نقشه کاداستری10درصد اراضی ملی گچساران تهیه شد


نقشه کاداستری10درصد اراضی ملی گچساران تهیه شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: نقشه کاداستری10درصد از اراضی ملی این شهرستان معادل 40 هزار هکتار تهیه شد.

فرهام جلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون اراضی ملی مناطق تلخاب شیرین، باغ انار، انبارشاهی، ناصرآباد، خنگ بنار و پربالی این شهرستان تهیه سند شده اند.
وی تعداد پلاک های اراضی ملی این شهرستان را 200 پلاک اعلام کرد و افزود: هم اکنون تهیه نقشه 100 هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در دست اجراست.
جلیلی اظهار داشت: 400 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان 97 درصد دارای سند مالکیت هستند.
وی گفت: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی در شهرستان گچساران از سوی پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان حفاظت و امور اراضی انجام می شود.
جلیلی تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر، اطلاعات مربوط به سیستم کاداستر شهرستان را می توان در قالب پایگاه های داده مکانی و سیستم های اطلاعات مکانی به نحو بهینه اخذ، ذخیره، بازیابی، پردازش و نمایش داد.
وی با اشاره به اهمیت دستیابی به طرح کاداستر منابع طبیعی تاکید کرد: تولید نقشه های رقومی و به هنگام سازی اطلاعات فنی، حقوقی و تثبیت مالکیت اراضی ملی، تبدیل اسناد دفترچه ‌ای به تک برگی و برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی از ویژگی های اجرای این طرح است.
90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان 70 درصد مرتع و جنگل است.
2082/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها