950 کیلوگرم باریجه امسال در شیروان برداشت می شود


950 کیلوگرم باریجه امسال در شیروان برداشت می شود

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: پیش بینی می شود امسال از یکهزار هکتار از اراضی تحت پوشش گیاه دارویی و باارزش باریجه در این شهرستان، 950 کیلوگرم محصول برداشت شود.

به گزارش ایرنا امین رضا مرآتی روز دوشنبه در بازدید از طرح بهره برداری و احیای گیاه باریجه (قسنی) در کوه چاهک شیروان گفت: این گیاه یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم در حوزه صنعت و محصولات دارویی است.
وی با بیان اینکه شهرستان شیروان ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه دارد گفت: در تلاشیم تدابیری اتخاذ شود تا در آینده بتوانیم مردم را به سمت کشت گیاهان دارویی با توجه به بهره دهی بسیار بالای این گیاه و سایر گیاهان دارویی سوق دهیم.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان هم گفت: گیاه دارویی باریجه یک سال بهره برداری و دو سال قرق با عملیات کپه کاری انجام می شود.
هادی جواهری با اشاره به شرایط کشت گیاه دارویی باریجه اظهار کرد: ارتفاع مورد نظر برای کشت این گیاه باید یکهزار و 500 متر بالاتر و ضلع های شمالی و مناطق صخره ای باشد از سویی برای کشت آن یک سال بهره برداری و دو سال قرق با عملیات کپه کاری انجام می شود.
به گفته جواهری بذر باریجه در شهرستان شیروان در مهر و آبان ماه کشت و مرداد ماه برداشت می شود.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186 /6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز 26 اسفند / فیلم