می‌برند. علت آن هم کاهش فشار عصبی و فشار خون در شکم و روده‌ها است.

همه افراد بدون نگرانی و هیچ گونه عوارض جانبی می‌توانند از روغن گل بابونه استفاده کنند. فقط افرادی که سابقه حساسیت به بابونه یا احیانا گرده های گل دارند بهتر است از مصرف آن صرف نظر کنند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن خس خس ، روغنی فوق‌العاده برای درمان بیش فعالی کودکان و آرامش بزرگسالان

در صورتی که قصد استفاده از این روغن را به صورت خوراکی دارید، حتما از شیشه های دربسته ای که در کارخانجات معتبر تولید می‌شود استفاده نمایید. در حال حاضر چند کارخانه بزرگ کشور در زمینه تولید انواع روغن های گیاهی فعال هستند که راهنمایی میزان و نحوه مصرف روغن ها بر روی جعبه یا راهنمای داخل جعبه درج شده است.

به هر حال هر جا صحبت از زیبایی و درمان طبیعی باشد تقریبا بابونه پای ثابت درمان محسوب می‌شود.

 
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق