سپهرزاد: نامه به فدراسیون جهانی کار افراد خائن و منافق است/ می‌خواهند فدراسیون را بکوبند، اما ورزشکار را نابود می‌کنند


سپهرزاد: نامه به فدراسیون جهانی کار افراد خائن و منافق است/ می‌خواهند فدراسیون را بکوبند، اما ورزشکار را نابود می‌کنند

مربی تیم ملی دوومیدانی جوانان گفت: اینکه یک نفر می‌آید و می‌گوید که بابت حسین رسولی به فدراسیون جهانی نامه زده است، کار آدم‌های خائن و منافق است.

هادی سپهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص عملکرد دوومیدانی‌کاران ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در فنلاند اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون، تیم اعزامی عملکرد خوبی داشت، چرا که به نظرم برنامه‌ریزی خاصی از سوی فدراسیون صورت برای مسابقات جهانی نگرفته بود و ورزشکاران به صورت خودجوش با مربیان‌شان برنامه‌ریزی داشتند.

وی افزود: حسین رسولی پرتابگر جوان کشورمان شانس طلا بود، اما مسمومیت قبل از اعزام و جوسازی‌های منفی علیه او باعث شد که دچار چالش شود و نتواند عملکردش در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تکرار کند. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که رسولی فقط 2 سال است که ورزش می‌کند که 10 ماه از آن زیر نظر من بوده و بیش از یک سال مابقی را در شهرشان حضور داشته است. او سابقه ورزشی کمی دارد و حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن، اولین اعزام برون‌مرزی او بود.

مربی دوومیدانی ادامه داد: رسولی در آن رقابت‌ها یک سر و گردن بالاتر از حریفان بود و حتی توانست جلوتر از قهرمان جهان به مدال طلا برسد. ما انتظار داشتیم او بتواند همان نتیجه را در فنلاند نیز تکرار کند، اما متاسفانه تمرکز لازم را نداشت. به هر حال مسابقات جهانی یک میدان بزرگ است و یک ورزشکار باید قبل از آن در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت کند تا با دیدن فضای مسابقات جهانی، شوکه نشود. واقعاً حیف شد، رسولی پتانسیل بالایی دارد و نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتواند این پتانسیل را همچنان نشان بدهد. من و حسین برنامه کسب مدال در رقابت‌های جهانی را داشتیم، اما فدراسیون برنامه‌ای برای این تورنمنت نداشت و فقط یک خوابگاه در اختیارمان بود.

سپهرزاد در باره عملکرد سایر ملی‌پوشان اعزامی ایران به فنلاند گفت: سایر نفرات نتایج بدی نگرفتند. البته پیرجهان عملکردی عالی داشت و در شرایطی که هیچکسی انتظار حضور او در فینال را نداشت، توانست فینالیست شود.

وی درباره مسائلی که برای حسین رسولی رقم خورده بود و مصاحبه یکی از مربیان دوومیدانی درخصوص صغرسنی این ورزشکار عنوان کرد: همانطور که می‌دانید، برای صدور پاسپورت از 42 نهاد استعلام گرفته می‌شود. مدارک مورد نیاز برای صدور پاسپورت این ورزشکار با توجه به اینکه سرباز بود، تحویل وزارت ورزش شد و آنها برای گرفتن پاسورت رسولی اقدام کردند. در واقع اگر مشکلی وجود داشت، اجازه صدور پاسپورت و اعزام او داده نمی‌شد. اینکه یک نفر می‌آید و می‌گوید که بابت حسین رسولی به فدراسیون جهانی نامه زده است، به نظرم این رفتار آدم‌های خائن و منافق است، چون کسی علیه کشور خودش اقدام نمی‌کند، به خصوص در ورزش و به ویژه در رشته‌ای مثل دوومیدانی که ورزشکارانش همگی از سطح پایین جامعه هستند. ضمناً پولی هم در چنین رشته‌هایی نیست که قرار باشد به خاطرش چنین اقداماتی صورت بگیرد.

قهرمان سابق دوومیدانی تصریح کرد: رسولی پرچم ایران را در آسیا بالا برد، اما برخی می‌خواهند کیهانی را بکوبند و به همین دلیل ورزشکار را نابود می‌کنند. این آدم‌ها معلوم‌الحال هستند و دلشان به ورزش نمی‌سوزد. اگر قطری‌ها و رژیم صهیونیستی چنین اقدامی می‌کردند، این توجیه وجود داشت که آنها در عرصه‌های مختلف رقیب هستند و می خواهند مشکلاتی برای ما ایجاد کنند، اما معتقدم کسی که در داخل ایران دست به چنین کاری می‌زند، منافق است.

سپهرزاده در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: باز هم می‌گویم که اگر مشکلی وجود داشت، پاسپورت رسولی صادر نمی‌شد. به وجود آوردن صغرسنی در این دوره زمانه کار آسانی نیست. واقعاً نمی‌دانم این افراد به دنبال چه چیزی هستند؟ آنها می‌خواهند پرچم ایران را پایین بکشند و به نظرم دامن زدن به چنین کارهایی اشتباه است. رسولی حتی سه بار در چند ماه اخیر تست دوپینگ داده که مربوط به حضورش در ایران، ژاپن و فنلاند می‌شود. می‌خواهم بگویم «طلایی که پاکه، چه منتش به خاکه.» رسولی هیچ مشکلی ندارد، اما این افراد می‌خواهند به فدراسیون ضربه بزنند و به همین دلیل پای ورزشکار را به میان می‌کشند.

وی افزود: رسولی پتانسیل بسیار زیادی دارد. اتفاقاً رکورد او تقریباً مشابه رکورد احسان حدادی در همین سن و سال است. بنابراین او می‌تواند در مسیر پیشرفت حرکت کند. نکته جالب توجه اینکه از رسولی دعوت شد که با عنوان یک استعداد، به یکی از دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل برود. این بدان معناست که او بااستعداد است و پتانسیل زیادی دارد، اما در ایران علیه‌اش اقدام می‌شود.

سپهرزاد در واکنش به این موضوع که عنوان می‌شود کیهانی رئیس فدراسیون چند سال قبل گفته بود رسولی به درد رده جوانان نمی خورد، گف: رسولی آن زمان رکورد پایینی داشت و دلیل حرف رئیس فدراسیون هم این بوده است.

وی درباره ادامه همکاری‌اش با فدراسیون دوومیدانی گفت: من تا الان به صورت مجانی کار می‌کردم. در همین مدت حضورم با افراد بسیاری کار کردم؛ سپیده توکلی که مدال نقره آسیا کسب کرد، احسان حدادی که بعد از المپیک و عمل جراحی در کنارش بودم، علی ثمری، حسین رسولی و ... . فکر می‌کنم به اندازه کافی خودم را نشان داده‌ام و اگر فدراسیون قصد ادامه همکاری با من را داشته باشد، باید قراردادی با حقوق و مزایای در شأن مربی ایرانی ببندد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد