امامزاده احمد (ع) نطنز آب شرب ندارد/ قطعی آب سد راه گردشگری مذهبی


امامزاده احمد (ع) نطنز آب شرب ندارد/ قطعی آب سد راه گردشگری مذهبی

نطنز - مدیر امامزاده احمد (ع) گفت: بیش از چهار روز است آستان مقدس امامزاده احمد (ع) نطنز آب شرب برای استفاده زائران ندارد.


محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی چهار روز گذشته آب آستان مقدس قطع بوده است و فقط دقایقی در روز و آن هم با فشار کم به آب دسترسی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امروز صبح پنجمین روز قطعی آب در این امامزاده است، افزود: با توجه به اینکه امامزاده احمد (ع) در کنار آزادراه تهران - اصفهان واقع شده است و در مسیر این جاده تا ۴۰ کیلومتری آستان مقدس هیچ مجتمع خدماتی رفاهی برای سرویس دهی به مسافران و رانندگان عبوری از آزادراه وجود ندارد، روزانه پذیرای گردشگران و زائران بسیار زیادی هستیم.

مدیر امامزاده احمد (ع) تصریح کرد: آبیاری فضای سبز آستان، به صورت قطره ای و از طریق خریداری آب به وسیله تانکر انجام می شد که هم اکنون به دلیل قطعی های مکرر، برای تأمین آب شرب مورد نیاز زائران و همچنین سرویس های بهداشتی هم، مجبور به خریداری آب شده ایم.

وی تأکید کرد: مسئولان اصفهان توجه داشته باشند که آستان مقدس امامزاده احمد (ع) به عنوان یک مجتمع زیارتی رفاهی در حاشیه شاهراه تهران - اصفهان در شرایطی سخت در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران است و سطح ارائه خدمات در این مکان زیارتی نمایانگر همت مسئولین در حوزه گردشگری مذهبی استان محسوب می‌شود.

ابراهیمی اذعان داشت: مشکل قطعی آب در امامزاده سنگ بزرگی است که بر سر راه گردشگری مذهبی در شهرستان نطنز و استان اصفهان قرار گرفته است و متعجب ایم مسئولینی که مدام از توسعه گردشگری و افق این صنعت صحبت می‌کنند چرا نتوانسته اند این مشکل را پس از چند سال حل کنند.

وی اضافه کرد: همه امور این امامزاده از طریق نذورات مردمی اداره می‌شود، لذا انتظار داریم مسئولین حداقل در رفع مشکل چند ساله تأمین آب آستان وارد عمل شوند.

مدیر امامزاده احمد (ع) یادآور شد: میزان مصرف آب در این مکان زیارتی رفاهی به طور متوسط روزانه بیش از ۳۰ هزار لیتر است اما روز گذشته به دلیل ازدحام مسافران و زائران فقط طی هشت ساعت پایانی بیش از ۳۵ هزار لیتر آب برای شرب و سرویس های بهداشتی مصرف شد.

وی در پایان اضافه کرد: از مسئولان شهرستان نطنز به خصوص فرماندار و ریاست آب و فاضلاب روستایی خواهشمندیم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند و در صورتیکه آبفای روستایی نمی‌تواند آب مورد نیاز امامزاده را تأمین کند، یک مجوز حفر چاه یا انشعاب آب شهری برای آستان مقدس صادر کنند.

کد خبر 4346361

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان را جویا شد