پایش آبسردکن‌های عمومی شهر


پایش آبسردکن‌های عمومی شهر

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: برای آبرسانی به دستگاه‌های آبسردکن نباید از منبع مخزن استفاده شود.

پایش آبسردکن‌های عمومی شهربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ محسن فرهادی با بیان این که آبسردکن‌های عمومی شهر پایش و ارزیابی می‌شوند، گفت: چنانچه دستگاه‌های آبسردکن عمومی شهری به سیستم آبرسانی شبکه عمومی شهر متصل باشند و دستگاه آبسردکن نیز از استاندارد لازم برخوردار باشد، سلامت آب تضمین شده و خطری برای سلامت مردم ایجاد نخواهد کرد.

وی در خصوص پایش و نظارت بر سلامت آبسردکن‌های عمومی شهری، افزود: آبسردکن‌ها اغلب در نقاط شلوغ و پر رفت و آمد برای خدمت رسانی به عابران و افرادی که در سطح شهر در رفت و آمد هستند، تعبیه می‌شوند و با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، نیاز به دسترسی به آب سالم افزایش پیدا می‌کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص، افزود: این دستگاه‌ها به طور معمول مورد ارزیابی و پایش مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت قرار می‌گیرند و از آب لوله کشی شده موجود در منابع این دستگاه‌ها نمونه گیری به عمل می‌آید و تاکنون شکایتی در این مورد ثبت نشده است.

فرهادی گفت: توصیه می‌شود که برای آبرسانی به دستگاه‌های آبسردکن در سطح شهر از منبع مخزن استفاده نشود. در واقع آبسردکن‌های شهری که دارای منابع مخزن هستند و آب راکد دارد، برای شرب مورد تأیید نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی