هفت هزار مددجو در آذربایجان شرقی بیمه هستند


هفت هزار مددجو در آذربایجان شرقی بیمه هستند

تبریز- ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: هفت هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در استان از بیمه تامین اجتماعی بهره مندند.

ابراهیم جعفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دو میلیارد و 381 میلیون تومان برای حق بیمه مددجویان تحت حمایت استان در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است، افزود: یکی از راهکارهای مناسب این نهاد برای توانمندسازی پایدار خانوار تحت حمایت، برخورداری آنها از بیمه‌های اجتماعی است تا از این طریق بخش مهمی از نگرانی مددجویان نسبت به تأمین آینده‌ مرتفع شود.
وی با اعلام اینکه حدود هفت هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی تحت حمایت کمیته امداد استان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند، افزود: بیمه تأمین اجتماعی موجب می‌شود تا مددجویان از حق بازنشستگی، درمان و سایر مزایای آن در زندگی خود بهره‌مند شوند.
جعفری با بیان اینکه سه هزار و 319 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند، اظهار داشت: کمیته امداد به دنبال ارائه خدمات موثر برای توانمندی خانوارهای تحت حمایت است و اجرای طرح بیمه اجتماعی می تواند عامل موثر در اشتغال پایدار مددجویان باشد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی به بهره‌مندی سه هزار و 618 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی از بیمه تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: این نهاد به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تا زمان برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی و احراز شرایط لازم جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، اقدام به پرداخت بیمه‌های اجتماعی می کند.
3071/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل