3000 کرمانی در طرح کارورزی شرکت کرده‌اند


3000 کرمانی در طرح کارورزی شرکت کرده‌اند

کرمان - مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در حال حاضر سه هزار و 191 نفر در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند و در 555 واحد مشغول به کار هستند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضاجهانگیری ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بیان داشت: مهمترین شاخصه هر کشور داشتن نیروی انسانی با مهارت است.

وی افزود: در زمینه توسعه کشور ما به شدت نیازمند نیروی کار ماهر است که از دانش تجربی خوبی برخوردار باشد که ایران در زمینه دانش تجربی سرآمد کشورهای همسایه است.

جهانگیری تصریح کرد: طرح کارورزی در استان کرمان با کندی پیش می‌رود که به همکاری سایر سازمان‌ها در این خصوص احتیاج داریم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: همه کشورهای توسعه یافته نیروی تحصیلکرده را قبل از ورود به بازار کار تحت آموزش دوره‌های کوتاه مدت قرار می‌دهد.

وی افزود: در استان کرمان بیش از ۱۰۰ هزار بیکار وجود دارد که در این زمینه یک نیاز سنگی شغل گرا انجام داده‌ایم.

جهانگیری گفت: از ابتدای اجرای طرح کارورزی ۱۷۸ نفر مشغول به کار شده‌اند که آمار پایینی است.

وی یادآور شد: در شهرستان کرمان سه هزار و ۱۹۱ نفر در طرح کارورزی ثبت نام کرده‌اند که در ۵۵۵ واحد پذیرش شده‌اند و در حال حاضر هزار و ۶۲۸ نفر با کارورزان واحدهای پذیرنده شغل قرار داد منعقد شده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان عنوان داشت: مبلغ پنج میلیون و ۹۷۵ هزار ریال در سه مرحله توسط دولت به کارورزان به عنوان کمک هزینه پرداخت شده است.

وی گفت: پس از نیازسنجی و گرفتن گزارش از اطلاعات ثبت شده در سامانه بر اساس نیاز دستگاه‌ها و میزان ظرفیت بنگاه‌ها افرادی را با توجه به رشته تحصیلی معرفی می‌کنیم.

کد خبر 4354064

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی