مغز اوتیسمی‌ها چین‌خوردگی متفاوت دارد


مغز اوتیسمی‌ها چین‌خوردگی متفاوت دارد

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که چین‌خوردگی‌های مغز کودکان مبتلا به اوتیسم با افراد دیگر تفاوت دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، مطالعات جدید حاکی از آن است که چین‌خوردگی و تاخوردگی‌های مغز در انسان‌ها به روش مشابهی شکل نمی‌گیرند. به گفته دانشمندان دانشگاه سن‌دیگو، این چین‌ و چروک در افراد مبتلا به اوتیسم متفاوت است و شبیه به چین‌خوردگی مغز انسان‌های معمولی نیست. این یافته‌ها می‌تواند توضیح دهد که چرا این بیماری تا این حد پیچیده است.

بیماری اوتیسم شامل طیف وسیعی از اختلالات رفتاری، مانند واکنش بیش از اندازه به محرک و دشواری در توسعه مهارت‌های اجتماعی خاص، می‌شود.

همچنین اوتیسم در پسران بیشتر از دختران دیده می‌شود. دانشمندان گمان می‌کنند این امر به دلیل تفاوت ضخامت قشر مغزی (قسمت بیرونی مغز) در دختران و پسران است.

حالا نتایج تحقیقات جدید نیز نشان می‌دهد که ساختار لایه روئی مغز می‌تواند نقش بسزایی در تبدیل اوتیسم به اختلالی بسیار پیچیده داشته باشد.

دانشمندان با تحلیل و بررسی اسکن‌های عصبی کودکان و بزرگسالان، جزئیات ساختاری مغز در حال توسعه آنها را پیدا کردند و متوجه تفاوت‌های بسیار زیادی شدند.

قشر مغزی نقش مهمی در تفکر و خلاقیت فرد دارد. همچنین توانایی‌های استدلالی و ارتباطی فرد را نیز کنترل می‌کند.

تیم تحقیقاتی اسکن‌های مغزی کودکان مبتلا به اوتیسم را بررسی کردند تا میزان چین و چروک مغز آنها را اندازه‌گیری کنند. محققان اسکن‌های مغزی 128 نفر را تجزیه و تحلیل کردند. نیمی از این گروه، از هفت تا 19 ساله، مبتلا به اوتیسم بودند.

تیم تحقیقاتی دریافت که در افراد مبتلا به اوتیسم چین‌خوردگی بیشتری در قسمت چپ لوب آهیانه‌، لوب گیجگاهی، قسمت راست لوب پیشانی و گیجگاهی دیده می‌شود. همچنین قشر مغزی این افراد در اطراف شیار جانبی مغز صخیم‌تر از افراد معمولی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام