اولین نگاه به بازی PES 2019


اولین نگاه به بازی PES 2019

طبق روال هر ساله، امسال هم شاهد یکی دیگر از نسخه‌های عناوین ورزشی Pro Evolution Soccer هستیم. این مجموعه از نسخه 2014 در مسیر تازه‌ای قدم گذاشته است و سال به سال در حال پیشرفت و نزدیک شدن به رقیب دیرینه خود بوده و احتمال دارد که امسال، سال برتری و رستگاری بازی PES 2019 باشد. در ادامه مطلب و با اولین نگاه به این بازی، همراه ما...

طبق روال هر ساله، امسال هم شاهد یکی دیگر از نسخه‌های عناوین ورزشی Pro Evolution Soccer هستیم. این مجموعه از نسخه 2014 در مسیر تازه‌ای قدم گذاشته است و سال به سال در حال پیشرفت و نزدیک شدن به رقیب دیرینه خود بوده و احتمال دارد که امسال، سال برتری و رستگاری بازی PES 2019 باشد. در ادامه مطلب و با اولین نگاه به این بازی، همراه ما باشید.

اولین نگاه به بازی PES 2019

ناشر: Konami

توسعه دهنده: PES Production

ژانر: ورزشی

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4ایکس باکس وانپی‌سی

تاریخ انتشار: 28 آگوست 2018 (6 شهریور 97)

Pro Evolution Soccer 2019 جدیدترین نسخه از این مجموعه به حساب می‌آید که قصد شبیه‌سازی محبوب‌ترین ورزش دنیا را دارد. شرکت کونامی قصد دارد تا به کمک بازی PES 2019 پیشرفت‌های چند نسخه اخیر این مجموعه در بخش گیم‌پلی و گرافیک فنی را به کمال برساند. ضمن اینکه افزایش لایسنس‌های این بازی و اضافه کردن چندین لیگ اروپایی، یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت بوده است تا خلا اتمام همکاری با UEFA در بازی PES 2019 احساس نشود. فیلیپه کوتینیو (Phillippe Coutinho) ستاره برزیلی باشگاه بارسلونا، کاور این بازی را به خود اختصاص داده است. تصویر دیوید بکهام (David Beckham) ستاره سابق باشگاه رئال مادرید هم برروی نسخه ویژه بازی نقش بسته است.

پیشرفت‌ها و تغییرات

.namasha-embed .namasha-embed-iframe

طبق روال چند سال اخیر، بازی PES 2019 هم به کمک موتور بازیسازی FOX Engine که موتور اختصاصی شرکت کونامی به شمار می‌رود، در حال ساخته شدن است و سازندگان به کمک این موتور، قصد ایجاد پیشرفت‌هایی در بُعد فنی بازی را دارند. لازم به ذکر است که این بازی از تکنولوژی HDR پشتیبانی خواهد کرد و در کنار آن، برروی کنسول‌های میان‌نسلی ایکس باکس وان ایکس، پلی‌استیشن 4 پرو و البته رایانه‌های شخصی از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد تا دارندگان نمایشگرهای 4K از این بازی، نهایت لذت را ببرند. علاوه بر ارتقای رزولوشن و کیفیت پخش، بازی PES 2019 در زمینه‌ گرافیکی هم شامل پیشرفت‌های مهمی خواهد شد. نورپردازی و سایه‌زنی‌ها در این بازی، تغییرات مثبتی خواهند داشت تا استادیوم‌ها، بازیکنان و لباس آن‌ها، چمن ورزشگاه‌ها و موارد دیگر به جلوه واقعی‌شان نزدیک‌تر شوند.

اما مهم‌ترین پیشرفت بازی PES 2019 که سازندگان مانور زیادی برروی آن داده‌اند، مربوط به لایسنس کردن (خرید حق استفاده از یک باشگاه یا لیگ)، می‌شود. موردی که همیشه یکی از اساسی‌ترین مشکلات مجموعه PES بوده و در مقابل، سری FIFA هیچ کم و کاستی در این بخش نداشته است تا خیل عظیمی از طرفداران را به سمت خود متمایل کند. با وجود پیشرفت‌هایی که PES در این بخش داشته، اما امسال یکی از متفاوت‌ترین سال‌ها برای این مجموعه خواهد بود. بعد از 10 سال قرارداد با UEFA بر سر استفاده انحصاری از دو تورنمنت مهم به نام‌های لیگ قهرمانان اروپا (Champions League) و لیگ اروپا (Europa League) در مجموعه PES، حالا عمر این قرارداد به پایان رسیده و به دلیل عدم تمدید این قرارداد توسط شرکت کونامی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برای اولین بار در سری FIFA حضور خواهد داشت و بازی PES از چنین تورنمنت‌های بزرگی محروم خواهد بود. این موضوع باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران سری PES شد؛ چراکه اکثر طرفداران معتقد بودند که استفاده از لایسنس UEFA یکی از بزرگ‌ترین و البته معدود برتری‌های PES نسبت به مجموعه FIFA بود.

بازی PES 2019 هم مانند نسخه‌های قبلی این مجموعه از داشتن لایسنس لیگ‌های درجه یک اروپایی مانند لیگ انگلیس، اسپانیا و آلمان محروم است و حتی نتواسته از لیگ‌های فرانسه و هلند بهره‌مند شود.

با وجود از دست دادن چنین لایسنس مهمی، شرکت کونامی سعی کرده تا با اضافه کردن لایسنس‌های جدید، خلا دو تورنمنت ذکر شده را پر کند. بازی PES 2019 لایسنس بسیاری از لیگ‌های داخلی از سراسر دنیا که در نسخه‌های پیشین این مجموعه حضور نداشته‌اند را شامل خواهد شد. لیگ اسکاتلند، Premiera Liga پرتغال، لیگ Jupiler بلژیک، لیگ Superligaen دانمارک، لیگ روسیه، لیگ Primera Division آرژانتین و لیگ Raiffeisen سوئد از جمله لیگ‌های لایسنس شده بازی هستند. البته اکثر طرفداران از انتخاب‌های کونامی انتقاد کرده‌اند؛ چراکه مشخص است این شرکت ژاپنی، تنها کمیت را در نظر گرفته و خبری از کیفیت نیست. بازی PES 2019 هم مانند نسخه‌های قبلی این مجموعه از داشتن لایسنس لیگ‌های درجه یک اروپایی مانند لیگ انگلیس، اسپانیا و آلمان محروم است و حتی نتواسته از لیگ‌های فرانسه و هلند بهره‌مند شود، اما در عوض سعی کرده تا با لیگ‌های درجه چندم اروپایی، مشکلات را ماست‌مالی کند، اما از همین حالا هم مشخص است که به طرز ناشیانه‌ای به کاهدان زده است!

اولین نگاه به بازی PES 2019

اما وقتی بحث بر سر لایسنس کردن تیم‌ها می‌شود، بازی PES 2019 شامل تغییرات بسیار عجیب و غیرمنتظره‌ای می‌شود. اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای معرفی این بازی، کونامی تاکید زیادی برروی لایسنس شدن تیم فوق‌العاده محبوب بورسیا دورتموند (Borussia Dortmund) و استادیوم اختصاصی آن داشت، اما به‌تازگی اعلام شده که قرارداد دو طرف به دلایل نامشخصی فسخ شده است. این موضوع بدان معناست که این تیم آلمانی و استادیوم آن در بازی PES 2019 حضور نخواهند داشت.

کونامی برای جبران مافات به سراغ یکی دیگر از تیم‌های محبوب آلمانی رفته و قرارداد مشابهی با باشگاه شالکه (FC Schalke 04) به امضا رسانده است. با این اوصاف این باشگاه و استادیوم اختصاصی آن، یعنی Veltins Arena در بازی PES 2019 در دسترس قرار خواهند داشت. به عنوان یکی از بخش‌های این قرارداد، سازندگان بازی از تکنولوژی اسکن سه‌بعدی استفاده خواهند کرد تا استادیوم و بازیکنان تیم شالکه را به شکل واقعی‌تری طراحی کنند.

باشگاه بارسلونا اسپانیا و استادیوم Camp Nou هم به مانند سال گذشته و به واسطه قرارداد بلند مدت دو طرف به طور کامل و با بهترین طراحی در بازی حضور خواهد داشت. از طرف دیگر، لایسنس نشدن یکی از بهترین تیم‌های جهان و رقیب سنتی بارسلونا، یعنی تیم رئال مادرید باعث دل‌خوری و عصبانیت طرفداران این بازی شده که به هیچ‌وجه قابل بخشش و چشم‌پوشی نیست. به نظر می‌رسد که امثال هم PES در لایسنس کردن باشگاه‌های تراز اول اروپایی با مشکل جدی مواجه خواهد بود و مورد نکوهش منتقدان قرار خواهد گرفت.

گیم‌پلی

اولین نگاه به بازی PES 2019

کونامی قرار است در بازی PES 2019 چندین ویژگی جدید و بهبودهای مختلف در بخش گیم‌پلی ایجاد کند تا کیفیت کلی بازی در مستطیل سبز افزایش پیدا کند و با بازی واقعی‌تر و جذاب‌تری مواجه شویم. برای مثال، لحظات جادویی (Magic Moments) ویژگی که در نسخه‌های اخیر PES به این مجموعه اضافه شده بود، با نقش پررنگ‌تری در نسخه 2019 بازی به چشم خواهند خورد. ضمنا کونامی قصد اضافه کردن ویژگی‌های شخصیتی به بازیکنان دارند تا سبک بازی و انیمیشن‌های حرکتی آن‌ها، منحصر به فرد از آب در بیاید. یکی از راه‌های اولیه برای دستیابی به این هدف، استفاده از مکانیک مهارت‌ (Skill) است. بازی PES 2019 شامل 39 مهارت می‌شود که 10 تای آن‌ها برای اولین بار در این بازی معرفی خواهند شد.

در بین مهارت‌های جدید، دو ویژگی به دروازه‌بان ها اختصاص دارد. GK High Punt برای افزایش ارتفاع ضربات شروع مجدد و GK Penalty Saver که مربوط به افزایش شانس در مهار پنالتی می‌شود. برای بازیکنان تهاجمی هم ویژگی‌های Penalty Specialist (افزایش شانس گل شدن پنالتی‌ها)، rising shots (شوتزنی بهتر از فواصل دور)، chip shot control (شوت‌های چیپ دقیق‌تر)، dipping shots (شوت‌های قوس‌دار و کمانه دقیق‌تر) در نظر گرفته شده است. interceptions (افزایش مهارت در قطع توپ)، no-look passes (افزایش دقت در پاس‌های ناگهانی) هم از ویژگی‌های جالب بازی خواهند بود. سه مهارت برای دریبل زدن هم به بازی اضافه شده است که شامل cross over turns (چرخش مخصوص کریس رونالدو)، Double Touch (یک پا، دو پا) و Double Touch (تو سر توپ با پای مخالف) می‌شوند. در ویدئوی بالا می‌توانید این مهارت‌های جدید را مشاهده کنید.

مواردی مانند مسیر توپ، سرعت و موقعیت آن، بسته به ضربه اولیه و حالت بدن ضربه زننده، متغییر خواهد بود.

حرکات به طور کامل در بازی PES 2019، تکامل خواهند یافت. کونامی بیشتر از همه برروی فیزیک توپ تاکید داشته تا توپ در جریان بازی، حرکات طبیعی‌تر و متنوع‌تری داشته باشد. مواردی مانند مسیر توپ، سرعت و موقعیت آن، بسته به ضربه اولیه و حالت بدن ضربه زننده، متغییر خواهد بود. ضمن اینکه شرایط توپ در هنگام برخورد با بازیکنان و دیگر سطوح مختلف، نتایج و انیمیشن‌های واقعی‌تری را به همراه خواهد داشت. بازیکنان هم به شکل روان‌تر و اورگانیک‌تری حرکت خواهند کرد؛ به خصوص در هنگان دریبل زنی و رد شدن از بازیکنان حریف. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بازی، کنترل توپ به کمک تمام قسمت‌های بدن است. این ویژگی سال پیش برای اولین بار معرفی شد و امسال هم به شکل کامل‌تری در PES 2019 دیده خواهد شد. این ویژگی باعث می‌شود تا نحوه تعامل بازیکن با توپ و مهار آن به حالت بدن بازیکن، موقعیت او، سرعت توپ و دیگر جنبه‌های مشابه بستگی داشته باشد.

اولین نگاه به بازی PES 2019 تغییر در مکانیک‌های مربوط به شوت‌زنی هم یکی دیگر از ده‌ها تغییر این بازی است. بیشتر این موارد باعث ایجاد تنوع در انیمیشن‌هایی می‌شوند که در مواقع خاص دیده می‌شوند و جلوه واقعی‌تر و ملموس‌تری به بازیکنان می‌دهند. مانند ناراحتی دروازه‌بان از سیو نکردن یک شوت با فاصله بسیار کم یا واکنش‌های مختلف به از دست رفتن یک شوت خطرناک که می‌تواند بر اساس میزان اختلاف توپ با دروازه، شدیدتر باشد. به علاوه بازیکنان بعد از به ثمر رساندن گل، با هیجان بیشتری به خوشحالی بعد از گل خواهند پرداخت. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید، تعویض سریع بازیکنان است که سال پیش توسط FIFA 18 معرفی شد و حالا در بازی PES 2019 هم به چشم خواهد آمد. به کمک این ویژگی، می‌توانید بازیکنان را در جریان بازی و با فشردن تنها یک دکمه، تعویض کنید و دیگر نیازی به توقف بازی و ورود به منو‌های تو در تو نیست.

گفته می‌شود که عملکرد و شرایط بدنی بازیکنان مختلف در بخش MyClub به عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی بستگی خواهد داشت.

از خستگی ظاهری برای اولین بار در بازی PES 2019 رونمایی خواهد شد. به واسطه این سیستم جدید، بازیکنان بعد از خستگی و کم‌آوردن در مسابقه، حرکات واضح‌تر و طبیعی‌تری از خود بروز می‌دهند که نشان از وضعیت بدنی آن‌ها دارد؛ موردی که به طور قطع در کیفیت بازی آن‌ها هم تاثیرگذار خواهد بود. بخش MyClub بازی که معادل قسمت Ultimate Team در FIFA است، شامل اصلاحات اساسی خواهد شد که شامل ارتقای سیستم کارت‌ها و نحوه چینش تیم منتخب شما می‌شود. اگرچه هنوز از ساز و کار این بخش از بازی، اطلاعات کافی در دست نیست، اما گفته می‌شود که عملکرد و شرایط بدنی بازیکنان مختلف به عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی بستگی خواهد داشت. شایان به ذکر است که بازیکنان جدیدی به بخش MyClub این بازی اضافه خواهند شد که دیوید بکهام، الیور کان، یوهان کایوف، لوتار ماتئوس، پائولو مالدینی، رود گولیت، روبرتو کارلوس، کافو، پاتریک ویرا و دیگو آرماندو مارادونا از جمله این اسطوره‌ها هستند.

در نهایت باید اشاره کنیم که بخش Master League که معادل Career Mode در FIFA است هم از بهبود‌های صورت گرفته، بی‌نصیب نمانده است. برای افراد تازه‌کار، یک تورنمنت پیش‌فصل با نام قهرمانان بین‌المللی (International Champions Cup) به بازی و بخش Master League اضافه خواهد شد که قبل از آغاز هر فصل جدید، برگزار می‌شود. برای سرگرم‌ کننده‌تر شدن و واقعی‌تر شدن مذاکرات و ترانسفر بازیکنان در فصل نقل و انتقالات، اصلاحات مهمی در این قسمت اعمال شده است. اضافه شدن مواردی از قبیل مقررات فروش بازیکن، پاداش برای کلین شیت (گل نخوردن در طول یک بازی) و عمیق‌تر شدن مکانیک‌های مدیریت بودجه سبب شده‌اند تا بُعد مدیریتی در Master League به اندازه مسابقات، مهم و حیاتی باشد.

اولین نگاه به بازی PES 2019

با شرایط فعلی به نظر می‌رسد که بازی PES 2019 موفقیت‌های نسخه‌های اخیر این مجموعه در زمینه گیم‌پلی و گرافیک را ادامه دهد، اما مشکل اصلی و همیشگی این مجموعه، یعنی لایسنس نشدن لیگ‌ها و تیم‌های معتبر جهان، همچنان به قوت گذشته پابرجاست و بازیکنان را به شدت آزرده خاطر خواهد کرد، اما احتمالا مثل همیشه، ویژگی‌های مثبت بازی می‌تواند بازیکنان را مجاب به بازی کردن PES 2019 کند. باید منتظر ماند و دید که سازندگان تا چه اندازه به وعده‌های خود وفادار خواهند بود.

نظر شما چیست؟ آیا می‌توان امیدوار به موفقیت این بازی بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
اولین نگاه به بازی PES 2019

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان