گرند کنیون؛ جذاب‌ترین دره جهان


گرند کنیون (Grand Canyon) یک ژرف‌دره است که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونا، آمریکا قرار دارد. بخشی بزرگی…

گرند کنیون؛ جذاب‌ترین دره جهان
گرند کنیون؛ جذاب‌ترین دره جهان
سیناپرس: گرند کنیون (Grand Canyon) یک ژرف‌دره است که میان آن رود کلرادو قرار دارد و در ایالت آریزونا، آمریکا قرار دارد. بخشی بزرگی از گرند کنیون در پارک ملی گرند کنیون قرار دارد که یکی از اولین پارک‌های ملی در آمریکا است.

درازای گرند کنیون ۲۷۷ مایل (۴۴۶ کیلومتر) و پهنای آن تا ۱۸ مایل (۲۹ کیلومتر) می‌رسد و عمق آن یک مایل (۶٬۰۰۰ فوت یا ۱٬۸۰۰ متر) است. جریان رودخانه کلرادو در حاشیه شمالی بیشتر است و در حاشیه جنوبی تنگ تر می شود در نتیجه آبراهه های شمالی عمیق تر و طولانی تر از قسمت جنوبی است. علاوه بر این بهترین مناظر کنیون در حاشیه شمالی آن است. به خاطر ارتفاع زیاد دره، درجه حرارت بسیار پایین است. در عصر یخبندان و ذوب شدن یخ ها میزان آب سیستم زهکشی رودخانه بیشتر شده است. در حدود یک میلیون سال پیش بر اثر فعالیت آتشفشانی، خاکسترهایی در این منطقه ته نشین شد و گهگاهی به طور کامل رودخانه را مسدود می کرد با این وجود، این سنگ‌های آتشفشانی در کنیون جزء جوان ترین پدیده ها محسوب می شود.

#roydadhaye_mohem.iosSlider .slider .item{ height: 450px !important; } #roydadhaye_mohem{ height: 450px !important; }
گرند کنیون؛ جذاب‌ترین دره جهان
لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس