بانوان ایثارگر به جامعه معرفی شوند


بانوان ایثارگر به جامعه معرفی شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: معرفی بانوان و افراد موفق ایثارگر به جامعه، نیاز کنونی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی کاظمی در جلسه «نقش زنان نخبه در توسعه سبک زندگی» که با حضور بانوان نخبه ایثارگر برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ ما با عناصر ارزشمندی چون ایثار و شهادت گره خورده است، پس ضروری است این فرهنگ را به‌ صورت تمام و کمال در زندگی روزمره خود وارد کنیم.

وی افزود: زنان نقش برجسته را در تاریخ کشورمان ایفا کرده‌اند که در این راستا بارها گفته شده مردآفرینان قهرمان روزگار زنان بوده‌اند. بانوان استان زنجان در تاریخ از جایگاه خاصی برخوردار هستند که این نشان از درایت و پیشرو بودن آنان دارد که همواره پیرو ولایت‌فقیه بود و مدافع نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی یادآور شد: تاریخ ایران ریشه‌دار است. پس برای حفظ فرهنگ ناب و پایدار مقاومت و ایثار همه افراد در کسوت‌ و جایگاه‌های مختلف با عملکرد قابل قبول خود می‌توانند ادامه‌دهنده راه شهدا باشند. معرفی بانوان و افراد موفق ایثارگر به جامعه، نیاز کنونی کشور محسوب می‌شود؛ چراکه بسیاری از خانواده‌های شاهد و ایثارگر نماد ایثار اجتماعی در جامعه به‌شمار می‌آیند.

در ادامه این جلسه، ماهرخ بلوری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان توضیح داد: زنان در نقش‌های مختلف فعالیت‌های متعددی بر عهده دارند و این نشان می‌دهد که حضور آنها تا چه میزان ضروری و مثبت است. نخبگان و بانوان ایثارگر فعال می‌توانند برای سایر بانوان جامعه الگو باشند، امروز باید به موضوعات مربوط به زنان که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، توجه ویژه شود. برای مثال سلامت بانوان باید به میزان قابل توجهی کنترل شود.

در ادامه جلسه، فریدون احمدی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرشان کرد: تکریم شهدا به این مفهوم است که عملکرد درستی داشته و قدردان ایثار شهدا و رزمندگان باشیم. مردم پا به‌ پای انقلاب در همه عرصه‌ها حضور داشته‌اند و اکنون وظیفه مسؤولان است که مردم را نسبت به اقدامات خود راضی کنند.

همچنین حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده در بخش دیگر این جلسه یادآور شد: اگر امروز ادعا می‌کنیم امن‌ترین کشور در منطقه پر آشوب خاورمیانه هستیم به برکت خون شهدای مدافع حرم است. مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حساسیت نشان داده‌اند و دغدغه‌های خودشان را در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دولت‌ها بیان کرده‌اند.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تا انقلاب، اسلام و ولایت است، دشمن نیز هست، گفت: تنها راه پیروزی بر دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادگری و ایثارگری است. باید در وصیت‌نامه شهدا تدبر کنیم زیرا آنها راهکار مناسب برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی را پیش روی ما قرار داده‌اند.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیگر خدمت دولت تدبیر و امید است، افزود: در همین راستا رییس جمهوری در آبان ۹۴ شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت را تشکیل داد که در همه استان‌ها به دستور رییس‌جمهوری، استانداران به عنوان رییس و فرمانداران به عنوان روسای این شورا در شهرستان‌ها هستند و مقرر شد در پایان هر سال موضوعات این شورا جمع‌آوری شده و به استحضار مقام معظم رهبری برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت