هیئت شنای آستارا از فقدان استخر برای آموزش رنج می برد


هیئت شنای آستارا از فقدان استخر برای آموزش رنج می برد

آستارا- رئیس هیئت شنا، واترپلو و شیرجه آستارا گفت: فقدان استخر سرپوشیده شنا در شهرستان آستارا، شرایط را برای آموزش اصولی ورزش شنا سخت کرده است.


رامین بشرویه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حمایت از علاقمندان برای اخذ مدارک مرتبط با دوره های مربیگری و داوری شنا، واترپولو و شیرجه از اولویت های فعالیت هیئت شنا در شهرستان مرزی، بندری و ساحلی آستارا است.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته ۱۸ مربی مدارک مرتبط در زمینه مربیگری را از فدراسیون مربوطه اخذ کرده اند، افزود: از این تعداد ۹ مربی آقا و ۷ نفر خانم، مدرک درجه ۳ مربیگری شنا و دو مربی آقا و خانم مدرک مربیگری درجه ۳ واترپولو را اخذ کرده اند.

بشرویه با انتقاد از اینکه با توجه به کثرت مربیان دارای درجه رسمی فدراسیون شنا فقط یک مربی آقا و سه مربی خانم درخواست برگزاری کلاس های آموزشی شنا را به اداره ورزش و جوانان و هیئت مربوطه ارائه کرده اند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۵ دانش آموز پسر و ۲۰ دانش آموز دختر برای شرکت در کلاس های آموزشی ثبت نام کردند که این تعداد در سال جاری به ۱۶۰ نفر پسر و ۳۰ نفر دختر افزایش یافته است.

رئیس هیئت شنا، واترپلو و شیرجه آستارا رشد ۵۰ درصدی استقبال خانواده ها برای حضور فرزندانشان در کلاس های آموزشی شنا را در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: فقدان استخر سرپوشیده در شهرستان مرزنشین و گردشگر پذیر آستارا شرایط را برای آموزش مربیان‌ بسیار سخت کرده و ضروری است که استخر نیمه کاره آستارا که از سال ها پیش به حال خود رها شده با تزریق اعتبارات لازم هر چه سریعتر احداث شود.

کد خبر 4346135

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!