شکل پرده بکارت دختران دوشیزه چگونه است | انواع پرده بکارت دختر


شکل پرده بکارت دختران دوشیزه چگونه است ؟ شاید لازم باشد قبل از رفتن به شب حجله نکاتی را در مورد انواع پرده بکارت و نکات بهداشتی که دختران باید در مورد پرده بکارت بدانند را مرور کنید. انواع پرده بکارت دختر و نحوه پارگی پرده بکارت بعد از آمیزش در شب زفاف پرده بکارت دختران مدل های‌ مختلفی دارد ودر همه ی دختران...

شکل پرده بکارت دختران دوشیزه چگونه است | انواع پرده بکارت دختر

شکل پرده بکارت دختران دوشیزه چگونه است ؟

شاید لازم باشد قبل از رفتن به شب حجله نکاتی را در مورد انواع پرده بکارت و نکات بهداشتی که دختران باید در مورد پرده بکارت بدانند را مرور کنید.

انواع پرده بکارت دختر و نحوه پارگی پرده بکارت بعد از آمیزش در شب زفاف

پرده بکارت دختران مدل های‌ مختلفی دارد ودر همه ی دختران دوشیزه شکل پرده بکارت مثل هم نیست در تعداد زیادی از دختران شکل پرده بکارت توسط دکتر تعیین می‌گردد پرده بکارت بخشی از اندام تناسلی زنان است که اعتقادات اشتباهی در رابطه با این اندام در میان مردم رایج است. به گزارش سایت تالاب دراین پست چند واقعیت در مورد پرده بکارت و انواع ان بیان میشود.

در مورد بکارت چه می دانید؟

گفته میشود که می‌توان از طریق وجود پرده بکارت به دوشیزه بودن یا نبودن خانمها پی برد. پرده بکارت دختران با انجام این کارها پاره میشود در برخی اعتقادات و رسم و رسوم نیز بر اساس خونی که بعد از نخستین رابطه جنسی از واژن خانم خارج می‌شود، در مورد دوشیزه بودن وی مطمئن می‌شوند.

اما گاهی خانمها بعد از نخستین رابطه جنسی هیچ خون ریزی ندارند که این اتفاق منجر به سوء تفاهم های‌ زیادی بین زوجین میشود. تعداد زیادی از این فرضیات و باورها در مورد بکارت خانمها اشتباه است.

پرده بکارت از نظر “جنس” دو نوع است :

پرده بکارت ارتجاعی:

که حین دخول پاره نمی‌شود، اما ” کش ” می‌آید و طبق معمول خون ریزی ندارد. فردی که با پرده ارتجاعی دخول داشته ؛ اما خون ریزی ندیده است ؛ باید بداند، در معاینه امکان تشخیص دخول وجوددارد . چون درسته که پرده پاره نشده است . اما ” کش آمده ” و ظاهرش تغییر پیدا میکند .

پرده بکارت غیر ارتجاعی:

یعنی پرده ی بکارت قابلیت کش آمدن ندارد و با پارگی از بین میرود . پرده های‌ بکارت غیر ارتجاعی ؛ حتماً خون ریزی خواهند داشت.

پرده بکارت از نظر ” شکل ” چند نوع است که به انواعی از آن اشاره میکنم :

پرده بکارت حلقوی :

دراین نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی واژن را پوشانده است و سوراخ گردی وسط پرده ایجاد شده است . اندازه ی این سوراخ بسیار متغیر است .

پرده بکارت سپتوم دار یا تیغه ای:

پرده ای که پل پوستی در طول ورودی واژن دارد.گاهی این پل شناسایی نمیشود و فقط باعث نزدیکی های‌ دردناک می‌شود. گاهی برای نخستین بار طی زایمان طبیعی دیده می‌شود.

پرده بکارت غربالی «سوراخ سوراخ»:

این پرده بطور کامل در عرض واژن کشیده شده و کاملا واژن را پوشانده ؛ اما سطح ان سوراخ سوراخ است. این سوراخها طبق معمول ریز هستند.

پرده بکارت دندانه دار«شرابه ای » :

شبیه پرده حلقوی است با این تفاوت که کنره هایش نا منظم است. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی بودن لبه های‌ حفره می‌باشد.

پرده بکارت مسدود «بدون سوراخ» :

این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.در دخترانی که به سن بلوغ می‌رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت ان جمع شده و نمیتواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد میشود، آن گونه افراد باید به دکتر مراجعه کرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از ان خارج شود.

انواع شکل پرده بکارت

تعداد زیادی از بررسی ها ثابت کرده اند که در طی انجام نخستین رابطه جنسی همیشه الزاماً خون ریزی اتفاق نمی افتد و یا این‌که اگر خون ریزی مشاهده می‌شود، حتماً نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت نیست. برای بحث و بررسی بیشتر این مسائل در ادامه به هر انچه باید در مورد پرده های‌ بکارت بدانید اشاره می‌شود.

پرده بکارت چیست ؟

پرده بکارت غشائی است که واژن یک خانم را احاطه کرده است. این پرده دارای یک سوراخ است که از لحاظ اندازه و شکل در خانم های‌ مختلف با یک دیگر متفاوت هستند. پرده بکارت از زمان تولد در بدن خانمها وجوددارد اما بتدریج و بطور طبیعی همراه با بلوغ و ترشحات واژن فرسوده شده و از بین می‌رود.

پرده بکارت دختران چه شکلی است؟

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد پرده بکارت بدانید این است که این پرده در خانمها با یک دیگر متفاوت است و به چهار نوع تقسیم می‌شود:

پرده بکارت از نوع معمولی

این نوع یکی از رایجترین ها در میان خانم هاست که به شکل نیمه ماه است و قسمتی از واژن را پوشانده.

پرده بکارت از نوع میکروپرفوره Microperforate hymen

این نوع پرده بطور کامل روی واژن را پوشانده و یک سوراخ خیلی کوچک دارد.

پرده بکارت از نوع دو سوراخ یا تیغه دار یا پل دار Septate hymen

دراین نوع پرده، غشا دارای دو سوراخ است.

پرده بکارت از نوع بدون سوراخ Imperforate hymen

این نوع پرده روی واژن را بدون هیچ سوراخ و منفذی پوشانده است. پرده بکارت دختر با چه چیزهایی پاره می‌شود؟ این نوع بکارت طبق معمول باعث دل دردهای مداوم شده و درمان ان نیاز به جراحی دارد، بنابر این در سنین پایین شناسایی می‌شود. عدم وجود سوراخ بر روی این نوع پرده بکارت باعث می‌شود خون پریودی به اسانی جریان پیدا نکند و منجر به بروز درد میشود.

شکل پرده بکارت دختران دوشیزه چگونه است | انواع پرده بکارت دختر

آیا هر خانم می‌تواند نوع پرده بکارت خودرا تشخیص دهد؟

تنها با مراجعه به دکتر می‌توانید نوع پرده بکارت خودرا تشخیص دهید. به علاوه دکتر با انجام معاینه می‌تواند عدم وجود پرده را نیز تشخیص دهد.

چه عواملی باعث پارگی پرده بکارت می‌شود؟

همانگونه که قبلا هم بیان شد پرده بکارت به مرور زمان و به دلایل مختلف فرسوده شده و از بین می‌رود، به این ترتیب گاهی در نخستین رابطه جنسی پاره نمیشود.

برخی خانمها نیز ادعا میکنند در نخستین رابطه جنسی دچار پارگی بخشی از پرده بکارت شده اند. اجازه بدهید یک مسئله را روشن کنیم. پرده بکارت انعطاف پذیر است و میزان انعطاف پذیری ان نیز در زنان مخلف با یک دیگر متفاوت است که این مسئله باعث می‌شود فرایند پارگی نیز در زنان یکسان نباشد.

به علاوه پارگی پرده بکارت در نخستین رابطه جنسی به میزان زیادی به نوع پرده و عوامل فرسایش ان در طول زمان بستگی دارد.

در مواردی که پرده بکارت بر اثر فرسایش و بتدریج از بین نرفته باشد و میزان انعطاف پذیری ان کم باشد، نخستین رابطه جنسی باعث خون ریزی خواهد شد. انواعی از پرده بکارت وجود دارند که بسیار شکننده هستند که به اسانی پاره می‌شوند.

عواملی که باعث پارگی پرده بکارت می‌شوند، عبارتند از انجام حرکات تند و شدید، برخی ورزش ها «مانند ژیمناستیک، اسب سواری، افتادن های‌ خیلی شدید که بیشترین شدت ان بر روی قسمت پایین بدن است و …».

انواعی از پرده بکارت نیز انعطاف پذیری خیلی زیادی دارند. این نوع پرده در زمان رابطه جنسی بدون این‌که پاره شوند کش می‌آیند. اگر بر روی این نوع پرده هیچ سوراخی وجود نداشته باشد برقراری رابطه جنسی برای فرد غیر ممکن خواهد بودو برای رفع مشکل نیاز به جراحی خواهد داشت.

آیا خون ریزی تنها زمانی اتفاق میوفتد که پرده بکارت پاره شود؟

این‌که خون ریزی زمانی اتفاق میوفتد که پرده بکارت پاره شود نیز یکی از مهم‌ترین و رایجترین باورهای غلط در میان مردم است. عوامل زیادی باعث خون ریزی یک خانم در نخستین رابطه جنسی میشوند، از جمله :

اگر در زمان دخول فرد به اندازه کافی تحریک نشده باشد یا از لوبریکانت استفاده نشده باشد، این امر باعث پارگی و سابیده شدن بافت های‌ واژن میشود که خون ریزی در پی خواهد داشت.

زمانی که برقراری رابطه جنسی با خشونت و حرکات تند همراه است که باعث پارگی بافت های‌ داخل فرج ودر نتیجه خون ریزی میشود.

بر اثر عفونت، گاهی عفونت منجر به خون ریزی میشود

بر اثر پارگی پرده بکارت

در خاتمه این‌که بکارت را پرده ای که به مرور زمان از بین میرود یا چند قطره خونی که بر اثر عوامل مختلف از واژن خارج میشوند؛ تعیین نمیکند، بکارت را اعتماد شما بطرف مقابل مشخص میکند.

شکل پرده بکارت دختر چگونه مشخص میشود. اگر دختر دوشیزه هستید که میخواهید بدانید شکل پرده بکارت تان چگونه است با استفاده از راهنمایی های‌ بالا می‌توانید به شکل پرده بکارت تان پی ببرید.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت:

رشته های‌ عصبی در پرده کم هستند و بهمین دلیل درصورت آرامش جسمی و روانی، پارگی ان طبق معمول بدون درد است. مختصر دردی که در نخستین دخول ایجاد میشود مربوط به اعضای دیگر از جمله واژن است.

عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابر این نزدیکی در نخستین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی‌شود.

زنان بهتر است قبل از نزدیکی، نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت بلکه بدلیل آگاهی از نوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را تقاضای کنند. زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است، احتیاج به عمل جراحی دارد.

درصورت احساس تنگی در دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژلهای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد. ضمن اینکه تحریک زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و آسانی ارتباط جنسی می‌شود.

گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمیشود وهر دفعه قسمتی از ان پاره شده و کمی خون ریزی می کند. یعنی در تمام نزدیکی های‌ اولیه ؛ مقداری خون ریزی یا لک دیده می‌شود. دراین موارد فرد در 5-6 بار نزدیکی اول ش لک می‌بیند.

گاهی اوقات ؛ «بندرت» ممکن است بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی ان موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم میتواند از سوراخ پرده حرکت کرده و بطرف تخمک زن برود و حاملکی ایجاد گردد. دراین موارد زن با پرده سالم حامله میشود.

ورزشهایی مانند سوارکاری، دو، پرش، شنا، رقص، باله، هرگز باعث پاره شدن پرده ی دختر نمی‌شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای ودر هنگام بازی، سقوط کرده ودر همان زمان جسمی نوک تیز به پرده دختر اصابت کند و موجب پارگی ان شود .«که بسیااار بعید است»

اما سوال اینجاست که حتی باوجود پرده بکارت چه کسی می‌تواند تعیین کند که آیا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته است یا خیر؟ غالبا خون ریزی در شب عروسی می‌تواند دلیلی بر باکره بودن فرد باشد در صورتیکه این نظریه توسط اطلاعات پزشکی رد شده زیرا همانگونه که گفته شد یا بدلیل آرامش زن، یا عدم وجود پرده بکارت بطور مادرزاد، این خون ریزی میتواند وجود نداشته باشد.

علاوه بر این، راههای برقراری ارتباط جنسی فقط دخول نیست، دختر می‌تواند با حفظ پرده بکارت از راههای مختلف ارتباط جنسی داشته باشد و یا حتی باوجود پاره شدن پرده بکارت برای تظاهر به باکره بودن، با عمل جراحی ؛ ان را دوباره به حالت اول برگرداند. بهمین دلیل وجود یا عدم وجود پرده بکارت، همیشه نمی‌تواند مدرک معتبری برای تعیین باکرگی شخص باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟