مستمری و یارانه مددجویان کمیته امداد امشب واریز می‌شود/ افزایش 14 درصدی پرداختی‌ها


مستمری  و یارانه مددجویان کمیته امداد امشب واریز می‌شود/  افزایش 14 درصدی پرداختی‌ها

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مستمری مددحویان امداد و بهزیستی 14درصد رشد پیدا کرده است گفت: مستمری و میزان افزایش 14درصدی آن امشب همراه یارانه ها پرداخت می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پرویز فتاح در نشست خبری با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: امشب مستمری مددجویان تحت پوشش‌ کمیته امداد و سازمان بهزیستی به همراه یارانه‌ها به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد به مستمری تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه می‌شود، افزود: همچنین مابه‌التفاوت ۳ ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد نیز به مددجویان پرداخت می‌شود و همچنین حدود ۳۰هزار مددجوی جدیدالورود وارد چرخه حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: رقم مستمری واریزی برای خانوار‌های یک‌نفره ۱۰۸ هزار تومان، دو‌نفره ۲۱۵ هزار تومان، سه‌نفره ۲۸۹ هزار تومان، چهار‌نفره ۳۸۴ هزار تومان و پنج نفر به بالا ۴۱۶ هزار تومان است.

فتاح با اشاره به اختصاص هفت هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در بودجه کشور اعلام کرد: روز گذشته حدود سی هزار خانوار وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند که امکان افزایش پذیرش تعداد بیشتر نیز با اختصاص این بودجه فراهم‌شده است.

وی با اظهار اینکه در برخی از استان‌ها صف پشت نوبتی‌ها برای ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد به صفر رسیده است، گفت: تا دو سه ماه آینده صف ورودی به این چرخه صفر خواهد شد.

اختصاص ۲۱۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبار تخصیص‌یافته به اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری کاهش یافته است، افزود: این موضوع نگران‌کننده بود، حتی نسبت به این موضوع انتقاد کردیم اما در نهایت با دستور رئیس‌جمهوری سهم قابل‌توجهی از برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت. بر این اساس امکان پرداخت صد هزار فقره تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی (معادل دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان) به مددجویان در سال جاری فراهم‌شده است.

وی با اعلام اینکه بودجه دولتی کمیته امداد در سه‌ماهه نخست امسال به‌طور کامل پرداخت‌شده است، یادآور شد: همچنین در این مدت رقم مشارکت مردمی حدود ۵۰ درصد افزایش‌یافته است.

ساختمان سوهانک را به بالاترین رقم فروختیم

فتاح درباره فروش ساختمان سوهانک کمیته امداد توضیح داد: این ساختمان از ۲.۵ سال پیش در معرض فروش قرار گرفت. در این مدت ۱۹ دستگاه متقاضی خرید بودند. در ابتدا قرار بود به وزارت بهداشت و درمان فروخته شود اما به دلیل پایین بودن رقم پیشنهادی (۷۲۰ میلیارد تومان) درنهایت به دانشگاه آزاد با رقم ۹۰۰ میلیارد تومان فروخته شد و خریدار هزینه تغییر کاربری و پایان کار ساختمان را هم پذیرفت.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: دانشگاه آزاد تاکنون ۳۵ درصد از رقم تعیین‌شده را پرداخت کرده است و قرار شد طی سه سال آینده هر شش ماه یک بار ۱۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد پرداخت کند.

وی بابیان اینکه ساختمان سوهانک ماه گذشته به‌طور رسمی به دانشگاه آزاد واگذار شد، گفت: پول فروش ساختمان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سپرده‌گذاری شده است تا به افراد نیازمند تسهیلات پرداخت شود. با توجه به منابع موجود این صندوق تا سه‌ماهه آینده پشت نوبتی متقاضی دریافت وام ضروری نخواهیم داشت.

فتاح بابیان اینکه ممکن است وزیر بهداشت و درمان بابت رد درخواست خرید ساختمان سوهانک از وی رنجیده باشد، گفت: از جناب قاضی‌زاده هاشمی عذرخواهی می‌کنم اما باید پذیرفت که نمی‌توان منافع مددجویان را نادیده گرفت چرا که قیمت بالاتری پیشنهاد شد.

ساخت ده هزار مسکن برای مددجویان روستایی با مشارکت سپاه

وی با اشاره به اینکه امسال ده هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان با مشارکت سپاه پاسداران و ستاد فرمان اجرایی امام در ۱۴ استان ساخته می‌شود، گفت: امتیاز این طرح، ساخت خانه بدون استفاده از منابع دولتی است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه طبق بودجه ۹۷ باید ۵۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان این نهاد واگذار شود اظهار کرد: آیین‌نامه این تبصره از بودجه ۹۷ منتظر تصویب در هیات دولت است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !