راز حرکت ماورایی مایکل جکسون چه بود! + عکس


راز حرکت ماورایی مایکل جکسون چه بود! + عکس

رکنا: راز هایی از رقص سلطان پاپ فاش شد.

به گزارش گروه ترجمه رکنا،دستاوردهای مایکل جکسون در دنیای موسیقی دست نیافتنی و افسانه ای هستند: وی نخستین هنرمندی بود که دریک شب 8 جایزه گرمی رابه خانه برد و نخستین خواننده ای بود که در عرض یک هفته بیش از یک میلیون آهنگ او به صورت دیجیتال به فروش رفت.

تاثیر مایکل جکسون بر دنیای رقص نیز غیر قابل انکار است. طرفداران او در سراسر جهان همواره سعی داشته اند که حرکات خاص رقص او به خصوص رقص ویژه و انحصاری او با نام «مون واک» «moonwalk» را تقلید کنند.

گرچه وی حرکات بی نظیر و فوق العاده ای هنگام اجرای برنامه داشت اما یکی از حرکات خاص او تمامی جهانیان را حیرت زده کرد: حرکت خم شدن بیش از حد معمولی که قانون Law جاذبه رابه سخره گرفته و او نخستین بار این حرکت را دریک آهنگ ویدیو با نام «Smooth Criminal» درسال 1988 بدنیا معرفی کرد. در یکی از لحظات این آهنگ ویدیو، مایکل جکسون و تعدادی از رقصنده های همراه او خم شده و میزان این خم شدگی حدود 45 درجه است.

راز حرکت ماورایی مایکل جکسون چه بود! + عکس

در حالیکه کمر آن ها راست بوده و پاهایشان به صورت صاف به زمین چسبیده است و بعد از مکثی کوتاه، ظاهرا بدون هیچ تلاش و مشکلی به حالت عادی باز می گردند. کاملاً مشخص است که قرار گرفتن حتی در زاویه 30 درجه ای نیز با چنین روشی باعث زمین خوردن فرد ودر واقع برخورد صورت او با زمین خواهیم بود اما چگونه مایکل جکسون و همراهانش توانستند چنین حرکت اعجاب انگیز ای انجام دهند؟!

یک جراح اعصاب و از طرفداران قدیمی مایکل جکسون به نام پزشک Doctor نیشانت یاگنیک در مرکز تحقیقاتی و آموزشی چاندیگار در هند دراین باره چنین می‌گوید:” او قانون جاذبه رابه سخره گرفته بود”. یکی از همکاران او به نام پزشک مانجول تریپاتی دراین باره چنین می‌گوید شما میتوانید 25 تا 30 درجه به سمت جلو خم شوید و بعد ازآن با صورت به زمین خواهید افتاد. من سعی کردم اینکار را انجام دهم و روی زمین افتادم”.

راز حرکت ماورایی مایکل جکسون چه بود! + عکس

یاگنیک و تریپاتی تحقیقات در مورد این‌که چگونه وی توانسته چنین کاری را بکند شروع کردند. آن ها به همراه همکارانشان تحقیقاتی از دیدگاه جراحان مغز و اعصاب دراین مورد را روز گذشته منتشر کردند. وقتی که بدن انسان به سمت جلو خم می شود و پشت در حالت کاملاً صاف قرار دارد، ماهیچه هایی که در امتداد ستون فقرات قراردارند مانند کابل عمل کرده و نقش حمایتی و نگهدارنده را برای بدن ایفا می کنند.

اما وقتی که تمرکز خم شدن روی مچ پاها می افتد، این ماهیچه ها مرکز اصلی تحمل این وزن و فشار نیستند و نمی توانند آن حمایتی که باید را ازبدن دراین حالت داشته باشند. بدین ترتیب فشار در چنین حالتی بیشتر بر روی تاندون آشیل و ماهیچه ساق پا متمرکز بوده که برای چنین نقشی ساخته نشده اند. آن ها در تحقیقات خود به این شرح چنین شرایطی را توصیف کرده اند:

این موضوع امکان خم شدن با کمک مفاصل مچ پا را در حالت صاف ماندن کمر در زاویه بسیار محدودی میسر می سازد، جز این‌که مایکل جکسون باشید. عده ای از رقصنده های بسیار آموزش دیده و باتجربه که مرکز ثقل بدن قدرتمندی دارند می‌توانند حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درجه در چنین حرکتی به سمت جلو خم شوند. مایکل جکسون از لحاظ آمادگی جسمانی و انعطاف بدنی در شرایط حیرت آوری قرار داشت.

اما حتی او نیز بدون کمک یک عامل خارجی نمی توانست چنین حرکت فرا انسانی را انجام دهد. از این رو او و تیمش یک کفش بسیار خاص طراحی کردند که در طول خم شده وی را روی پاهایش نگه می داشت و به زمین وصل می کرد. این اختراع که در 26 اکتبر 1993 به ثبت رسید، دارای یک شکاف ویژه و خاص در پاشنه خود بود که می توانست بدون این‌که امکان باز شدن ودر رفتن داشته باشد با یک مانع «مانند میخ» که از سطح زمین بیرون زده باشد چفت شود.

راز حرکت ماورایی مایکل جکسون چه بود! + عکس

تریپاتی دراین باره می‌گوید:” ایده بسیار خلاقانه ای از جانب او بوده است زیرا حتی با داشتن چنین کفشی نیز من نمی توانم در زاویه ای 45 درجه اینکار را انجام دهم. باید مرکز ثقل بدن‌تان بسیار قوی باشد و این قدرت در مایکل جکسون و تاندون آشیل او وجود داشت”. یاگنیک نیز با این موضوع موافق بوده و می گوید:”افراد معمولی، حتی با داشتن این کفش، نیز احتمالاً قادر به انجام این کار نخواهند بود.

راز حرکت ماورایی مایکل جکسون چه بود! + عکس

تمرین بسیار زیادی لازم است تا ماهیچه های مرکز ثقل بدن، ماهیچه های شکمی و ماهیچه های ستون فقرات را طوری آماده کرد که بتوان این حرکت را انجام داد”. یک فیزیوتراپیست اهل آتلانتا به نام پزشک خوزه گارسیا کورادا بر این باور است که نه تنها افراد برای انجام دادن چنین حرکتی به تمرینات بسیار سخت نیاز دارند بلکه در صورتی که زمین بخورند ممکن است با آسیب های جدی مواجه شوند.

وی دراین باره چنین می‌گوید:” اگر تعادل مرکزی بدن را در هنگام چنین خم شدنی از دست داده و نتوانید با دست مانع از برخورد مستقیم خود با زمین را بگیرید امکان خرد شدن فک شما زیاد است. چنین زمین خوردنی فشار زیادی به گردن وارد کرده و می تواند باعث وارد آمدن آسیب جدی به ستون فقرات شود. در چنین حالتی بخش زیادی از وزن بدن خودرا با ماهیچه هایی تحمل می‌کنید که طبق معمولً در حالت نرمال از آن ها چنین استفاده ای ندارید.

تعداد زیادی از کسانی که این حرکت مایکل جکسون و همراهانش را دراین آهنگ ویدیو و کنسرت های دیگرش دیده اند اطلاعی از این ترفند ندارند و برای انها چنین حرکتی از جانب مایکل جکسون یک کار معجزه آسا بوده است. البته تا کنون تحقیقات زیادی در زمینه حرکات رقصی که بانی آنها مایکل جکسون بوده صورت گرفته است که نشان میدهد سبک های انجام حرکات موزون جدیدی با الهام از حرکات مایکل جکسون شکل گرفته اند.

همچنین مطالعات نشان داده افرادی که به این حرکات موزون می‌پردازند طبق معمولً دچار آسیب هایی می شوند که بیشتر در نواحی کمر، ستون فقرات، شانه و گردن است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / مرگ فجیع پسر جوان در سینما آزادی تهران / همه شوکه شدند

عزیزه دخترش را اجاره می داد! + عکس

راز تابوت سنگی اسکندریه گشوده شد+عکس

کشف مهمات تروریست‌ها در یک روستا + تصویر

این زن آدم خوار نوزادش را با قیچی باغبانی تکه تکه کرد/ نوزادم گوشت بد مزه ای داشت !+عکس

پدر بی رحم در مخالفت با سومین ازدواج دخترش سفارش تیرباران او را به طالبان داد!

تنبیه مرگبار کودک 2 ساله به خاطر خیس کردن جای خوابش +عکس

تجاوز 5 مرد فامیل به زن شوهر دار!

مربی منحرف پسربچه ورزشکار در شیراز کیست؟ + عکس

تازه دامادی اسیر زن مطلقه بود / نوعروس به حجله نرفته طلاق گرفت

دستگیری رئیس شرکت نفت و گاز + عکس

این پزشک منحرف به بیماران مرد هم رحم نمی کرد! + عکس

اتفاق عجیب درباره صیغه‌خانه‌های مشهد + تصویر

مقام دولتی که در پوشش مبدل مردم را کتک می زند! + تصویر

سقوط وحشتناک و مرگ دلخراش مردی در آبشار + تصویر

5 ساعت تجاوز به زن 69 ساله توسط جوان 31 ساله + عکس

شوهرم معشوقه‌اش را به خانه آورد و در برابر چشمانم با او همخوابی کرد+ عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها