50 درصد مبلغ گندم کاران پرداخت شده است


50 درصد مبلغ گندم کاران پرداخت شده است

مراغه - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 130 میلیارد ریال لیست گندم خریداری شده از کشاورزان به بانک ها اعلام شده گفت: 50درصد این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، اسفندیار ابوالحسن زاده روز پنجشنبه در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی هشترود افزود:
مبالغ پرداختی کشاورزان گندم کار در دو مرحله به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
وی با بیان اینکه قیمت پایه مصوب هر کیلوگرم گندم بر اساس شاخص های جدول پاکی شامل چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید تعیین می شود افزود: به ازای هر درصد افزایش یا کاهش افت مفید و غیر مفید به ترتیب نیم درصد و یک درصد از قیمت پایه کسر یا اضافه می شود.
وی گفت: حداکثر افت مفید قابل قبول برای خرید تضمینی گندم هشت درصد و حداکثر افت غیرمفید قابل قبول پنج درصد و حداکثر رطوبت مجاز 12 درصد است.
وی همچنین با ابراز نگرانی از ذخیره غیر اصولی گندم در چاراویماق گفت: نبود ذخیره سازی اصولی گندم، کشاورزان شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.
ابوالحسن زاده گفت: علاوه بر قیمت خرید تضمینی گندم، 150 ریال کرایه حمل اضافی به سیلوهای دولتی و انبارهای دولتی بالاتر از20 کیلومتر مسافت داده خواهد شد.
وی خرید کلزا در سالجاری از کشاورزان را در قالب خرید تضمینی به قیمت پایه مصوب از قرار هر کیلوگرم بر اساس شاخص های جدول پاکی ( شامل 2% ناخالصی و 10% رطوبت )مبلغ 28665 ریال عنوان کرد و افزود: مقدار خرید تضمینی کلزا هشت هزار تن پیش بینی می شود.
وی گفت: خرید محصول کلزا در پنج مرکز و در مناطقی که کشت دانه روغنی کلزا صورت گرفته در حال انجام است که به ازای هر درصد ناخالصی و رطوبت کمتر از ارقام مندرج در جدول ، به همان نسبت به وزن محصول دانه روغنی تحویلی تحت عنوان (جایزه پاکی) اضافه و بهای آن محاسبه و پرداخت می شود.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس نیز از روند اجرایی پایاب سد سهند پس از گذشت 11 سال انتقاد کرد و گفت: از پنج پایاب این سد یک فاز آن هم تحویل داده نشده است.
سید حمزه امینی افزود: اتمام و تکمیل پایاب های سد سهند تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.
فرماندار هشترود هم خواستار نظارت و رعایت الگوی کشت در این شهرستان شد و گفت: هر کشاورزی نباید به صورت غیر کارشناسی اقدام به کشت کند.
امین امینیان همچنین گفت: اشتغالزایی هر پایاب سدسهند بیش از 6 هزار نفر است که در صورت تکمیل پنج پایاب برای 35 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
3077/7486

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار