وداع مردم قروه با شهدا


وداع مردم قروه با شهدا

نماینده، ولی فقیه در کُردستان: شهدا صاحبان معرفت و شهادت راه کسب معارف و کرامات است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستـــان، مراسم تشییع شهیدان مهراب عبدی، ابراهیم حضرتی و آرش زارعی که در درگیری با عوامل ضد انقلاب در روستای "دری" مریوان به شهادت رسیده بودند با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و معاون سیاسی، امنیتی استاندار کُردستان و مردم شهید پرور و ولایت مدار شهرستان قروه برگزار شد.
آیت الله سیّدمحمّد حسینی شاهرودی در مراسم تشییع شهدا گفت: ما در پیروی از ائمه اطهار راه شهادت طلبی را دنبال می‌کنیم چرا که معرفت در بطن شهادت نهفته است.
وی بهترین و برترین مرگ را شهادت در راه خدا عنوان کرد و افزود: چه نیکوست که ما در راه خدا و برای حفظ اسلام، جان خود را فدا کنیم و این شهادت هاست که انقلاب ما را قدرتمند و دشمنان را خار و مأیوس می‌کند.
وی در ادامه ضمن توصیه به خانواده‌های معظم شهدا، گفت: این افتخاریست که خداوند به شما عطا کرده است و باید قدر این نعمت بزرگ را دانست چرا که شما هم در میان مردم و هم در نزد خداوند از جایگاه و ارج و قرب والایی برخوردارید.
آیت الله حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: امروز کشور مدیون خون شهیدان و شما خانواده شهداست.
عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: همه ما ایستاده ایم و با افتخار به سمت شهادت حرکت می‌کنیم و ادامه دهنده راه شهیدان هستیم تا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) پیوند بخورد.
پس از اقامه نماز بر پیکر این سه شهید توسط نماینده، ولی فقیه در استان کُردستان، پیکر شهید محراب عبدی برای خاکسپاری به روستای "قزلجه کند" و پیکر شهید ابراهیم حضرتی جهت تدفین به روستای "نارنجک" انقال یافت.
پیکر شهید آرش زارعی نیز در مراسمی در گلزار شهدای شهر قروه به خاک سپرده شد.
مراسم گرامیداشت این سه شهید سرافراز روز سه شنبه ۲ مرداد از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در مسجد جامع شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول