اختلاس میلیاردی در شهرداری پرند/ اعضای شورای شهر پاسخگو باشند


اختلاس میلیاردی در شهرداری پرند/ اعضای شورای شهر پاسخگو باشند

رباط کریم- سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از اختلاس میلیاردی در شهرداری پرند خبر داد و خواستار پاسخگویی اعضای شورای این شهر به برخی از شبهات شد.


به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام حسن نوروزی شامگاه دوشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران گفت: یکی از کارمندان شهرداری پرند که ۷ میلیارد تومان از منابع شهرداری به حساب شخصی او واریز شده، مدعی است که این پول ها را به برخی از اعضای شورای شهر پرند پرداخت کرده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: رفتن یک شهردار یا از طریق عدم احراز شرایط و یا از طریق استیضاح و رای اکثریت ممکن است، یعنی در یک شورای هفت نفره باید حداقل پنج نفر موافق استیضاح باشند، بنابراین معرفی کردن سرپرست و عزل شهردار از طرف چهار نفر را قانونی نمی دانیم، این کار تخلف است و طبیعتا با شکایت کردن در شورای حل اختلاف تهران و دیوان عدالت اداری، شهردار باید به کارش ادامه دهد و سرپرست مسئول امضاهایی است که می کند.

وی افزود: طرح عدم احراز شرایط شهردار پرند، از طرفی کسانی که خود ساکن این شهر نیستند و وجاهت قانونی ندارند، تعجب آور است و باید فرماندار رباط کریم، آن ها را به شورای حل اختلاف استانداری معرفی کند تا عزل شوند.

نوروزی با بیان اینکه یکی از کارکنان شهرداری پرند که متهم بوده و حکم جلب او صادر شده و در حال حاضر متواری است، نسبت به برخی از این آقایان عضو شورای شهر اعترافاتی دارد، گفت: به نظر می رسد که این تغییر شهردار، شانتاژ و هرج و مرج ایجاد کردن به اسم وجاهت قانونی، برای مخفی کردن تخلفات خود و بعضی از افراد دیگر است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده قبلا به این آقایان عرض کردم و مطالبی را نشان دادم و بعضی از اعترافات در رابطه با ارتشا و... را به برخی از اعضا گفتم که شما این تخلفات را دارید ولی آن ها به جای پاسخ گفتن خنده تحویل من دادند.

نوروزی افزود: این آقایان خیال می کنند به صرف این که چند نفری دور هم جمع شده اند، می توانند شهر پرند را از دست اهالی شریف پرند بربایند و دست به هر تخلفی بزنند، اما اشتباه می کنند.

وی اظهارکرد: من فکر می کنم این آقایان باید اول پاسخگو باشند و شخص متواری که نزد شهردار به برخی تخلفات و اختلاس خود اعتراف داشته، حاضر و خود را تحویل دهد و بگوید این پول ها چه شده و کجا هزینه شده و یا در دست چه کسانی است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، افزود: این که افرادی بخواهند، بلافاصله آن هم با دعوا و دشنه، مثل شعبان بی مخ ها حمله کنند و شهردار را عوض کنند، امکان پذیر نیست و جای شبه دارد و مشکوک است و باید پاسخگو باشند که چرا چنین کاری می کنند، اگر واقعا راست می گویند، اول شخص متواری را تحویل دستگاه قضایی بدهند و بعد ثابت بکنند که در آن اختلاس دست ندارند.

وی گفت: کسانی که جلوی حساب های شهرداری را می بندند، بیایند و مشخص کنند که این ۷ میلیارد که مستقیم به حساب شخصی کارمند متواری واریز و مدعی است که این پول ها را به برخی از این آقایان پرداخت می کرده کجا است.

نوروزی اضافه کرد: البته به گفته خود این آقایان در زمان سرپرستی ۱۰ و نیم میلیارد تومان از شهرداری بیرون رفته و طبق گفته رییس شورا حدود ۶ و نیم میلیارد تومان آن صرف بدهی های دوره آقای نظرپور به پیمانکاران شده است، بسیار خوب آقای نظرپور حاضر است، بیاید و بگوید آیا این مقدار بدهی داشته است یا خیر و این چند عضو شورای شهر هر وقت به شبهات پاسخ دادند بعد بیایند بنشینند و تصمیم برای تغییر شهردار بگیرند.

وی ادامه داد: اگر آقایان این شبهات را پاسخ ندهند، طبیعا به کمیسیون اصل ۹۰، بازرسی کل کشور و همه نهادهایی که حرف یک نماینده را خواهند شنید منعکس خواهم کرد و ساکت نخواهم نشست.

کد خبر 4348942

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته