دو خواست جنرال دوستم از دولت افغانستان


جنرال عبدال‌رشید دوستم، معاون او ریاست جمهوری افغانستان یک‌بار دیگر از دولت می‌خواهد که به حرکت‌های مدنیی که در شمال و شمال‌شرق کشور ادامه دارد، جواب قناعت بخش‌ ارایه نموده و دربارۀ رهایی نظام‌الدین قیصاری اقدام نماید. دفتر معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که آقای دوستم این سخن‌ را در دیدار با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در...

دو خواست جنرال دوستم از دولت افغانستان

جنرال عبدال‌رشید دوستم، معاون او ریاست جمهوری افغانستان یک‌بار دیگر از دولت می‌خواهد که به حرکت‌های مدنیی که در شمال و شمال‌شرق کشور ادامه دارد، جواب قناعت بخش‌ ارایه نموده و دربارۀ رهایی نظام‌الدین قیصاری اقدام نماید.

دفتر معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که آقای دوستم این سخن‌ را در دیدار با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در انقرۀ ترکیه گفته و هردو طرف روی وضعیت جاری کشور صحبت کرده‌اند.

منبع گفته دیدار هردو طرف در یک فضای دوستانه صورت گرفته و بر ضرورت تحکیم روند صلح و تفاهم ملی، نیاز به وحدت و هم‌سویی اقوام باهم برادر کشور و حل همه اختلاف‌‌ها از طریق گفتگوهای مستقیم و سازنده تاکید نمودند.

معاون دوم ریاست جمهوری حضور معاون اول  را در داخل کشور یک ضرورت مبرم کنونی دانسته تاکید نمود که همه مساعی لازم باید برای بازگشت هر چه زودتر ایشان به کشور به خرج داده شود.

آقای دانش گفته که بازگشت جنرال دوستم  به کشور یک گام مؤثر در جهت تحکیم روند تفاهم ملی و پیشرفت پروسۀ صلح، برگزاری انتخابات و استحکام وحدت ملی در افغانستان می‌باشد.

در مقابل جنرال دوستم به ارایه جواب اعتراض‌کننده‌گان از سوی دولت تاکید کرده و افزود که که حل مشکلات کشور و تحکیم وحدت در این شرایط حساس نیازمند وسعت نظر، سعۀ صدر و از خود گذری می‌باشد.

معاونان رییس جمهور غنی ابراز امیدواری نمودند که مشکل‌های کشور در فضای اعتماد، هم‌کاری متقابل و هم دیگر پذیری به زودی حل و فصل گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی