خاموشی‌های خارج از برنامه در شهرستان فردیس


خاموشی‌های خارج از برنامه در شهرستان فردیس

فردیس - فرماندار فردیس با اشاره به خاموشی‌های خارج از برنامه در فردیس، گفت: این مهم موجب نارضایتی شهروندان شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، ‌ ابوالفضل اینانلو عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه منتظر قائم، بابیان اینکه این نیروگاه برق استان البرز و بخشی از استان تهران را تأمین می‌کند، اظهار کرد: کارگران این مجموعه در شرایط آسیب‌زا فعالیت دارند و دستگاه‌های مورداستفاده در این نیروگاه قدیمی است که تاکنون بروز رسانی نشده است.

وی در ادامه بابیان اینکه امید داریم بتوانیم اعتباراتی برای بروز رسانی دستگاه‌های مورداستفاده در نیروگاه، جذب کنیم، افزود: این اقدام در کاهش مصرف آب مؤثر خواهد بود.

فرماندار فردیس بابیان اینکه اگر بتوانیم پساب تهران را برای سرد کردن توربین‌های نیروگاه به البرز انتقال دهیم شاهد کاهش مصرف آب خواهیم بود، تأکید کرد: این مهم موجب می‌شود که چاه‌های آب شرب تنها برای شرب مردم فردیس استفاده شود و در تأمین آب شرب شهروندان مؤثر باشد.

وی بابیان اینکه سازوکار مورداستفاده در نیروگاه تبدیل سوخت فسیلی به گاز بوده که باعث کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیست شده است، گفت: خوشبختانه این مهم موجب شده است که شهروندانی که در اطراف نیروگاه منتظر قائم زندگی می‌کنند، در معرض آلودگی‌های زیست‌محیطی قرار نگیرند.

اینانلو بابیان اینکه باید دستگاه‌های به‌روز موردنیاز نیروگاه تهیه شود، خاطرنشان کرد: تنها راه کاهش مصرف آب، استفاده از پساب است و برای این مهم لازم است که اقداماتی انجام شود.

لزوم انتقال پساب از پایتخت به فردیس

وی بابیان اینکه اگر بتوانیم پساپ فاضلاب تهران را به فردیس انتقال دهیم قطعاً اتفاقات خوبی در تأمین آب شرب فردیس رخ می‌دهد، گفت: این پساب را می‌توانیم در نیروگاه برق، شرکت‌های صنعتی و حتی کشاورزی استفاده کنیم و چاه‌های موجود در نیروگاه را برای مصرف آب شرب مردم استفاده کنیم.

فرماندار فردیس در بخش دیگری با اشاره به قطعی‌های برق در روزهای اخیر در استان البرز، گفت: با توجه به گرمای شدید تابستان با کمبود برق مواجه شده‌ایم به همین منظور هر منطقه از شهر ساعاتی را بدون برق می‌گذراند. شهروندان با کاهش مصرف برق می‌توانند کمک بسیاری در توزیع برق در استان و کشور داشته باشند.

وی از شهروندان خواست تا باصرفه جویی حداکثری برق با نیروگاه همکاری داشته باشند.

اینانلو از قطعی برق در ساعاتی خارج از ساعات اعلام‌شده در فردیس خبر داد و گفت: امیدواریم این اتفاق دیگر تکرار نشود چراکه این موضوع موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

وجود ۱۰ چاه آب در فردیس که خشک شده است

فرماندار فردیس بابیان اینکه نیروگاه منتظر قائم در تأمین برق سراسر کشور دخالت دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام این نیروگاه اگر شهروندان با حداکثر صرفه‌جویی برق مصرف کنند، قطعاً شاهد کاهش قطعی برق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در برخی از مناطق شهرستان فردیس شهروندان با قطعی برق بیش از ساعات اعلام‌شده مواجه هستند و این مهم در این گرمای کم‌سابقه تابستان استان البرز، موجب نارضایتی شهروندان شده است.

همچنین باید گفت که از ۶۹ حلقه چاه در شهرستان فردیس، ۱۰ حلقه چاه خشک‌شده است و این مهم بر لزوم انتقال پساب از تهران به فردیس برای سرد کردن توربین‌های نیروگاه منتظر قائم تأکید دارد چراکه در حال حاضر آب شرب مصرفی شهرستان فردیس صرف سرد کردن این توربین‌ها می‌شود.

کد خبر 4345145

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا